Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Valutaveksling
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-06-04 11:03

Hej.

Er der nogle banker der har en bedre kurs på EUR end andre? Min egen bank
tager 7,55, selvom nationalbankens kurs er 7,45...

Vh. Rasmus Nielsen.

Fra : ole holte

Dato : 19-06-04 12:50

"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er der nogle banker der har en bedre kurs på EUR end andre? Min egen bank
> tager 7,55, selvom nationalbankens kurs er 7,45...

Jeg overfører selv til min egen bankkonto i EU-land (for at få den kræves fast bolig) og
igår var kursen 7,48

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-06-04 09:15

On Sat, 19 Jun 2004 13:50:08 +0200, "ole holte" <ole@holte.dk> wrote:

>"Rasmus Nielsen" <postmaster@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg overfører selv til min egen bankkonto i EU-land (for at få den kræves fast bolig) og
>igår var kursen 7,48

Jeg tro at der er tale om Euro i kontanter

Nationalbankens kurser er gældende for elektroniske overførsler. Der
vil altid være et tillæg i en eller anden størrelse når man skal købe
kontantvaluta. Dette skyldes at der er væsentlige omkostninger
forbundet med transport af penge - værdiforsendelser,
kurerforsendelser, forsikring m.v. samt det faktum at banken ikke får
forrentet de summer der ligger som kontantbeholdning.

/Knud

Fra : bamse

Dato : 23-06-04 01:33

Dette skyldes at der er væsentlige omkostninger
> forbundet med transport af penge - værdiforsendelser,
> kurerforsendelser, forsikring m.v.

ja....dengang hestevognen stadigvæk var et udbredt transportmiddel

Fra : Knud Berggreen

Dato : 24-06-04 20:44

On Wed, 23 Jun 2004 02:32:32 +0200, "bamse" <bamse@kyllingen.dkkkk>
wrote:

>Dette skyldes at der er væsentlige omkostninger
>
>ja....dengang hestevognen stadigvæk var et udbredt transportmiddel

Pengene skal da så sandelig stadig transporteres og det er ikke
billigt.

/Knud