Nogle der har handlet her?
Fra : Peter Ursin

Dato : 22-06-04 12:52

http://www.fpcatalog.com/

Deres priser på Powerbooks ser ret billige ud.
Er der nogle der kender firmaet ?

mvh
Peter Ursin

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-06-04 12:59

Peter Ursin wrote:

> http://www.fpcatalog.com/
>
> Deres priser på Powerbooks ser ret billige ud.
> Er der nogle der kender firmaet ?

lad være med at handle på nettet med andet end dankort/visa kort. Se
bare på sagen omkring midtfyns festivallen. Dem der betalte med dankort
fik deres penge igen, hvorimod alle andre har tabt dem.

Selvom nogen måske siger, eller sågar har modtaget deres bærbare behøver
det ikke at betyde at du får din. Se bare på mobil telefon sagen her i
danmark. Nogle af de første fik deres telefon, så de kunne sige "ja, jeg
fik den". Mens resten ikke gjorde. Hvis noget lyder for godt til at være
sandt, ja så er det det nok.

JonB

Fra : Peter Ursin

Dato : 22-06-04 14:59

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> lad være med at handle på nettet med andet end dankort/visa kort.

Et rigtig godt råd. Jeg havde da heller ikke tænkt mig at handle anderledes.

> Hvis noget lyder for godt til at være sandt, ja så er det det nok.

Det tror jeg også er tilfældet her. Jeg prøvede f.eks. at ringe på
telefonnummret på hjemmesiden, og fik en fejlmeddelelse. Pris ?1999,- for en
17" Powerbook frit leveret virker også urealistisk lav.

mvh
Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 23-06-04 11:24

Sidste opdate:
Jeg har prøvet at bestille en 17" powerbook.
De accepterer udelukkende betaling via Western Union overførsel.
Alt andet viol fordyre varen, selv betaling ved levering vil de ikke
acceptere.
Jeg fik en lang forklaring om at man kunne sende pengene som en anden og så
ændre navnet når pakken blev modtaget. På den måde skulle sikkerheden være i
top.

Jeg har derfor annulleret min ordre, og jeg vil fraråde andre at tage
chancen. Det er muligt de er reels nok, men for mig lyder det simpelthen for
risikabelt. Jeg har også svært ved at tro at et stort firma ikke kan
acceptere kreditkort betaling eller anden betaling end Western Union. Det må
da være alt for tidskrævende.

mvh
Peter Ursin

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-06-04 17:44

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Jeg fik en lang forklaring om at man kunne sende pengene som en anden og
> så ændre navnet når pakken blev modtaget. På den måde skulle sikkerheden

Jeg har hørt, at det der Western Union er enormt usikkert. Enhver kiosk
kan blive agent. Dermed kræver det bare en uærlig medarbejder, der er
med i svindelen, som selv hæver eller lader svindleren hæve pengene uden
den tilstrækkelige dokumentation for, at han er den rigtige person. Det
er vist ret berygtet, og jeg har hørt, at man frarådes at betale over
nettet på den måde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ollie

Dato : 23-06-04 16:34

In article <40d83ad0$0$471$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Peter Ursin
> [...]

> telefonnummret på hjemmesiden, og fik en fejlmeddelelse. Pris ?1999,- for en
> 17" Powerbook frit leveret virker også urealistisk lav.

Nu er prisen da vist også i Euro, så incl. moms er det vel nærmest
standard prisen som den kan købes til overalt.

Mvh.
Ole

Fra : Peter Ursin

Dato : 24-06-04 09:09

"Ollie" <ollie@whatdoyouthink.com> skrev i en meddelelse

> Nu er prisen da vist også i Euro, så incl. moms er det vel nærmest
> standard prisen som den kan købes til overalt.
>
> Mvh.
> Ole

Firmaet har kontaktadresse i Irland, så der burde ikke komme moms eller told
oveni.
Derfor er prisen kr. 14872,- for en 17" 1,5 ghz powerbooks. Meen, det var
jo altså også for godt til at være sandt.

mvh
Peter