nyinstalleret grafik genkendes ikke umidde~
Fra : Søren Christensen

Dato : 24-06-04 23:20

Jeg har lige installeret et nyt grafikkort WinFast A180B (GeForce MX4000)
på en Win 98 maskine, men den registrerer overhovedet ikke kortet,
sætter jeg skærmen til det nye kort, kommer der slet intet signal til
skærmen.

Det lugter en smule af en hardwarefejl. Indtil nu har jeg benyttet
bundkortets GPU (GeForce 2), men det snupper for meget RAM.

Jeg kan ikke finde nogen indstillinger i BIOS, der skulle åbne for AGP.

Jeg overvejer (kraftigt) en opdatering til Win XP, er der nogen
sandsynlighed for at det vil hjælpe på det manglende grafikkort?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-06-04 23:32

Søren Christensen <pastor@hvam-hvilsom.dk> crashed Echelon writing

> Det lugter en smule af en hardwarefejl. Indtil nu har jeg benyttet
> bundkortets GPU (GeForce 2), men det snupper for meget RAM.
>
> Jeg kan ikke finde nogen indstillinger i BIOS, der skulle åbne for AGP.

Fejlen ligger på dit bundkort. Du skriver det nye kort sidder i AGP porten.
Denne skal aktiveres, da eller onboard kortet bruger denne bus (kun ét kort
pr. AGP bus), og enten finder du deaktiveringen af dette i BIOS eller via
en jumper på bundkortet.

Vi kunne desværre ikke hjælpe dig yderligere, da du ikke nævner noget om
bundkort mærke og model.

--
Bjarke Andersen

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-06-04 22:05

Den Thu, 24 Jun 2004 22:31:46 +0000. skrev Bjarke Andersen:

> [...]
> pr. AGP bus), og enten finder du deaktiveringen af dette i BIOS eller via

Tak, det var yderst oplysende, jeg ser om jeg kan finde noget i min
manual, som vist ligger et eller andet sted.

Søren.