Indberetning til told og skat
Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 18-06-04 18:37

Hej

Pga særlige omstændigheder valgte jeg anonymt at anmelde til told og skat at
div. personer har modtaget 100.000 kr ubeskattet. En af modtagerne har
gættet det er mig der har anmeldt det. Han siger at sagen er meldt til
politiet, hvorfor mon ??? på hans fars konto vil man kunne se
transaktionerne.

Han siger sagen er meldt til politiet, at min comp. vil blive hentet af
politiet og at jeg står til 4 måneders fængsel.

Jeg mener at jeg skal oplyse når jeg ved såsan noget. Jeg ønsker ingen
moralprædkner, men ville blive glad for at vide om jeg skal spjælde 4
måneder fordi jeg ordret skrev, at fx xxx har modtaget 1000000 kr. kontant
uden at svare skat af beløbet?

mvh Susanne

---

Fra : Rasmus

Dato : 18-06-04 19:00

"Susanne Jørgensen" <susanne@ingensteder.dk> wrote in message
> [...]
>

> Han siger sagen er meldt til politiet, at min comp. vil blive hentet af
> politiet og at jeg står til 4 måneders fængsel.

Hvad har din computer med sagen at gøre??
Har du fået adgang til oplysningerne lovligt??
Og hvad er du meldt til politiet for?

mvh
Rasmus

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-06-04 19:55

"Susanne Jørgensen" <susanne@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> moralprædkner, men ville blive glad for at vide om jeg skal spjælde 4
> måneder fordi jeg ordret skrev, at fx xxx har modtaget 1000000 kr. kontant

Hvis du er kommet ulovligt i besiddelse af din viden, eller hvis har din viden
fra en stilling hvor du har tavshedspligt, er det ikke usandsynligt at du kan
risikere at komme ind og spjælde for at have meldt ham til Told&Skat.

Claus

Fra : Ralph

Dato : 18-06-04 20:33

> [...]
> moralprædkner, men ville blive glad for at vide om jeg skal spjælde 4
> måneder fordi jeg ordret skrev, at fx xxx har modtaget 1000000 kr. kontant

Du kan komme for retten hvis du kommer med urigtige oplysninger:

VED du at han ikke har betalt skat?
Drejer det sig om en million eller ethundredetusinde?
Ved du beløbet er skattepligtigt?

Visse lotterier betaler skatten af en præmie inden udbetaling.
Du skriver forskellige beløb i dit indlæg.
Det er tilladt at få skattefrit arveforskud af sine forældre.
Det er tilladt at låne sine børn penge rente og afdragsfrit.
Det er tilladt at blære sig på den lokale bodega, uanset om det passer eller
ej.
Det er tilladt at tjene penge på en hushandel uden at svare skat.

Så hvis du mod bedre vidende har "meldt" en person, så venter der sikkert en
retssag, om du skal spjælde eller ej, det er så en anden sag.

--
venligst
Ralph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-06-04 20:56

Ralph skrev:

>Det er tilladt at få skattefrit arveforskud af sine forældre.

Men grænsen er omkring 45'000 kr., og det forudsætter at der
laves noget papirarbejde. Man kan ikke bare stikke dem et beløb
hvis man vil kunne benytte de fordelagtige skatteregler.

--
Bertel

Fra : Ralph

Dato : 18-06-04 20:42

> [...]
> gættet det er mig der har anmeldt det. Han siger at sagen er meldt til
> politiet, hvorfor mon ??? på hans fars konto vil man kunne se

Undskyld havde ikke lige set det med faderens konto, men som sagt må man
gerne give arveforskud, og hvis det drejer sig om tre børn der tilsammen har
fået 100.000, så er det vist meget tæt på grænsen. Hvis de tre har fået en
million VED du så at de har fået 333.000 hver, eller KAN faderen have
indbetalt de 400.000 til skattefar inden børnene delte resten?

--
venligst
Ralph

Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 18-06-04 21:47

Sagen er som følger:

Faderen giver først sit ene barn 100.000 kr, som ikke indberettes til told
og skat m.v. Pengene bliver brugt til udbetaling i et hus. Jeg er samlevende
med ham.
Han skal aldrig betale beløbet tilbage. Da jeg fraflytter ejendommen
forlanger forældrene at jeg skal betale kr 50.000 til dem. jeg står ikke
skrevet for huset.

Hans anden bror får også 100000 kvit og frit.

Desuden betaler de 250000 for at udfri den første søns gæld. Min computer
brugte jeg jeg til at sende en mail til told og skat.

