Kommuneskat?
Fra : JR-Camp

Dato : 24-06-04 19:05

Hejsa.

Jeg har været udsendt som soldat over en periode på 13 måneder i træk.
Perioden var i og omkring 2002.
Hørte under københavns kommune.

Jeg har hørt at, kommuneskatten kan trækkes fra når man arbejder i udlandet
i mere end 6 måender?!. Er der nogle kloger hoveder herinde som kan sige om
jeg har ret, og jeg stadig kan kræve penge fra den periode.??
Hvad med am bidrag??

Håber at høre fra jer.

Mvh
JR

Også postet i dk.forbruger.offentlig-service

---

Fra : Hugo Østergaard-Ande~

Dato : 24-06-04 21:30

JR-Camp skrev sålydende:
> [...]
> udlandet i mere end 6 måender?!. Er der nogle kloger hoveder herinde
> som kan sige om jeg har ret, og jeg stadig kan kræve penge fra den

Så let går det ikke. Du skal have fat i kildeskattelovens §1, stk. 1,
nr. 4, der fastslår, at der påhviler "danske statsborgere, som af den
danske stat eller kommuner er udsendt til tjeneste uden for riget" pligt
til at svare indkomstskat, se nærmere
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2002/0067829.htm

Ifølge ligningslovens § 7 r) medregnes "udetillæg, hjemflytningstillæg
og bosættelsespenge, som oppebæres af danske statsborgere, der af den
danske stat er udsendt til tjeneste uden for riget, samt andre lignende
ydelser, der tjener til dækning af merudgifter som følge af tjenesten i
udlandet" ikke til den skatteplitige indkomst.

Har du fået den slags ydelser, kan du til gengæld ikke få nedslag efter
ligningslovens § 33 A, stk.1, jf. samme paragrafs stk. 2.
http://www.retsinfo.dk/DELFIN/HTML/A2002/0079129.htm

høa

Fra : Poul Christensen

Dato : 24-06-04 21:35

"JR-Camp" <JR-camp@spamspamspam.organic.co.usuck> wrote in

> [...]
> udlandet i mere end 6 måender?!. Er der nogle kloger hoveder herinde
> som kan sige om jeg har ret, og jeg stadig kan kræve penge fra den

Du kan få et indtryk løn og skatteforhold på for udsendte soldater denne
side:
http://portal.vestbuilder.dk/vsfr2111/default.asp?siteID=0&objtype=tblartic
le&func=showdetail&id=5211&menuID=1081&subMenu=3041

Poul C
poulchr03@ofir .dk