Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån til hus
Fra : Jørgensen

Dato : 19-06-04 12:53

Hej alle

Jeg skal lige være sikker på min ydelse på lån.
Jeg er kunde i Nordea og vil gerne låne 980.000 kr. i 30 år.
På siden er der en "Regnemaskine"
http://www.nordea.dk/sitemod/moduler/main_dk/bolig/generelle_moduler/boliglaan/index.asp?pid=25351&strcorecontentarea=63

Jeg får dette resultat på siden.

Løbetid: 360 måneder.
Ydelse pr. måned før skat: 6.089,21 kr.
Ydelse det første år pr. måned efter skat: 4.385,08 kr.
Skattesats: 33,00%
Pålydende rente: 6,00%
Nominel årlig rente: 6,14%
Årlige omkostninger i procent: 6,53

Mit spørgsmål er om Ydelsen på, måned før og efter skat.

Jeg skal betale 6.089.21 kr. om måneden til lånet, men vil jeg få udbetalt
1704.13 kr. mere i løn fra mit job ?
Så jeg faktisk betaler 4.385,08 kr. ?

Henrik

Fra : ole holte

Dato : 19-06-04 15:07

"Jørgensen" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål er om Ydelsen på, måned før og efter skat.
>
> Jeg skal betale 6.089.21 kr. om måneden til lånet, men vil jeg få udbetalt
> 1704.13 kr. mere i løn fra mit job ?
> Så jeg faktisk betaler 4.385,08 kr. ?

Du kan gå ind på ToldSkat's site TASTSELV og lege med at indtaste renterne og få
direkte at se resultatet af skattebesparelsen og
med et nyt skatte hovedkort vil du gå et større fradrag pr. måned = mindre skat at betale

Fra : Peter Risager

Dato : 19-06-04 19:46

> [...]
> renterne og få direkte at se resultatet af skattebesparelsen og
> med et nyt skatte hovedkort vil du gå et større fradrag pr. måned =

....og grunden til at man får større fradrag er at man kan trække en hvis del
af omkostningerne ved lånet fra i skat.

--
Peter Risager
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and

Fra : Jørgensen

Dato : 19-06-04 20:37

Vil det sige at jeg min "udgift" ved lånet er det nordea skriver som
"Ydelse det første år pr. måned efter skat: 4.385,08 kr."
Eller er det forskelligt fra person til person ?

MVH

Henrik

Fra : Viggo Karlsen

Dato : 19-06-04 20:42

> [...]
> "Ydelse det første år pr. måned efter skat: 4.385,08 kr."
> Eller er det forskelligt fra person til person ?

Det vil være marginalt forskellig fra person til person. Nordea har
sandsynligvis anvendt en gennemsnitssats. Den kan godt variere et par
procent i praksis.

Viggo

---