mpeg2-spørgsmål
Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-04 09:26

Jeg har to mpeg2-filer, hhv på 1GB og 763MB, der tilsammen udgør en
opera. Desværre er delingen på et absolut upassende sted - nemlig midt i
en arie.

Nu ville det jo være pragtfuldt hvis jeg ku "klistre" de to filer sammen
så de blev til en, og så klistrestedet blev usynligt.

Kan det overhovedet lade sig gøre - og hvis ja hvordan?

KH ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-06-04 10:55

Karl Antz wrote:

> [...]
> så de blev til en, og så klistrestedet blev usynligt.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre - og hvis ja hvordan?

man kan godt klippe dem sammen, du skal bare have nogle værktøjer
til det. Jeg mindes at det spørgsmål før har været stillet her inde
har du kikket i google groups?

JonB

Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-04 10:59

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> man kan godt klippe dem sammen, du skal bare have nogle værktøjer
> til det. Jeg mindes at det spørgsmål før har været stillet her inde
> har du kikket i google groups?

yup - men fandt ikke noed
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 20-06-04 11:16

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> [...]
> så de blev til en, og så klistrestedet blev usynligt.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre - og hvis ja hvordan?

Ja. F.eks. med den her:
<http://www.jfuse.com>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-04 11:57

> Ja. F.eks. med den her:
> <http://www.jfuse.com>

desværre - det ku den ikke ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Tom

Dato : 20-06-04 13:29

On 20/06/04 12:57, in article 1gfojyq.6yg0wi18pgg74N%karl@antz.dk, "Karl
Antz" <karl@antz.dk> wrote:

> desværre - det ku den ikke ...

Jeg er bange for at du først skal konvertere filerne til et andet format,
som kan "redigeres" I f.eks Final Cut express eller Adobe premiere..
Det vil betyde at de kommer til at fylde meget mere.. Eller at du "Kun" kan
redigere dem I en dårligere kvalitet..
Jeg formoder at du har mpeg2 filerne fra en DVD eller lignende..

Jeg sidder og prøver at huske hvad et bestemt stykke shareware hedder, der
er tænkt til at konvertere mpeg2 til noget andet.. prøv lige at søge på mac
+ mpeg2 på google..
Der er tale om noget OS 9 soft, der konverterer til noget du kan bruge I ex.
Premiere.. ( der kan køre trail !?)
Tom

Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-04 13:48

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> + mpeg2 på google..
> Der er tale om noget OS 9 soft, der konverterer til noget du kan bruge I ex.

Toast kan dekomprimere til .dv - men så kan jeg tilsyneladende ikke
importere i imovie

Det er en gammel vhs-båndoptagelse som jeg sådan set har brændt på dvd
med min eyetv som jo gemmer i mpeg2 - men som den idiot jeg kan være har
jeg smidt mpeg-filen ud, og nu er min vhs-spiller brudt totalt sammen og
vil ikke længere kendes ved nogen bånd .......

Jeg har så ekstraheret dvd'en, men på skiven avr den gemt som to
delfiler, og det er dem jeg prøver at klistre sammen igen ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Tom

Dato : 20-06-04 15:27

Tjek lige om det er muligt at finde adobe premiere I en 30 dages trail.. Den
burde kunne arbejde med .dv formatet !?
Ellers kan det jo være at final cut I xpres ( den billige ) version kan
bruges I denne sammenhæng, ligeledes I en trail version !?
Tom

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-06-04 21:02

måske MissingMpegTools kan klare den?

JonB

Fra : Karl Antz

Dato : 20-06-04 23:01

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

> måske MissingMpegTools kan klare den?
>

> JonB

umiddelbart kan jeg ikke se hvordan ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-06-04 21:43

Karl Antz wrote:

> umiddelbart kan jeg ikke se hvordan ...

du har ret

JonB

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-06-04 06:44

Karl Antz wrote:
> [...]
> så de blev til en, og så klistrestedet blev usynligt.
>
> Kan det overhovedet lade sig gøre - og hvis ja hvordan?

Kan quicktime player læse filerne?

Hvis ja, burde du kunne copy paste den ene film ind i den anden vha.
Quicktime pro.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk

Fra : Karl Antz

Dato : 21-06-04 07:57

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Kan quicktime player læse filerne?
>
> Hvis ja, burde du kunne copy paste den ene film ind i den anden vha.
> Quicktime pro.

Ja, det troede jeg også. Men ak - jeg kan ikke engang kopiere noget fra
en af dem. Og det har jeg oplevet med alle de mpeg2-filer som eyetv
laver - quicktime viser dem pænt, men jeg kan ikke redigere i dem, i
modsætning til andre quicktime-movies.

Kan det være det hænger sammen med at de er multiplekse, altså
indeholder både lyd & video?

Jeg troede først at det var pga størrelsen - den "liulle" fil er ligeså
stor som hele min RAM-mængde. Men som sagt kan jeg ikk'engang klippe
noget ud af dem ...

hilsen ka'l
--
Karl Antz