Viderestilling??
Fra : Michael H

Dato : 18-06-04 18:26

Når jeg viderestiller min private mobil til min arbejdsmobil og folk ringer
til den private, skal jeg så betale for X antal min. opkaldet vare?
Michael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-04 18:52

Michael H skrev:

>Når jeg viderestiller min private mobil til min arbejdsmobil og folk ringer
>til den private, skal jeg så betale for X antal min. opkaldet vare?

Ja, du skal betale det, det koster at ringe fra din privat til
din arbejdsmobil (og den der ringer op betaler så for at ringe
fra sin telefon til din privat telefon).

Det er bl.a. derfor TDC er helt vilde med at sælge duetløsninger
til folk (og telefonen ofte er billigst, når den købes med et
duetabonnement).
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 19:05

> Ja, du skal betale det, det koster at ringe fra din privat til
> din arbejdsmobil (og den der ringer op betaler så for at ringe
> fra sin telefon til din privat telefon).

Tit er viderestillingen dog et par håndører billigere (typisk noget i
retning af 70 øre, hvis samtalen normalt koster 1 kr. pr. minut).

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-06-04 19:00

"Michael H" <mhansen@FJERNjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Når jeg viderestiller min private mobil til min arbejdsmobil og folk ringer
> til den private, skal jeg så betale for X antal min. opkaldet vare?
> Michael

Ja, det mest normale er at man betaler normal samtalepris for en viderestilling,
men der findes også selskaber med en lavere pris for viderestillede samtaler.

Noget andet er at selskaberne burde tilbyde gratis viderestilling, såfremt
viderestillingen er til en anden telefon tilhørende samme net som der
viderestilles fra. Det er forståeligt at der ikke kan tilbydes gratis
viderestilling, når viderestillingen er til "fremmed net", da det modtagende net
jo skal have (ekstra) betaling for den ankommende samtale.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 18-06-04 20:46

> Noget andet er at selskaberne burde tilbyde gratis viderestilling

Hvorfor? Med de lave priser er der ikke plads til alle slags services
gratis.

Fra : Claus E Beyer

Dato : 19-06-04 06:08

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor? Med de lave priser er der ikke plads til alle slags services
> gratis.

Nu talte jeg kun om gratis viderestilling inden for samme net. Det koster ikke
selskabet noget at sende samtalen hen til et andet nummer i samme net.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-06-04 07:50

> Nu talte jeg kun om gratis viderestilling inden for samme net. Det koster
ikke
> selskabet noget at sende samtalen hen til et andet nummer i samme net.

Ikke i kroner og ører, men det koster båndbredde på netværket, som i værste
fald kan gå udover de andre kunder, som er igang med en samtale de betaler
for (i worst case scenario).

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-06-04 13:27

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in

> Noget andet er at selskaberne burde tilbyde gratis
> viderestilling, såfremt viderestillingen er til en anden telefon
> tilhørende samme net som der viderestilles fra.

Ligesom det er gratis når man viderestiller til mobilsvar (i de
fleste tilfælde i hvert fald!)

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/blog/ ::...
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.