Under IP....
Fra : Johan

Dato : 05-05-01 10:17

Da jeg sad og kiggede lidt i min access og error log, stødte jeg på en meget
underlig IP... jeg valgte at slå den op på RIPE og fik følgende resultat:

% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html

inetnum: 0.0.0.0 - 255.255.255.255
netname: IANA-BLK
descr: The whole IPv4 address space
country: NL
admin-c: IANA1-RIPE
tech-c: IANA1-RIPE
status: ALLOCATED UNSPECIFIED
remarks: Country is really worldwide
remarks: This address space is assigned at various other places in
remarks: the world and might therefore not be in the RIPE database.
mnt-by: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-lower: RIPE-NCC-HM-MNT
mnt-routes: RIPE-NCC-NONE-MNT
changed: ripe-dbm@ripe.net 20010423
source: RIPE

role: Internet Assigned Numbers Authority
address: see http://www.iana.org.
e-mail: bitbucket@ripe.net
admin-c: IANA1-RIPE
tech-c: IANA1-RIPE
nic-hdl: IANA1-RIPE
remarks: For more information on IANA services
remarks: go to IANA web site at http://www.iana.org.
mnt-by: RIPE-NCC-MNT
changed: ripe-dbm@ripe.net 20010411
source: RIPE

Men hvad er det liiiige at RPSL format er?!? Kan ikke rigtig læse de ud af
deres information! Nogen der vil hjælpe lidt?!? *s*

mvh

Johan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-05-01 10:18

In article <9d0ggg$8d7$1@news.inet.tele.dk>, Johan wrote:
> [...]
>
>Men hvad er det liiiige at RPSL format er?!? Kan ikke rigtig læse de ud af
>deres information! Nogen der vil hjælpe lidt?!? *s*

RPSL er blot det nye databaseformat, og har intet at gøre med at du ikke
kan finde ud af det. Du kan ikke finde ud af det, fordi den IP-adresse
du har slået op ikke hører til hos RIPE.
Prøv at slå den op på whois.arin.net først, så får du enten dit svar,
eller at vide, hvilket registry du skal spørge for at få svar.

--
Andreas Plesner Jacobsen | One good turn usually gets most of the blanket.