om opsigelse af abonnement
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-04 01:33

Viasat fortæller deres abonnenter at de skal opsige mindst 30 dage før, hvis
de vil ud af systemet ellers hænger man på det et år mere. Firmaet er blevet
underkendt af forbrugerklagenævnet, men har nægtet at rette sig efter
påbuddet derfra og nu slæbes firmaet i retten -

1. er der nogen, der ved om sagen allerede har været for retten og blevet
afgjort? Og evt. med hvilket resultat

2. firmaet forlanger at man skal afbryde abonnementet via et brev - men kan
de forlange det? hvad nu hvis man faxer til firmaet og har kvittering på
det, man har faxet? jeg tænker her på at man på visse faxmaskiner kan få
lavet et kopi sammen med afsendelsen til firmaet. Kan firmaet altså betinge
sig at det sker via almindeligt/anbefalet brev eller vil en evt.
faxudsendelse være tilstrækkelig?

--
ahw

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 22-06-04 02:00

Hej Arne

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
betinge
> sig at det sker via almindeligt/anbefalet brev eller vil en evt.

Jeg er ikke bekendt med spm. 1, og kan derfor ikke svare.

Men i spørgsmål 2 vil en fax være tilstrækkeligt, idet man så rent faktisk
har kvittering på modtagelse på lignende fod med f.eks. et anbefalet brev --
hvor man i tilfælde af anbefalet brev faktisk kun har kvittering for at en
kuvert er blevet afleveret. Selvom det giver sig selv at det er et brev, et
blad eller andet der følger med, så kan man stadig snige sig udenom...

I hvert fald kan man ikke bevise hvilken version af brevet der lå i
kuverten....

Henrik, Slagelse

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 22-06-04 02:39

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> blad eller andet der følger med, så kan man stadig snige sig udenom...
>
> I hvert fald kan man ikke bevise hvilken version af brevet der lå i

Jeg takker for svaret - og konstaterer at sagen stadig kører med stævning,
replikker og duplikker og hvad det ellers hedder i jurasproget.

--
ahw

Fra : Spangkuk

Dato : 22-06-04 04:24

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev

> 1. er der nogen, der ved om sagen allerede har været for retten og blevet
> afgjort? Og evt. med hvilket resultat

Sagen er endnu ikke afgjort, men Viasat har indgået en aftale med
forbrugerklagenævnet der indebærer, at kunder der står i den
uheldige situation har fået deres abonnemt sat i bero, dvs. de får
ingen regninger og ingen rykkere før sagen er afgjort.

Spang

Fra : Henrik Vestergaard

Dato : 22-06-04 09:55

Hej Spangkuk

"Spangkuk" <øæøåøæ@øææøå.æø> skrev i en meddelelse
> [...]
> uheldige situation har fået deres abonnemt sat i bero, dvs. de får
> ingen regninger og ingen rykkere før sagen er afgjort.

Man kan jo så også notere sig at med kunder der har sort skærm i længere
tid, skyder de sig selv i foden.... ;-D

Har selv været i Viasat Teknik, så jeg morer mig kongeligt -- jeg nåede
heldigvis at forlade den synkende skude i tide!

Henrik, Slagelse