/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
hjælp til en lille musik-afspiller...
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-04 15:46

Hej,

Er der nogen der har erfaringer med følgende mp3-afspillere?:

Creative MuVo2
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=586&page=6

Creative MuVo Slim
http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=618&page=6

Hvordan er finish på begge?
Lydkvalitet?
Kvalitet af høretlf.?
Er det en ulempe/fordel at Slim ikke har nogen strømforsyning, men får strøm
gennem USB?
Kan man få ekstra batterier til Slim?
Hvor langt kører de reelt på batteri (real-world erfaringer, ikke bare
Creative's pral)?
Hvor stor er strømforsyningen på MuVo2?
Optræder MuVo2 som nyt drev i Explorer (Stifinder)? (Og kan man derefter
bare smide alle slags filer på den?)
Begge kan vel sluttes til stereo-anlægget uden problemer gennem et Mini-jack
til 2xphono?
Hvilken er bedst til en bukse-lomme (tynd, men "stort" overfladeareal eller
tyk, men lille (!) overfladeareal)?

--
Mvh
Christian



 
 
Kenneth (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 18-06-04 20:25

> Hej,

Hej

> Er der nogen der har erfaringer med følgende mp3-afspillere?:

Ja, nedenstående ....

> Creative MuVo2
> http://dk.europe.creative.com/products/product.asp?prod=586&page=6

..... den kan jeg da tale med om.

> Hvordan er finish på begge?

MuVo2 har en lækker kvalitetsfinish.

> Lydkvalitet?

Uha den er god. Nok den bedste jeg har prøvet i en mp3 afspiller.

> Kvalitet af høretlf.?

Helt klart det største minus ved denne afspiller. Jeg havde et andet som
som jeg heldigvis alligevel havde tænkt mig at bruge. Dem der leveres med
er ikke værd at samle på!

> Er det en ulempe/fordel at Slim ikke har nogen strømforsyning, men får
strøm
> gennem USB?

En ulempe synes jeg. Hvad nu hvis du vil have den med på ferie og ikke har
en computer med?

> Kan man få ekstra batterier til Slim?

Mon ikke. Ellers kommer det.

> Hvor langt kører de reelt på batteri (real-world erfaringer, ikke bare
> Creative's pral)?

Uden pral lever MuVo2 op til det Creative skriver. Mener det er 14 timer.

> Hvor stor er strømforsyningen på MuVo2?

Øh, pas?

> Optræder MuVo2 som nyt drev i Explorer (Stifinder)? (Og kan man derefter
> bare smide alle slags filer på den?)

Ja.

> Begge kan vel sluttes til stereo-anlægget uden problemer gennem et
Mini-jack
> til 2xphono?

Det kan MuVo2 i hvert fald.

> Hvilken er bedst til en bukse-lomme (tynd, men "stort" overfladeareal
eller
> tyk, men lille (!) overfladeareal)?

Jah, jeg har kun brugt den ene og den fylder dælme ikke meget i min
bukselomme!

> --
> Mvh
> Christian

Kenneth



Kenneth (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 18-06-04 20:26

Jeg glemte lige at skrive at hvis du vil have mest ud af en MuVo2 så skal
man næsten have fjernbetjeningen med!

Kenneth



Ukendt (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-04 22:09

> > Er det en ulempe/fordel at Slim ikke har nogen strømforsyning, men får
> strøm
> > gennem USB?
>
> En ulempe synes jeg. Hvad nu hvis du vil have den med på ferie og ikke
har
> en computer med?

Det var også det jeg tænkte, men det kunne være batteri-tiden var så god at
det ikke var det store problem...

> > Kan man få ekstra batterier til Slim?
>
> Mon ikke. Ellers kommer det.

Og sammen med et ekstra batteri eller to kunne det så blive helt ligegyldigt
med strømforsyning.

> > Hvor stor er strømforsyningen på MuVo2?
>
> Øh, pas?

AC-adapteren, rent fysisk, hvis man skal have den med på tur?

