TV ud Sorthvid?
Fra : Peter VN.

Dato : 18-06-04 12:06

Hej NG
Jeg har købt et radeon 9000pro og sat s-vhs porten til et scartstik og
billedet på tv'et ser ok ud bortset fra der ikke er nogle farver. Jeg har
prøvet at ændre sekundær skærm (tv) til 16bit farver (før 8bit) men det er
det samme. Jeg kan godt ændre opløsning og aktivere skærm2 og udvide
skrivebord men det er i sort hvid? Kan jeg få det i farver, på forhånd tak.

Mvh Peter

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 18-06-04 13:00

> [...]
> det samme. Jeg kan godt ændre opløsning og aktivere skærm2 og udvide
> skrivebord men det er i sort hvid? Kan jeg få det i farver, på forhånd

Det er sikkert et defekt s-hvs stik/adapter. (har jeg prøvet et par gange)

Mvh
Søren

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-04 13:48

Peter VN. skrev:

> men det er det samme. Jeg kan godt ændre opløsning og aktivere skærm2
> og udvide skrivebord men det er i sort hvid? Kan jeg få det i farver,

Det lyder som om du kun får kontrast-signalet med over (S-Video har
separat kontrast-signal).

Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 18-06-04 14:30

On Fri, 18 Jun 2004 13:05:34 +0200, "Peter VN."
<immon@dinacom_remove_.nu> wrote:

> [...]
>det samme. Jeg kan godt ændre opløsning og aktivere skærm2 og udvide
>skrivebord men det er i sort hvid? Kan jeg få det i farver, på forhånd tak.

Køb et lille kabel (10 cm), som hedder Colorfix ( fås hos Proshop).
Koster ca. 50 kr. Har selv købt det og det virker fint!

Lars

Fra : Nikolaj W.

Dato : 18-06-04 14:41

"Peter VN." <immon@dinacom_remove_.nu> wrote in message
> [...]
> det samme. Jeg kan godt ændre opløsning og aktivere skærm2 og udvide
> skrivebord men det er i sort hvid? Kan jeg få det i farver, på forhånd

Du har stillet gfx kortet til at sende billedet i PAL-B, ik?
Bare lige for at være sikker inden du render ud og køber alt muligt

- Nikolaj

Fra : Peter VN.

Dato : 18-06-04 15:56

Hej og tak for svarene. Skal jeg så bytte mit nye dvd kabelsæt til 40kr hos
aldi, eller købe et colorfix minikabel? Der er både s-video og video indgang
på dette scart adapterstik og nu har jeg også prøvet video stikket. Der
fulgte et 10cm audio/hun svideo-stik med 'dvd-kabelsættet' til videoporten,
som jeg satte til s-vhs kablet og scartadapterens aux-video-stik, men det er
også sort-hvid.

Mvh Peter

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 18-06-04 16:03

On Fri, 18 Jun 2004 16:55:48 +0200, "Peter VN."
> [...]

>som jeg satte til s-vhs kablet og scartadapterens aux-video-stik, men det er

Når sVideo signalet skal ind i TV'et via et scart-stik (pga. et ældre
TV) mistes ofte farverne! Derfor behold Aldi-sættet og sæt colorfix ind
mellem sVideokablet og scart-stikket, så vil jeg tro, at problemet er
løst!

Lars

Fra : Jakob M

Dato : 18-06-04 19:24

Peter VN. wrote:
> Hej NG
> Jeg har købt et radeon 9000pro og sat s-vhs porten til et scartstik og
> billedet på tv'et ser ok ud bortset fra der ikke er nogle farver.

Kan dit TV modtage S-video via scart ?. Hvis ikke har du brug for colorfix
kablet.

Mvh
Jakob

Fra : Peter VN.

Dato : 20-06-04 15:01

Jeg må prøve colorfix eller købe en video med svhs indgang og så køre scart
til tv. Det er bare lidt underligt det ikke bare virker, men måske mit tv's
scartport der er problemet. Tak for hjælpen.

Mvh Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 21-06-04 01:31

<----------------------------->
"Peter VN." <immon@dinacom_remove_.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
tv's
> scartport der er problemet. Tak for hjælpen.

<-------------------------->
ellers kan du prøve om du kan finde noget under avanceret egenskaber
under dit grafikkort, her er ofte mulig hed for at ændre tv signalet
fra Ntsc til pal... hvis det er Ntsc signal du får ud (tror det)
bliver billedet sort/hvid mener colorfix løse det hvis du ikke
har mulighed for at ændre det..

Fra : Flare

Dato : 23-06-04 12:04

> [...]
> det samme. Jeg kan godt ændre opløsning og aktivere skærm2 og udvide
> skrivebord men det er i sort hvid? Kan jeg få det i farver, på forhånd

Som nævnt tidligere. Det er fordi at dit fjernsyn ikke understøtter SVHS på
scartindgangen.

Du har 3 muligheder.

1. Brug den evt. composit udgang på grafikkortet. (Gul phonostik)
2. Brug SVHS udgang samt dit aldi kabel + colorfix colorfix
http://www.m-e.dk/shop/default.asp?ProductID=3049
3. Brug SVHS udgang samt dit aldi kabel og kørsignalet igennem enten en DVD
maskine eller Video. (Dette kræver naturligvis at de har en AVindgang og
AVudgang. Dette vil også lave dit signal om så fjernynet fatter det.

Håber det hjalp
Mvh
Anders J