Hunden knurrer??
Fra : Figaro

Dato : 18-06-04 17:51

Hejsa ..

Er det normalt at en hund knurrer når man krammer den og kysser den? Hvorfor
gør hunden det?

VH Stine

Fra : Holm

Dato : 18-06-04 19:23

"Figaro" <sukkermel@sukkermel.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa ..
>
> Er det normalt at en hund knurrer når man krammer den og kysser den?
Hvorfor
> gør hunden det?
>

> VH Stine

Hej Stine

Mange hunde "brummer" fordi det er så behageligt at blive nusset , så
forhåbentlig kan du høre forskel på om den er vred eller om det er fordi den
synes det er dejligt .
Min gamle hund brummer meget når han bliver kløet , og det er ren velvære .

Hilsen Holm

Fra : x Vuf x

Dato : 18-06-04 19:30

Fri, 18 Jun 2004 18:51:02 +0200, Figaro wrote:

>Er det normalt at en hund knurrer når man krammer
>den og kysser den? Hvorfor gør hunden det?

Det gør den, fordi den ikke vil ha' det!
Nu ved jeg ikke, hvor gammel den er eller hvilken race,
men du kan risikere, at den bider dig en skønne dag!

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Broegger

Dato : 18-06-04 19:59

x Vuf x <sonpetnospam@nospam.dk> skrev

> Det gør den, fordi den ikke vil ha' det!
> Nu ved jeg ikke, hvor gammel den er eller hvilken race,
> men du kan risikere, at den bider dig en skønne dag!

Klap lige hesten.... Min brummer en del når han virkeligt nyder
tilværelsen...

Hvis den knurrer rigtigt med viste bisser og det hele er det en anden
sag, så har man et alvorligt problem med ens lederskab... Men
forhåbentligt er det da bare hygge brum!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 18-06-04 20:13

> Det gør den, fordi den ikke vil ha' det!
> Nu ved jeg ikke, hvor gammel den er eller hvilken race,
> men du kan risikere, at den bider dig en skønne dag!
>

> --
Kemba "knurrer" en hel del, feks når jeg kommer hjem fra arbejde, kommer han
ud i haven og "knurrer" af mig. Jrg kan sagtens høre forskel på om det er
fordi han er glad. Han gør det samme hvis man klør han på ryggen nede ved
halen. Tro mig man er ikke i tvivl hvis hans knurren skyldes at han er sur
eller passer på

Mvh Martin

Fra : fam. Ager

Dato : 18-06-04 20:17

> [...]
> Hejsa ..
>
> Er det normalt at en hund knurrer når man krammer den og kysser den?

Hej stine
jeg "overtog" en skt. Bernhard tæve på dengang 3 år. kendte hende ikke på
forhånd, men fik hende kort fortalt "smidt i nakken". hun brummede/knurrede
vildt meget da vi hyggede om hende, klappede hende osv. Jeg var oprigtigt i
tvivl, om hun var utryg over situationen, eller det var som hun nød det!.
Men efter vi lærte hende at kende, fandt vi da også ud af, at det bare var
hyggesnak.
Men nogle hunde kan ikke lide at blive "krammet" for meget, er kramme at
give et knus?, måske kan hunden ikke lide det at blive holdt fast?.
forhåbentligt er det bare hyggesnak!
mvh. Marie.

Fra : Figaro

Dato : 18-06-04 20:55

Jeg er STENSIKKER på det IKKE er brummen ..
Ja, jeg krammer ham ligesom en knus, men det kan også være hvis jeg bare
kysser ham.
Han knurrer meget og hvis jeg ikke stopper skubber han mig væk og går væk.
Jeg ved godt jeg ikke skal blive ved når han knurrer, men jeg er nødt til at
finde ud af hvad han mener med det.

Har I nogen ide til hvad man kan gøre?

Fra : Holm

Dato : 18-06-04 22:36

> [...]
> Jeg ved godt jeg ikke skal blive ved når han knurrer, men jeg er nødt til

Hej Igen ..

Nå , så tager vi den om igen .
Hvis du er stensikker på at han knurrer , så er der vist ikke noget at være
i tvivl om , han vil ikke have det !

