Andet multimedie
bentjuul 3670
dingbat
Fra : Kjaer

Dato : 05-05-01 01:16

Jeg har i engelsk-sprogede tutorials stødt på udtrykket "dingbat" hvad er
det?
(er det noget enhver ved så må i undskylde

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 00:46

"Kjaer" <villykn@greennet.gl> skrev:

> Jeg har i engelsk-sprogede tutorials stødt på udtrykket "dingbat" hvad er
> det?
> (er det noget enhver ved så må i undskylde

Du kan sammenligne dingbats med clipart. Den eneste egentlig
forskel er at dingbats er fonte du installerer og kan derved få
alverdens figurer frem, ved at skrive på tastaturet. Et eksempel
på dingbats kan du f.eks finde her:

Jeg mener der findes et lille dyr i Australien der hedder en Dingbat,
men det kan også tænkes at være noget jeg har drømt. Det kunne
jo godt tænkes at ordet stammede fra et lille kræ ef en art, men
hæng mig ikke op på det.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 05-05-01 01:04

"Madsen" <madsens@whomail.dk> wrote in message

> [...]
> men det kan også tænkes at være noget jeg har drømt. Det kunne
> jo godt tænkes at ordet stammede fra et lille kræ ef en art, men

Det er nok en wombat du tænker på. En lille lådden fyr med ustyrligt
dårligt ånde! :)

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 01:08

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> skrev:

> Det er nok en wombat du tænker på. En lille lådden fyr med ustyrligt
> dårligt ånde! :)

Ja selvfølgelig! Det er her det stammer fra.
Jeg har ganske simpelt forvekslet en Wombat
med en Dingbat. ;)

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Kjaer

Dato : 05-05-01 02:19

"Jesper Kollerup Jensen" <jesper@kollerup.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad er

> Det er nok en wombat du tænker på. En lille lådden fyr med ustyrligt

Tak for svarene jeg tænkte nok det var en underlig fisk.

Fra : Per LH

Dato : 05-05-01 05:30

Næh, han hedder værkfører Jørgensen..

> Det er nok en wombat du tænker på. En lille lådden fyr med ustyrligt
> dårligt ånde! :)

Per LH

Fra : Madsen

Dato : 05-05-01 01:06

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev:

> Jeg mener der findes et lille dyr i Australien der hedder en Dingbat,
> men det kan også tænkes at være noget jeg har drømt.

Det ser ud til at være noget jeg har drømt. <sorry>
Det er åbenbart slang i Australien og betyder en person der
opfører sig fjollet, irrationel osv. og med den kommentar
må jeg nok hellere stoppe inden en eller anden kalder mig
for en Dingbat.

Hvis vi snakker grafik, og det gør vi jo, så er det dog en
font med alle mulige former for figurer, som det allerede
er blevet nævnt.

--
Mvh. Madsen
(Remove »who« in email)

Fra : Niels Svendsen

Dato : 05-05-01 00:58

Tegn der udtrykker "noget" prøv at skifte tegnsæt i dit skriveprogram, der
har du specielle tegnsæt med Dingbats, disse findes dog også i i mindre grad
i alle tegnsæt, prøv.
MVH

--
Niels W. Svendsen