Sang på dansk, tysk og engelsk
Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 05-05-01 01:09

Hej!

Jeg vil bare høre, om der evt. skulle være nogen herinde, der kan hjælpe mig
med at finde en almen kendt sang, som både findes på dansk, tysk og engelsk?

Jeg skal nemlig skrive en sang på disse tre sprog, og så vil jeg helst have
den samme melodi til alle sprogene. Det lyder ligesom bedst.

P.S.
Mester Jakob er jeg ikke interesseret i!

Ida Maria Sluyterman
www.vammencamping.dk

Fra : Flemming

Dato : 05-05-01 12:24

On Sat, 5 May 2001 02:09:29 +0200 "Ida Maria Sluyterman" <atter@jyde.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Hej!
>
> Jeg vil bare høre, om der evt. skulle være nogen herinde, der kan hjælpe mig
> med at finde en almen kendt sang, som både findes på dansk, tysk og engelsk?

Hmm jeg kan ikke huske særligt mange sange både på tysk/dansk og engelsk,
men hvad med:

Ein bisschen frieden/en smule fred/A little peace som Nicole sang til tops
i Melodi grand prix i 1982.

Don't cry for me Argentina/Kald ikke mer Argentina/Wein nicht um mich
Argentina.

Der er sikkert mange flere, men jeg kan ikke lige komme i tanke om det nu

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 05-05-01 13:18

<9cvgb8$aic$1@news.inet.tele.dk>:

> Jeg vil bare høre, om der evt. skulle være nogen herinde, der kan
> hjælpe mig med at finde en almen kendt sang, som både findes på dansk,
> tysk og engelsk?

Jo mere vi er sammen / Je mir wir sind zusammen / The more we are together

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Bangsbo

Dato : 05-05-01 21:58

Hej ida ....

Den som klinger bedst i mine øre er - Lili Marlene - den er til at skaffe
jeg har den på MP3 ...

Held & Lykke
Bangsbo

Fra : Tommy.T

Dato : 06-05-01 09:01

Hej Ida.
Hvis det er noget, Du skal bruge i pejsestuen, så må "The wild Rover" næsten
være den mest oplagte, den kender vi på næsten alle sprog.

Hilsen Tommy Thøgersen, og vi kommer til sommer

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 07-05-01 01:13

Tommy.T <tommy.t@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Ida.

Hej Tommy

> Hvis det er noget, Du skal bruge i pejsestuen, så må "The wild Rover"
næsten
> være den mest oplagte, den kender vi på næsten alle sprog.

Joe.. det er det. Jeg skal nemlig giftes ser du... og så... ja... man skal
vel igang med at digte lidt

Men tilbage til mit spørgsmål: Hvad hedder den sang lige på dansk og tysk?
Jeg synes ikke lige, at jeg kan sætte melodi på. Jeg kan sikkert, når jeg
hører navnet på stykket på et andet sprog.

> Hilsen Tommy Thøgersen, og vi kommer til sommer

Jamen, vi glæder os da allesammen til at se jer igen! Og til at høre din og
de andres musik. Der er jo lidt stille om vinteren.

Ida Maria Sluyterman
www.vammencamping.dk

Fra : Tommy.T

Dato : 07-05-01 23:23

Hej Ida.
Dansk: "så' det slut med at ture"
Engelsk:"The wild rover"
Tysk:"An der North See Küste"

Håber du kan bruge det, ellers må jeg jo ringe dig op og synge, ha - ha.

Hils i Vammen, og tillykke til Jer begge.

Tommy

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 08-05-01 01:38

> Dansk: "så' det slut med at ture"

Nååååe..... Nu kan jeg huske, hvad det er for en sang.

> Engelsk:"The wild rover"
> Tysk:"An der North See Küste"
>
> Håber du kan bruge det, ellers må jeg jo ringe dig op og synge, ha - ha.

Joe, nu har jeg da i hvert fald fået et par forslag at gå i gang med - tak
allesammen!

> Hils i Vammen, og tillykke til Jer begge.

Jo tak.

Ida Maria Sluyterman
www.kiefer.dk