--
Mvh
Christian



Kenneth (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth


Dato : 18-06-04 22:49

> > > Er det en ulempe/fordel at Slim ikke har nogen strømforsyning, men får
> > strøm
> > > gennem USB?
> >
> > En ulempe synes jeg. Hvad nu hvis du vil have den med på ferie og ikke
> har
> > en computer med?
>
> Det var også det jeg tænkte, men det kunne være batteri-tiden var så god
at
> det ikke var det store problem...

Mjaaa, jeg tror nu nok du vil få brug for mindst et ekstra batteri hvis du
er væk mere end en uge og som jeg gerne vil have musik hele tiden.

> > > Kan man få ekstra batterier til Slim?
> >
> > Mon ikke. Ellers kommer det.
>
> Og sammen med et ekstra batteri eller to kunne det så blive helt
ligegyldigt
> med strømforsyning.
>
> > > Hvor stor er strømforsyningen på MuVo2?
> >
> > Øh, pas?
>
> AC-adapteren, rent fysisk, hvis man skal have den med på tur?

Ah. Ja jeg har ik lige målet på den, men den fylder sgu ikke meget.

> --
> Mvh
> Christian

Kenneth



Ukendt (18-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-06-04 22:18

> Kan man få ekstra batterier til Slim?

Og kan man bruge normale batterier til den? Eller er det et batteri-format
Creative selv har fundet på?

--
Mvh
Christian



Jesper G. Poulsen (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 19-06-04 10:33

Christian Spøer skrev:

> Er der nogen der har erfaringer med følgende mp3-afspillere?:

Har du prøvet at spørge i dk.teknik.lyd?

I en lyd-gruppe holder lyd-freaks til, i en hardware-gruppe holder
hardware-freaks til.

Hvad er vigtigs for din oplevelse af produktet: lyden eller hardwaren?



--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Ukendt (19-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-06-04 11:16

> Har du prøvet at spørge i dk.teknik.lyd?

Nej, det har jeg ikke, da det er et stykke computer-hardware jeg er på udkig
efter. Hvis jeg skulle have skiftet min NAD C370 udskiftet ville jeg se der,
ikke hvis jeg skal købe en mp3-afspiller.

> I en lyd-gruppe holder lyd-freaks til, i en hardware-gruppe holder
> hardware-freaks til.

Ergo må der være nogen herinde, der kan give lidt feed-bak, på mit
forestående hardware-køb...

> Hvad er vigtigs for din oplevelse af produktet: lyden eller hardwaren?
>

Hvis det var min NAD C370, så er det lyden.
Hvis det er en simpel mp3-afspiller til lidt lyd til/fra arbejde, til fest
og ferie så er det hardwaren.
Ved fra diverse _hardware_-magasiner, at Creative leverer udemærket lyd.
Desuden er det meget vigtigt at hardwaren kan holde til noget, da det er et
stykke udstyr der skal transporteres rundt i landet.

--
Mvh
Christian



Jesper G. Poulsen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 20-06-04 14:57

Christian Spøer skrev:

> ville jeg se der, ikke hvis jeg skal købe en mp3-afspiller.

Er en MP3-afspiller ikke et apparat der har med lyd at gøre?

> Ergo må der være nogen herinde, der kan give lidt feed-bak, på mit
> forestående hardware-køb...

Men sikkert ikke lyd-relateret.

> Hvis det var min NAD C370, så er det lyden.
> Hvis det er en simpel mp3-afspiller til lidt lyd til/fra arbejde, til
> fest og ferie så er det hardwaren.

Det er stadig lyd.

> Ved fra diverse hardware-magasiner, at Creative leverer udemærket lyd.

Creative leverer ikke kvalitetslyd. Men det ved hardware-folk ikke. For
dem er det _guld_ hvis der står Creative Labs på.

For lyd-folk er det _guld_ hvis lyden er god og hardwaren er solid nok.
Lyd-folk går ikke på kompromis med hverken lyd eller hardware.

