Problem med netspil
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 19:04

Er der nogen der kan svare os på et problem vi har. Min mand kører
internetspillet "EVE",
eller rettere sagt prøver på det. Når han starter det, lyder der et klik i
højttalerne og denne fejl kommer på skærmen.
"audio system. audio hardware acceleration not detected.the sound system
will use only software channels until you get at least 12 gardware
channelsto work on your computer. please make sure you have the right audio
drivers installed."
Han bruger lydsystemet indbygget på bundkortet (ac97).Han har et "Sound
Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable AC97´eren. ?
Er der nogen der kan fortælle hvad fejlen kan være ?

Hilsen Anne

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-06-04 19:29

"AM" <johns_560(snabela)hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> "Sound Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable
> AC97´eren. ? Er der nogen der kan fortælle hvad fejlen kan være ?

Næppe fejlen men lad os sikre, har han nyeste DirectX installeret?
Har han nyeste drivere til lydkortet installeret.
Sidst men ikke mindst, hvis lydkortet kan så sæt DirectX til at køre fuld
acceleration eller evt. mindre for lydkortet (Start->Kør->dxdiag->Sound)

Til det sidste spørgsmål. AC'97 definerer som sådan ikke hvilket lydkort
der er tale om. Det handler lidt mere om hvem som har lavet chippen som er
brugt på bundkortet.

Jeg vil næsten til enhver tid sige SoundBlaster kortet er bedst, grundet af
at chippen på kortet er meget mindre CPU krævende end et system med AC'97
codec.

--
Bjarke Andersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 19:49

> [...]
af
> at chippen på kortet er meget mindre CPU krævende end et system med AC'97

Forløbig mange tak for svaret.Han har installeret DirectX 9.0 B

Hilsen Anne

Fra : René Jensen

Dato : 21-06-04 19:32

AM wrote:
> [...]
> Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable AC97´eren. ?
> Er der nogen der kan fortælle hvad fejlen kan være ?

Start med at tjekke spilproducentens support-hjemmeside. Her vil I kunne
evt. løsninger til folk med lignende problemer. IMO vil SBLive kortet
være at foretrække fremfor on-board.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 19:51

> Start med at tjekke spilproducentens support-hjemmeside. Her vil I kunne
> evt. løsninger til folk med lignende problemer. IMO vil SBLive kortet
> [...]

Tak for svaret Rene.Jeg vil give det videre.
Hilsen Anne