Opsigelse i træningscenter
Fra : Ivan [7100]

Dato : 22-06-04 11:51

Hej NG

Jeg har et hurtigt spørgsmål.

Da jeg har pådraget mig en skade i min skulder, har jeg været nødsaget til
at opsige mit abonnement i mit træningscenter.

Da jeg gør dette, bliver jeg gjort opmærksom på at jeg har 3 mdr. opsigelse,
med mindre jeg kan få min læge til at skrive en seddel med stempel, at jeg
ikke må træne mere. Jeg spørger så om de vil betale for denne lægeerklæring,
hvortil de svarer at det vil de ikke, men en simpel nota på lægens papir er
også nok. Det synes jeg jo lyder lidt mærkeligt, men det er nu ikke det mit
spørgsmål lyder på.

Er det lovligt at have 3 mdr. opsigelse? Mener at have læst et eller andet
om max. 1 mdr. ifølge aftaleloven? Eller var det kun ved mobiltelefoner det
gælder?

Takker på forhånd for gode råd og input.

Ivan, Vejle

---

Fra : TGD

Dato : 22-06-04 13:10

"Ivan [7100]" <spørg@i.gruppen> skrev i en meddelelse

<KLIP>

> [...]
> om max. 1 mdr. ifølge aftaleloven? Eller var det kun ved mobiltelefoner

Loven forskriver at et 12 mdrs abonnement kan opsiges fra den 9 mdr til
udløb den 12 mdr, men ellers tjek på www.forbrug.dk søg på opsigelse samt
abonnement, loven der dækker er forbrugeraftaleloven.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-06-04 10:00

> [...]
det
> gælder?
>
> Takker på forhånd for gode råd og input.

Du kan læse om de generelle ting ved opsigelser her:

http://www.forbrug.dk/klage/3/saerlige-salgsformer/abonnementer/bogklubber/

og her kan du også finde et par sager om opsigelser:

http://www.forbrug.dk/sogning/?L=0

Men, men, men - du har indgået en kontrakt i et fitnesscenter på en bestemt
bindingsperiode - den er du som hovedregel tvunget til at betale uanset hvad
du måtte fejle, med mindre der i aftalen tages højde for den slags
situationer.

Her vil det nok være smart at overveje om det bedst betaler sig at få en
lægeerklæring eller blot at betale abonnementet ud.

--
ahw