Jeg er på ingen måde kommet ulovlig til min viden.

mch Susanne

---

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 18-06-04 22:42

"Susanne Jørgensen" <susanne@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg er på ingen måde kommet ulovlig til min viden.

Nej, *det* er du ikke.

Hr. Bjørn

Fra : Ralph

Dato : 18-06-04 22:48

> [...]
> Han skal aldrig betale beløbet tilbage. Da jeg fraflytter ejendommen
> forlanger forældrene at jeg skal betale kr 50.000 til dem. jeg står ikke

Hvis I er/var gift og du var videne om de 100.000, så er du vel ligeså
skyldig i svig som din mand? Men er der ikke noget om at de 45K som Bertel
nævnte kan gives til BÅDE søn OG svigerdatter OG evt. børnebørn?

> Hans anden bror får også 100000 kvit og frit.

Har HAN kone og/eller børn?

> Desuden betaler de 250000 for at udfri den første søns gæld.

Så nærmer vi os nok noget ulovligt, medmindre det drejer sig om en årrække

> Min computer
> brugte jeg jeg til at sende en mail til told og skat.

DEN har intet med noget som helst at gøre, medmindre din eks vil knalde dig
for ulovlig download, børneporno eller lign.

--
venligst
Ralph

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-06-04 00:22

Ralph wrote:

> [...]
> skyldig i svig som din mand? Men er der ikke noget om at de 45K som Bertel
> nævnte kan gives til BÅDE søn OG svigerdatter OG evt. børnebørn?

Næh, hvis Susanne ikke har haft nogen som helst indflydelse på at
pengene ikke indberettes, og samtidigt anmelder den ulovlige handling,
så har hun vel gjort det eneste rigtige, som jeg læser det og er derfor
straffri. At forældrene forlanger 50.000 kr er helt hen i skoven, for er
det ikke Susannes (tidl.?) samboende (eks?) som har modtaget pengene og
ikke hende selv?

-snip-

Enig, det lyder som tomme trusler...

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Rasmus

Dato : 19-06-04 09:22

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> [...]
> straffri. At forældrene forlanger 50.000 kr er helt hen i skoven, for er
> det ikke Susannes (tidl.?) samboende (eks?) som har modtaget pengene og

Nu kender vi jo ikke baggrunden for at de forlanger 50.000kr

mvh
Rasmus

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 19-06-04 23:05

Rasmus wrote:

> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
-snip-
> Nu kender vi jo ikke baggrunden for at de forlanger 50.000kr

De vil have "hævn", lyder det til... Men kravet er uberettiget, hvis det
passer, at pengene ikke er overgået til Susanne og den bevisbyrde der
skal løftes for at fastslå et krav, ser ud til at være svær at løfte når
pengeoverførslen er sket "sort"... Der skal gerne underskrifter på
bordet for at dokumentere et krav.

mvh.
Martin Jørgensen

Fra : Rasmus

Dato : 20-06-04 14:41

> [...]
> skal løftes for at fastslå et krav, ser ud til at være svær at løfte når
> pengeoverførslen er sket "sort"... Der skal gerne underskrifter på

Ja, men nu er det lidt svært at vurdere historien, når Susanne selv er part
i sagen, ofte høre man nok kun en del af sandheden ,når folk spørger om
noget i den her nyhedsgruppe.
Det kunne jo f.eks være husleje for den tid hun har boet der..., hun skriver
ikke hvad deres begrundelse er, for at hun skal betale 50.000kr

Susanne er jo forøvrigt selv ude på at tage "hævn", det er så vidt jeg
forstår den eneste grund til hun har meldt dem til Told&Skat.

mvh
Rasmus

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 18-06-04 23:48

> [...]

>Han skal aldrig betale beløbet tilbage. Da jeg fraflytter ejendommen
>forlanger forældrene at jeg skal betale kr 50.000 til dem. jeg står ikke

Altså medens du boede sammen med sønnen, var det fint nok at i fik
hjælp til udbetalingen, så også du havde tag over hovedet, og nu du er
flyttet, melder hævntørsten sig ?

Det lyder ikke specielt rart .......

--
jan@Stevns.Net

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 19-06-04 08:36

Susanne Jørgensen wrote:
> [...]
> Han skal aldrig betale beløbet tilbage. Da jeg fraflytter ejendommen
> forlanger forældrene at jeg skal betale kr 50.000 til dem. jeg står

Mon ikke bare det er et rente og afdragsfrit familielån?

Hvis det er det kan det kræves indløst asap, det kunne fx være når du
flytter, hvis ikke de ønsker at du skal nyde godt af lånet.

