USB kabel hvor langt ??
Fra : Jensen

Dato : 19-06-04 13:48

Hvor langt må/kan et USB kabel være ?.
Hvilke krav skal kabel opfylde ?.
Jeg har en afstand på ca. 18-20 meter. Er det et problem ?.

Jensen

Fra : Hauge

Dato : 19-06-04 14:04

Hejsa
Jensen wrote:
> Hvor langt må/kan et USB kabel være ?.
> Hvilke krav skal kabel opfylde ?.
> Jeg har en afstand på ca. 18-20 meter. Er det et problem ?.

Jeg ved at det er muligt med USB2-kabel, at nå op til 25 meter på USB 1.1,
så du må prøve :)
Jeg skal selv bruge 25 meter på USB 1.1, og regner med at prøve KAT5
netværkskabel, skal nok melde tilbage med resultatet..

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 14:23

Jensen wrote:
> Hvor langt må/kan et USB kabel være?

5 meter (uden "aktive" kabler).

> Hvilke krav skal kabel opfylde?

Det skal have de rigtige stik, og være USB 2.0-kompatibelt (så ved man
at det er støjdæmpet bedre).

> Jeg har en afstand på ca. 18-20 meter. Er det et problem?

Ja.
Du kan dog sætte op til 5 aktive kabler sammen, og nå op på 80 fod
(ca. 24 meter):
Se produkt nr. BF-200C;
http://www.ramelectronics.net/html/usb_cables.html
...men det bliver dyrt!

Overvej kraftigt at bruge to netkort og Ethernet-kabel, som må være op
til 100 meter.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 20-06-04 16:34

http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=502-31