Forhindre højreklik
Fra : Lars - 8210

Dato : 25-06-04 13:37

Hej NG

Jeg er klar over at man kan forhindre højreklik i IE vha et javascrip ( se
nederst )

Men hvordan kan man forhindre andre browsere som f. eks. Firefox i at se
kode/link??

Mvh

Lars

<SCRIPT language=JavaScript1.1 type=text/javascript>

<!-- Begin

function right(e) {

if (navigator.appName == 'Netscape' &&

(e.which == 3 || e.which == 2))

return false;

else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&

(event.button == 2 || event.button == 3)) {

alert("Sorry, This Function is Unavailable");

return false;

}

return true;

}

document.onmousedown=right;

document.onmouseup=right;

if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);

if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);

window.onmousedown=right;

window.onmouseup=right;

// End -->

</SCRIPT>

Fra : Gevaldi

Dato : 25-06-04 14:00

Lars - 8210 skriblede:
> [...]
> ( se nederst )
>

> Men hvordan kan man forhindre andre browsere som f. eks. Firefox i at

Simpelt, undlad at publicere din site.

--
/Gevaldi

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-06-04 15:46

Du kan ikke på anden måde hindre kode/link end at undlade at udgive den -
men hvis du benytter dig af javaapletter, så vil mange af udførelserne ske
på serveren, og ikke være tilgængelige på hjemmesiden som kilde.

--
ahw

"Lars - 8210" <lars99of99@excite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> nederst )
>

> Men hvordan kan man forhindre andre browsere som f. eks. Firefox i at se

hvorfor dog udgive en hjemmeside, hvis du ikke ønsker at folk skal se den?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-06-04 16:16

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan ikke på anden måde hindre kode/link end at undlade at udgive den -
> men hvis du benytter dig af javaapletter, så vil mange af udførelserne ske
> på serveren, og ikke være tilgængelige på hjemmesiden som kilde.

Det var forøvrigt noget slemt sludder - jeg var lidt vel hurtig på
"aftrækkeren" - jeg tænkte på asp der står for : Active Server Pages
(Microsoft), hvor man skriver fx. VB direkte i HTML-dokumenterne, og denne
kode udføres på serveren.

--
ahw