Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Passivt kølet gfx til ShuttleX
Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-06-04 10:45

Er der nogen, der har erfaringer med atder kan være et passivt kølet
grafikkort i en ShuttleX? Helst min. Radeon 9600..

Drømmer jeg, eller er det realistisk?

--
Hans Pedersen

Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 24-06-04 23:11

Synes at det lyder ret realistisk... Godt nok er der ikke meget cirkulation
ved AGP porten, men det problem har grafikkort med fan jo også så... Mener
dog nok at du skal ned i et Radeon 9200 før varmeafgivelsen er på et
anstændigt niveau... Du kan jo ikke have et kort med heatpipes køling, så...

---
MBJ

Fra : Simon D

Dato : 25-06-04 10:07

Jeg har selv et Radeon 8500se i min uden køler fordi den aktive køler stod
af, men det har kørt upåklageligt i 6mdr, jeg kan kun høre kabinet blæseren
går lidt op i omdrejninger når jeg spiller 3d spil i lang tid. Men kortet er
vel også i en lidt lavere klasse end 9600 så jeg ved ikke med varme
udvikling på dette.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 28-06-04 10:13

On Thu, 24 Jun 2004 11:44:39 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>Er der nogen, der har erfaringer med atder kan være et passivt kølet
>grafikkort i en ShuttleX? Helst min. Radeon 9600..
>
>Drømmer jeg, eller er det realistisk?

Nå, men jeg har taget chancen, og har i dag smidt et Sapphire Radeon
9600XT Ultimate ed. i min Shuttle. I ved, den model med passiv køler.

Jeg har nu kørt et par timer med det, og efter ca. ½ times CS (som er
det eneste spil jeg reelt spiller), var GPU'en på 53 grader. Jeg
betragter ikke dette som alarmerende på nogen måde, så indtil videre
er mit projekt lykkeds.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-06-04 19:45

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote in

> [...]
> det eneste spil jeg reelt spiller), var GPU'en på 53 grader. Jeg
> betragter ikke dette som alarmerende på nogen måde, så indtil videre

Jeg har i min Shuttle kørt med et Radeon 9600 med passiv køler. Det kører
også helt fint, ingen varmeproblemer eller ustabilitet.

Mvh.
Flemming