Det er først når det indgår i arv at skattereglerne spiller ind.

\MK

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 19-06-04 14:29

"Morten Klostergaard" skrev 19.06.2004 9:35:

> Mon ikke bare det er et rente og afdragsfrit familielån?
>
> Hvis det er det kan det kræves indløst asap, det kunne fx være når du
> flytter, hvis ikke de ønsker at du skal nyde godt af lånet.

Det kræver også at der ligger en aftale om dette lån - i praksis nok på
skrift.

/kristian

Fra : ibber

Dato : 18-06-04 22:14

dette er ikke særligt juridisk
men lydersærdeles hævnagtigt

Fra : "Erik Andersen

Dato : 19-06-04 09:10

> [...]
at
> div. personer har modtaget 100.000 kr ubeskattet. En af modtagerne har

Misundelse er en grim ting

Fra : Susanne Jørgensen

Dato : 19-06-04 22:45

I må mene hvad i vil og jeg skrev nettop at jeg vidste at det var dobbelt
moralsk af mig. Den eneste grund tuil at jeg har anmeldt sagen er, at
politiet har nægtet at rejse en sag mod min ex svigermor, selvom hun render
rundt og gør de mest mærlige ting mod mig. Hævn, ja måske . Men for mig er
der mange flere ting i sagen end blot de nævnte beløb. Jeg kan fx nævne at
hun har forsøgt at ophæve mine kontis, forsøgt at få personlige oplysninger
ud af en sagsbehandler ved at udgive sig for at være en anden jeg kunne
blive ved.

Tak for jeres arangement.

"Erik Andersen <CEO uk2.net, WebHosting A/S>" <teamea@mailme.dk> wrote in
message news:1087632450.232117@www.webhosting.dk...

> at
>
> Misundelse er en grim ting

---

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 19-06-04 23:09

>KLIP

Har du seriøst overvejet at henvende dig til en advokat..?

> jeg kunne
> blive ved.

Det er vist ingen i tvivl om.

> Tak for jeres arangement.

Hvad havde du forventet, når vi kun hører sagen fra *din* side..?

Hr. Bjørn

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-06-04 09:41

On Sat, 19 Jun 2004 23:44:30 +0200, "Susanne Jørgensen"
> [...]

>ud af en sagsbehandler ved at udgive sig for at være en anden jeg kunne

Det er jo tydeligt at forholdet ikke er opløst på venskabelig basis,
men man skal passe på hvad man gør og hvordan man gør det.

Efter det du skriver har du ikke gjort noget ulovligt, hvorimod din
ex-svigermor åbenbart skulle have forsøgt ulovlig adgang til dine
sager og endvidere komme med injurierende udtalelser, hvilket er
strafbart. Men hvis du også selv i hele dette har foretaget ulovlige
handlinger, så kan den kamp for det du opfatter som retfærdighed meget
vel ramme tilbage som en boomerang.

/Knud

Fra : Anders Andersen

Dato : 20-06-04 01:54

Nu er ToldSkat ret vant til anmeldelser og kende de forskellige motiver til,
at folk indgiver anmeldelser på andre, hvad enten dette skyldes at ærlige
folk er træt af de uærlige, hævn, misundelse etc. I dette tilfælde her lyder
det som hævn for en hævn for en hævn.....
For at springe skattereglerne(gaveafgiftsreglerne) over, men dog aligevel
lige nævne at han(de) nok ikke til at betale arveafgift af beløbene.

Indgiver man en anmeldelse der måske ikke er helt hold i, sker der ikke en
pind med anmelderen, blot der er en lille smule om det anmeldte. Typisk har
de fleste anmeldere fået forkert fat i et eller andet, eller kender ikke
reglerne og det ved ToldSkat godt.
Trudslen om 4 md fængsel og konfisktion af computeren er helt hen i vejret
og vel sagtens blot for at give dig en skræk i livet. En slags hævn for
hævnen for hævnen...........

Fra : Qbic - [6400]

Dato : 20-06-04 10:47

Misundelse er en grim ting.

Anmeld dog din X for bedrageri, skatteforvaltningen kan hurtigt
overse om der er indbetalt skattepenge fra X, og kan således derfra
nok overtage sagen hvis det skulle blive nødvendigt.

At du så hare en X der render rundt og opsnapper lidt informationer på dig,
er således ret kedeligt, og Xen har nok ikke andet at tage sig til.

Bliver det for slemt, så må du slæbe Xet i gennem retssystemet for at
få det stoppet.

X = En eller anden

Qbic 6400
Niels Pedersen