Emhætte - hjælp
Fra : Mogens

Dato : 21-06-04 08:58

Hej

Jeg har fået fat i en LCM fra 85/86, som har emhætte.
Men der er ikke manual med så jeg har lidt problemer.

Der er 4 kontakter, hvoraf
- En er til emhætte motor
- En er til 230 V lys.
- En er formodentlig til 12V lys
Men den sidste kontakt får et eller andet i emhætten til at brumme (og det
er ikke emhættemotoren) Når denne kontakt tændes og slukkes er der også et
eller anjdet der klikker inde i emhætten.
Hvad gør denne kontakt ?

Endvidere sidder der en glassikring. Hvad er den til ?

Mvh
Mogens

Fra : Finn Amnitzbøll Ande~

Dato : 21-06-04 14:51

Hej Mogens
Jeg tror det du kan høre som em brummem er motoren der er blokeret, der er
evt noget i blæserhjulet, prøv at tage hætten af på taget så skulle du gerne
kunne nå ned til blæsehjulet og kan mærke om det sidder fast.