Mange hunde bryder sig absolut ikke om at få knus , for man kommer ofte til
at "dominere" dem på den måde , og kan anspore usikre eller dominante hunde
til kamp , ...nu sætter jeg det lige på spidsen .

Når du "kysser" din hund fortæller du den at du er "underhunden". Det er
sådan hvalpe hilser på voksne dominante hunde , ved at slikke dem om munden
..

Måske har du over en længere periode fortalt hunden at den er føreren
derhjemme , og du er underhunden . Det skal du have lavet om på .

Lad være med at provokere hunden yderligere , det kan i værste fald ende med
at den bider dig , og så er det principielt ikke hundens skyld , men din
egen .

Respekter hundens signaler , når den knurrer bryder den sig ikke om at blive
krammet , og I må finde en anden måde at hygge jer på .

Mange hilsener Holm

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-04 23:28

> [...]
> Hejsa ..
>
> Er det normalt at en hund knurrer når man krammer den og kysser den?

Hej Stine

Hvis det du siger, indebærer at du kommer hen, og lægger armene omkring
halsen på ham, og hovedet helt ned, det er du jo nødt til, for at
kysse.....Det er altså ikke pokkers godt. Det er sådan set, næsten den
største fornærmelse du kan udsætte din hund for. Der mangler kun, at du
stirrer den stift ind i øjnene, før du gør det, så var samlingen komplet.
Prøv at ændre din gensynsglæde lidt, så den også bliver til glæde for
hunden.

Som jeg plejer at sige, med Sct Bernhard, så er den største tillid fra sådan
en, når den vender bredsiden til, og vil nusses, så læner den sig op af
benene, og brummer så dejligt. Jeg har dog været ude for folk, som sagde,
at den knurrede, og det eneste jeg kunne svare til det var. Hvis den
knurrer, vil du på ingen måder være i tvivl.

M.V.H.....Benny..

Fra : EnjoyNews

Dato : 18-06-04 23:51

Vores hvalp på 10 mdr knurrer når hun leger ..eller dvs.. hun lyder mere som
en havetrimmer der er i fuld gang.. det lyder SÅ sjovt )

Kh Heidi

Fra : Louise

Dato : 19-06-04 09:59

Hvis du er sikker på at det er en knurren og ikke bare en
hyggebrummen, så er det fordi du har overskredet hundens grænser og
den advarer dig om at du skal lade være...ellers går den videre til
næste punkt (HAPS). Det er en utrolig dominant og udfordrende ting at
gøre med sin hund; de færreste hunde kan lide det men mange lærer at
finde sig i det. Din hund er så ikke af dem... Enten er hun dominant
eller også er hun meget usikker på hvorfor du udsætter hende for sådan
en væmmelig ting.

Sørg for at du til hverdag er en god leder for hende, lad være med at
"fedte" for hende, men vis at du bestemmer ved at give hende nogle
øvelser hun skal løse og få anerkendelse fra dig. Ros hende med
stemmen, ved at stryge hende langs mundvigene og under hovedet. Ingen
kram og klap oven på hovedet. Husk at det er dig der bestemmer hvor og
hvornår I skal lege, kæle osv så du hele tiden naturligt viser hende
at hun ikke bestemmer.

Held og lykke med det.

Louise

www.malinoise.dk

Fra : shadow

Dato : 20-06-04 01:23

> [...]
> Hejsa ..
>
> Er det normalt at en hund knurrer når man krammer den og kysser den?

Hej Stine
Der er faldet nogle meget udmærkede svar herinde på dit spørgsmål, så det
vil jeg ikke kommentere yderligere men jeg vil lige opfordre dig til at læse
det lille inlæg her i N/G VIDSTE DU DET 1.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Figaro

Dato : 20-06-04 20:52

Tak for alle svarene.

Jeg vil lige fastslå at min hund på ingen måde er førerhunden, men at jeg er
det og det er der skam klare forhold over.

Grunden til mit spørgsmål er, at andre hunde jeg har haft ikke har gjort
dette!!

Jeg kysser ikke min hund på munden, men på kroppen og på hovedet.

Endnu en gang tak for svarene, og hvis i synes overstående lyder surt, er
det ikke mit henseende.