Ingen 512/512hos Webspeed
Fra : Søren

Dato : 23-06-04 20:22

Jeg har Webspeed 512/128

Hvorfor findes ikke 512/512 hos Webspeed.

Ved du hvornår eller har du hørt om det?

Søren

Fra : Morten Davidsen

Dato : 23-06-04 20:42

"Søren" <es@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har Webspeed 512/128
Til lykke,

> Hvorfor findes ikke 512/512 hos Webspeed.
Godt spørgsmål, du kunne måske prøve at spørge TDC Kabel TV >
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=42 ?

> Ved du hvornår eller har du hørt om det?
Hvornår hvad? eller hårt om hvad? <-- det giver ikke helt mening.

/MD

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-06-04 21:18

On Wed, 23 Jun 2004 21:22:03 +0200, "Søren" <es@webspeed.dk> wrote:

>Jeg har Webspeed 512/128
>
>Hvorfor findes ikke 512/512 hos Webspeed.
>
>Ved du hvornår eller har du hørt om det?

Helt sikkert fordi upload hastigheden på cable netværk ikke er særlig
stor, og nettet vil blive langt ned ved for høje uploads... Det er
ikke lavet til det, kort sagt. ikke i et flerbrugeranlæg i hvertfald.

Fra : Jens

Dato : 23-06-04 21:29

> Helt sikkert fordi upload hastigheden på cable netværk ikke er særlig
> stor, og nettet vil blive langt ned ved for høje uploads... Det er
> ikke lavet til det, kort sagt. ikke i et flerbrugeranlæg i hvertfald.

Ikke korrekt. Med et korrekt dimensioneret anlæg kan der sagtens køres høje
upload hastigheder.
Se f.eks. http://www.nal-net.dk der kører 512 Kbit/s upstream.

Årsagen er nok snarere at TDC skal have plads til flest muligt abonnenter
pr. CMTS, og så vil en høj upload hastighed være et problem. Kort sagt, TDC
presser citronen.

Jens

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-06-04 21:50

"Jens" <jjonsson@_FJERNDETTE_get2net.dk> writes:

>Ikke korrekt. Med et korrekt dimensioneret anlæg kan der sagtens køres høje
>upload hastigheder.

Korrekt dimensioneret i forhold til hvad? Returtrafik har næppe
været inde i planerne, da infrastrukturen blev planlagt. Og med
den mængde kunder, TDC har, vil det sikkert ikke være nemt at
tilbyde høj upstream uden nogle betragtelige anlægsomkostninger
i form af fremskudte hovedstationer.

Mvh.
   Klaus.

Fra : :-\) Jens

Dato : 27-06-04 18:11

Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> Korrekt dimensioneret i forhold til hvad?

Antallet af abonnenter. Har man mange der ønsker høj hastighed må man
dimensionere udstyret efter det...

> [...]
> den mængde kunder, TDC har, vil det sikkert ikke være nemt at
> tilbyde høj upstream uden nogle betragtelige anlægsomkostninger

Fremskudte hovedstationer ? Hvad betyder det, det har jeg aldrig hørt om ?

Det er da kun et spørgsmål om at tilføje ekstra CMTS'er. Det bør TDC da
have masser af forstand på, de driver DK's største anlæg i Esbjerg med
såvidt jeg er orienteret over 20 upstream kanaler.....

Jens