/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
CBB Mobil opfører sig moralsk forkasteligt
Fra : Kasper Bergh


Dato : 24-06-04 17:04


"... Uden at nævne konkurrenten med ét ord har teleselskabet CBB Mobil
formået at bringe sindene i kog hos Orange med en reklamekampagne, som kører
på Radio 100 FM.

Radioreklamen har fået Oranges advokat til at true med en stævning, hvis
kampagnen ikke omgående bliver stoppet, og samtidig har Orange indgivet en
klage officiel klage over CBB.

»Sagen er indbragt for Radio og TV-klagenævnet og vi afventer nu nævnets
behandling. Mens sagen er verserende kan vi desværre ikke kommentere på
den,« fortæller Linda Juul Nielsen, PR Manager hos Orange til IT-avisen
ComON.

Ringer til kundeservice
Administrerende direktør i CBB Mobil, Teddy Søgaard Pedersen, undrer sig
over konkurrentens fremfærd.

»Vores reklamebureau har lavet en række spots til os, hvor de har ringet op
til kundeservicen i flere selskaber. Vi har omhyggeligt fjernet alle navne i
samtalerne, der kunne identificere selskaberne, vi har ringet til. Alligevel
tordner Orange frem med trusler. For mig at se beviser det bare, at de har
dårlig samvittighed og i den grad føler sig truffet, når vi pirker lidt ved
den moral flere danske mobilselskaber ligger for dagen,« siger han.

I radioreklamen bliver kundeservice-medarbejderen bl.a. spurgt, om der skal
betales abonnement, og hvorvidt et månedligt mindsteforbrug ikke er det
samme som et abonnement..."
Artiklen her:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18288


Er det kun mig der finder det forkasteligt medmindre den pågældende
kundeservicemedarbejder har givet CBB Mobil ret til at bruge den optagelse
til et radiospot? Hvor ville jeg føle mig krænket hvis jeg hørte mig selv i
radion udstillet på den måde! Hvad snes folk herinde?

mvh
/Kasper



 
 
Søren Christensen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Søren Christensen


Dato : 24-06-04 17:23


"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse
news:40dafb6c$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "... Uden at nævne konkurrenten med ét ord har teleselskabet CBB Mobil
> formået at bringe sindene i kog hos Orange med en reklamekampagne, som
kører
> på Radio 100 FM.
>
> Radioreklamen har fået Oranges advokat til at true med en stævning, hvis
> kampagnen ikke omgående bliver stoppet, og samtidig har Orange indgivet en
> klage officiel klage over CBB.
>
> »Sagen er indbragt for Radio og TV-klagenævnet og vi afventer nu nævnets
> behandling. Mens sagen er verserende kan vi desværre ikke kommentere på
> den,« fortæller Linda Juul Nielsen, PR Manager hos Orange til IT-avisen
> ComON.
>
> Ringer til kundeservice
> Administrerende direktør i CBB Mobil, Teddy Søgaard Pedersen, undrer sig
> over konkurrentens fremfærd.
>
> »Vores reklamebureau har lavet en række spots til os, hvor de har ringet
op
> til kundeservicen i flere selskaber. Vi har omhyggeligt fjernet alle navne
i
> samtalerne, der kunne identificere selskaberne, vi har ringet til.
Alligevel
> tordner Orange frem med trusler. For mig at se beviser det bare, at de har
> dårlig samvittighed og i den grad føler sig truffet, når vi pirker lidt
ved
> den moral flere danske mobilselskaber ligger for dagen,« siger han.
>
> I radioreklamen bliver kundeservice-medarbejderen bl.a. spurgt, om der
skal
> betales abonnement, og hvorvidt et månedligt mindsteforbrug ikke er det
> samme som et abonnement..."
> Artiklen her:
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18288
>
>
> Er det kun mig der finder det forkasteligt medmindre den pågældende
> kundeservicemedarbejder har givet CBB Mobil ret til at bruge den optagelse
> til et radiospot? Hvor ville jeg føle mig krænket hvis jeg hørte mig selv
i
> radion udstillet på den måde! Hvad snes folk herinde?
>

Idet der ikke er nævnt noget navn på teleselskabet ser jeg ikke noget
forkasteligt idet...

Venligst



Kasper Bergh (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Kasper Bergh


Dato : 24-06-04 17:26

"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> wrote in message
news:40daffee$0$480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Idet der ikke er nævnt noget navn på teleselskabet ser jeg ikke noget
> forkasteligt idet...

Problemet er da ikke mht. teleselskabet - problemet er den medarbejder på
kundeservice som på den måde udstilles i et radiospot som inkompetent eller
værre - gformodentligt uden at give sin tilladelse dertil.

