Install af PHP
Fra : Thomas

Dato : 05-05-01 08:11

Hej,

jeg har netop igår installeret Mysql, Apache og tilsidst PHP 4.05. På siden
www.webcafe.dk er der en vejledning i hvordan man installerer og denne er
blevet fuldt.

Apache kan jeg godt få op at køre, men det ser ikke ud til at browseren kan
fortolke PHP-sider. Jeg har været set på httpd.conf og her står der ikke
noget om Extra module php etc. , Load module php etc. Dette går jeg ud fra
er noget som automatisk bliver tilføjet når jeg kompilerer apache (efter at
have kompileret PHP).

Er der nogen der har en ide til hvad jeg har glemt, eller om der er noget
man skal gøre ekstraordinært for at få det til at virke ?

På forhånd tak.

--
mvh.

thomas

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 05-05-01 10:00

Thomas <dsl30328@vip.cybercity.dk> wrote:

> Apache kan jeg godt få op at køre, men det ser ikke ud til
> at browseren kan fortolke PHP-sider.

Det er heller ikke browserens job.

> [...]
> etc. , Load module php etc. Dette går jeg ud fra er noget
> som automatisk bliver tilføjet når jeg kompilerer apache

Du skal under alle omstændigheder tilføje en:

AddType application/x-httpd-php .php

i din httpd.conf (Eller tilsvarende)

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Johan

Dato : 05-05-01 11:24

> Er der nogen der har en ide til hvad jeg har glemt, eller om der er noget
> man skal gøre ekstraordinært for at få det til at virke ?

Hvordan ser det ud, når du kalder en side i browseren?! Hvis koden blot står
der som tekst, har du formentlig glemt at skrive følgende linie ind i din
httpd.conf

AddType application/x-httpd-php .php .php4 .phtml

Mvh

Johan