> Desuden er det meget vigtigt at hardwaren kan holde til noget, da det
> er et stykke udstyr der skal transporteres rundt i landet.

Det ved de også i dk.teknik.lyd.

Jeg vil vove den påstand at du får dem bedste og mest seriøse
rådgivning i dk.teknik.lyd - der bliver diskuteret mange MP3-afspillere
i den gruppe - både hardware- og softwareafspillere.

MP3-formatet omhandler jo lyd og intet andet.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Ukendt (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 20-06-04 21:46

> Er en MP3-afspiller ikke et apparat der har med lyd at gøre?

Jo, bestemt. Men (!) i dette tilfælde var det ikke selve lyden jeg var
decideret bekymret om, det var hovedsageligt hardwaren.
Og da det er en flash-ram afspiller med usb-interface valgte jeg
edb-gruppen, for disse hører hovedsageligt til i edb-verdenen.

> Men sikkert ikke lyd-relateret.

Jo, erfaringer. Det kan godt være der ikke er eksperter her, medmindre der
er en der læser begge grupper og ser mit indlæg.
Som sagt var det ikke det afgørende i mine spørgsmål. 2 ud af 10 spørgsmål i
mit første indlæg var omkring lyden. Resten er om selve udformningen,
funktioner og feel.

> > Hvis det var min NAD C370, så er det lyden.
> > Hvis det er en simpel mp3-afspiller til lidt lyd til/fra arbejde, til
> > fest og ferie så er det hardwaren.
>
> Det er stadig lyd.

Ja, men lyden er stadig ikke det vigtigste, efter min mening, ved afspillere
som MuVo'erne.

> > Ved fra diverse hardware-magasiner, at Creative leverer udemærket lyd.
>
> Creative leverer ikke kvalitetslyd. Men det ved hardware-folk ikke. For
> dem er det _guld_ hvis der står Creative Labs på.

Og du er jo ekspert på alle områderne...
Creative bliver rost for at have noget af den bedste lyd blandt
mp3-afspillere. Sådan har det været i alle de reviews jeg har læst. iPod og
iRiver skulle være ligeså gode, nogle syntes bedre.
Jeg er udemærket klar over at det ikke er lyd som der oftest bliver
efterspurgt i .teknik.lyd. Og det er endnu en en grund til at poste i
..edb.hardware. Det er ikke lyden det står og falder på.
Og jo jeg ved hvad kvalitetslyd er. Min NAD C370, NAD C541 og mine Dali 8008
giver ganske fin lyd.

> For lyd-folk er det _guld_ hvis lyden er god og hardwaren er solid nok.
> Lyd-folk går ikke på kompromis med hverken lyd eller hardware.

Definér "lyd-folk".
Hvis du ikke vil gå på kompromis med lyden skal du holde dig fra mp3.
Jeg vil godt gå på kompromis med lyden selvom jeg vægter lyd højt.
Det gælder om at finde den bedste blanding der rammer dit mål: Velspillende
(ikke-B&W Nautilus-klasse lyd) hardware der er brugbart (småt, let at
håndtere, holdbart og alsidigt).

> > Desuden er det meget vigtigt at hardwaren kan holde til noget, da det
> > er et stykke udstyr der skal transporteres rundt i landet.
>
> Det ved de også i dk.teknik.lyd.

Mmmm.

> Jeg vil vove den påstand at du får dem bedste og mest seriøse
> rådgivning i dk.teknik.lyd - der bliver diskuteret mange MP3-afspillere
> i den gruppe - både hardware- og softwareafspillere.

Det gør der! Kigger selv derind en gang imellem. Men nu var det
edb-hardwaren jeg spurgte til.
Jeg spurgte også efter specifikke informationer på batteriet til MuVo Slim i
..teknik.elektronik, men der var der ikke meget at hente.
Det jeg spurgte om var mere generelle hardware-spørgsmål.

> MP3-formatet omhandler jo lyd og intet andet.

Ja, selve mp3-formatet. Men nu var det afspilleren jeg spurgte til, og den
er jo som sagt flash-ram med usb-interface ~ .edb.hardware.

Og da det formentligt er "lyd-folk" der sidder i .teknik.lyd er det endnu
mere relevant at stille spørgsmålene i .edb.hardware da jeg ikke var
interesseret i kommentarer fra folk for hvilke lyden er "_guld_". Hardwaren
og den daglige brug er i høj-sædet.
At Creative så leverer noget af den bedste mp3-lyd i kompakte afspillere kan
jeg ikke gøre for!
Ægte "lyd-folk" holder sig fra mp3, da det stadig er baseret på
komprimering, og derfor _altid_ vil medføre kvalitets-tab.

--
Mvh
Christian Spøer
Omskriv "SNABELA" fra mail-adressen



Jesper G. Poulsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-06-04 10:09

Christian Spøer skrev:

> Jo, bestemt. Men (!) i dette tilfælde var det ikke selve lyden jeg var
> decideret bekymret om, det var hovedsageligt hardwaren.

Derfor mener jeg stadigvæk at dk.teknik.lyd er et godt bud på en
relevant gruppe.

Et alternativ var en krydspost med followup; både den måde fanger man
både lyd-folk og hardware-folk.

> Som sagt var det ikke det afgørende i mine spørgsmål. 2 ud af 10
> spørgsmål i mit første indlæg var omkring lyden. Resten er om selve
> udformningen, funktioner og feel.

Og det mener du ikke lyd-gruppem egner sig til?

> > Det er stadig lyd.
> Ja, men lyden er stadig ikke det vigtigste, efter min mening, ved
> afspillere som MuVo'erne.

Men det er stadig et lyd-produkt. Du fanger ikke rigtigt ideen i det
her...

> > Creative leverer ikke kvalitetslyd. Men det ved hardware-folk ikke.
> > For dem er det guld hvis der står Creative Labs på.
> Og du er jo ekspert på alle områderne...

Nej, men jeg har aldrig oplevet noget der ligner kvalitetslyd fra
Creative Labs, uanset at det er MP3-afspillere eller lydkort.

> Og jo jeg ved hvad kvalitetslyd er. Min NAD C370, NAD C541 og mine
> Dali 8008 giver ganske fin lyd.

Så vil du blive ked af en MP3-afspiller der ikke lyder godt. Jeg har et
kvalitetsanlæg og en MP3-afspiller med god betjening. Men jeg bruger
den aldrig - gæt hvorfor...

> Definér "lyd-folk".

Folk der bruger ørerne fremfor øjnene.

> Hvis du ikke vil gå på kompromis med lyden skal du holde dig fra mp3.

Det er korrekt. Men selv indenfor dårlige lydformater som MP3 kan man
tale og dårlig og mindre dårlig lyd. Nogle MP3-afspillere ligger i
kategorien mindre-dårlig. Kunne man finde sådan én med en god mekanisk
kvalitet var det da at overveje, ikk'?

> Velspillende (ikke-B&W Nautilus-klasse lyd) hardware der er brugbart
> (småt, let at håndtere, holdbart og alsidigt).

Dér kommer mine varmeste anbefalinger til dk.teknik.lyd iind i billedet
- det har været diskuteret ret ofte...

> > > Desuden er det meget vigtigt at hardwaren kan holde til noget, da
> > Det ved de også i dk.teknik.lyd.
> Mmmm.

new:40c6dcb0$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> Ja, selve mp3-formatet. Men nu var det afspilleren jeg spurgte til,
> og den er jo som sagt flash-ram med usb-interface ~ .edb.hardware.

Kig på linket ovenfor

> Ægte "lyd-folk" holder sig fra mp3, da det stadig er baseret på

Nej. Hifi-folk holder sig fra MP3. Lyd er et vidt begreb. Lyd er også
billige anlæg fra Bilka.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Jesper G. Poulsen (21-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 21-06-04 15:26

Jesper G. Poulsen skrev:

> new:40c6dcb0$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

news:40c6dcb0$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408871
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste