Køb i asien
Fra : Peter Martin

Dato : 20-06-04 18:54

Kan man købe en mobiltelefon i asien og forvente den "virker" når man kommer
til danmark?
Er der noget man skal gå efter eller ...?

Mvh
Peter Martin

Fra : GiWeo

Dato : 20-06-04 20:32

Hejsa

>Kan man købe en mobiltelefon i asien og forvente den "virker" når man kommer
>til danmark?
>Er der noget man skal gå efter eller ...?

Hvis det er en tri-band telefon kan du godt forvente den virker
Men hvad med displsy teksten ???

--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Repzak

Dato : 20-06-04 20:33

"Peter Martin" <pm@petermartin.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man købe en mobiltelefon i asien og forvente den "virker" når man
kommer
> til danmark?
> Er der noget man skal gå efter eller ...?

De kinessere jeg går i klasse med bruger da deres mobil her i landet...

Men tror ikke du skal regne med de samme modeller findes derovre som her,
dem de er kommet slæbene med er i al fald en del sejere end dem i dk, men de
har jo inbygget kinesisk tegnsæt, og derfor ofte en tegnepad til at få dem
tæsket ind hurtigt....

Du har vel heller ikke set nogle telefoner med kinessisk tegnsæt i dk ?

Kasper

Fra : L@rs

Dato : 20-06-04 21:49

Jeg købte selv en N3310 for nogle år siden i Hong Kong.
Den virkede fint både i HK og DK
Og med danske menuér

Lars

Fra : Bjarnep

Dato : 20-06-04 22:55

> [...]
kommer
> til danmark?
> Er der noget man skal gå efter eller ...?

De fleste Nokia telefoner vil kun have Engelsk tekst + Asiatiske tegn. Jeg
har købt i Vietnam og Kina (Nokia 6310i) den ene gang fordi min egen blev
stjålet den anden gang fordi jeg tabte den. Prisen i Asien på de kendte
telefoner minder MEGET om danske priser, så du skal ikke regne med en stor
besparelse.
BjarneP

Fra : Morten Vinther Peder~

Dato : 21-06-04 02:19

On Sun, 20 Jun 2004 19:53:33 +0200, Peter Martin wrote:

> Kan man købe en mobiltelefon i asien og forvente den "virker" når man kommer
> til danmark?
Du kan sagtens købe en mobiltelefon i asien (dog minus japan), den vil
virke i DK. (Når vi altså snakker GSM telefoner)(og den ikke er SIM låst)

> Er der noget man skal gå efter eller ...?

Umiddelbart nej, telefonerne er ikke specielt meget billigere end i dk
(hvis de overhovedet er billigere). Og langt de fleste vil ikke have danske
menuer, men kun engelsk og et asiatisk sprog.

Modellerne er nogenlunde de samme, dog har de lidt flere, som typisk er
specielle asien modeller af en anden model. Grunden er at de i mange
asiatiske lande køber en ny telefon bare der kommer en redesignet model,
bare for at have den nyeste. F.eks. har jeg selv en Nokia 8250 købt i Hong
Kong som er et redesign af Nokia 8210. Forskellen her er en smule hurtigere
processor, blåt lys og en lidt anden placering af knapperne, ellers ingen
forskel.

Desuden skal du være opmærksom på at der mange steder sælges telefoner med
uorginalt batteri, display & tastatur.

   Morten

Fra : Thunder

Dato : 25-06-04 14:24

Konen købte en Samsung SHG-S308 som svarer til S300 og den virker fint her.
Nu er der jo også den mulighed at få telefonen opdateret med dansk SW hos en
af de mange unlockere. Tasterne sidder som de skal og efter en opdatering er
der sørme også æ, ø og å:)

Jan Johansson