Hvad ville du sige hvis du pludselig hørte dig selv - med eller uden navn,
men du kan kende din stemme (og andre kan måske også) fremstillet på den
måde i landsdækkende radio?

mvh
/Kasper



Bjarke Hansen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 24-06-04 18:19

On Thu, 24 Jun 2004 18:26:29 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>Hvad ville du sige hvis du pludselig hørte dig selv - med eller uden navn,
>men du kan kende din stemme (og andre kan måske også) fremstillet på den
>måde i landsdækkende radio?

Det er jo heller ikke medarbejderen man hører.. Det er jo kun gentaget
af reklame selskabet der har lavet reklamen.. de har ringet rundt, og
hører hvad de svarer, og så har de jo bare selv gengivet det selv
bagefter for at efterligne det man for af svar.

Hans Pedersen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 24-06-04 18:46

On Thu, 24 Jun 2004 19:19:24 +0200, Bjarke Hansen
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Det er jo heller ikke medarbejderen man hører.. Det er jo kun gentaget
>af reklame selskabet der har lavet reklamen.. de har ringet rundt, og
>hører hvad de svarer, og så har de jo bare selv gengivet det selv
>bagefter for at efterligne det man for af svar.

Hvis det er tilfældet, synes jeg bestemt ikke, der er noget at komme
efter. Man kan sige, at hvis det er en rigtig kundeservicemedarbejder,
der har "lagt stemme til" reklamen, ja så er det forkasteligt og
sandsynligvis også ulovligt.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Morten K. Nielsen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten K. Nielsen


Dato : 24-06-04 19:11

> Det er jo heller ikke medarbejderen man hører.. Det er jo kun gentaget
> af reklame selskabet der har lavet reklamen.. de har ringet rundt, og
> hører hvad de svarer, og så har de jo bare selv gengivet det selv
> bagefter for at efterligne det man for af svar.

Hvorfor så ikke bruge en skuespiller/reklame-speaker?!

/Morten



Hans Pedersen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Hans Pedersen


Dato : 24-06-04 19:51

On Thu, 24 Jun 2004 20:11:25 +0200, "Morten K. Nielsen"
<mkn@NOSPAMofir.dk> wrote:

>Hvorfor så ikke bruge en skuespiller/reklame-speaker?!

Jamen er det ikke det de har gjort?

--
Hans Pedersen

Henrik Stidsen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 24-06-04 21:39

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote in
news:fj8md05n966t47p3edhbo3l3md3658d2f0@4ax.com

>>Hvorfor så ikke bruge en skuespiller/reklame-speaker?!
>
> Jamen er det ikke det de har gjort?

Som jeg læser det i reklamen har de brugt den originale samtale.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Bjarke Hansen (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 24-06-04 21:49

On 24 Jun 2004 20:38:49 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:


>Som jeg læser det i reklamen har de brugt den originale samtale.

Som du læser det i reklamen?????

har du overhovedet HØRt reklamen?

Som jeg hører det. er det klart reklame stemmer.. og ikke
telefonkvalitet.

Henrik Stidsen (25-06-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 25-06-04 02:28

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in
news:tgfmd094jof7kcljkr0khidt7d6qjsn6hb@4ax.com

>>Som jeg læser det i reklamen har de brugt den originale samtale.

> Som du læser det i reklamen?????

Sorry - artiklen, my bad.

> har du overhovedet HØRt reklamen?

nej.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Thunderbird [7100] (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Thunderbird [7100]


Dato : 24-06-04 22:14

On Thu, 24 Jun 2004 18:26:29 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> wrote in message
>news:40daffee$0$480$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>> Idet der ikke er nævnt noget navn på teleselskabet ser jeg ikke noget
>> forkasteligt idet...
>
>Problemet er da ikke mht. teleselskabet - problemet er den medarbejder på
>kundeservice som på den måde udstilles i et radiospot som inkompetent eller
>værre - gformodentligt uden at give sin tilladelse dertil.

Så længe at CBB selv er en del af samtalen må de faktisk godt optage
den. Om de så må bruge den på denne måde er så en adnen side af sagen.
--
Mvh
Flemming Jacobsen

Fischer (24-06-2004)
Kommentar
Fra : Fischer


Dato : 24-06-04 17:35

> Er det kun mig der finder det forkasteligt medmindre
> den pågældende kundeservicemedarbejder har givet
> CBB Mobil ret til at bruge den optagelse til et radiospot?
> Hvor ville jeg føle mig krænket hvis jeg hørte mig selv i
> radion udstillet på den måde! Hvad snes folk herinde?

Jeg er enig. Det er dybt forkasteligt.
ClubBlahBlah har slået til igen .....

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste