Pris på installation af bredbånd i boligfo~
Fra : David Holm

Dato : 18-06-04 06:06

Hejsa

Jeg er med i bestyrelsen i en boligforening med 80 lejligheder fordelt på 2
blokke med 9 opgange i hver. Vi er igang med at undersøge mulighederne for
at få installeret en løsning med bredbånd, telefoni og kabel tv.
Indtil videre har vi fået et tilbud fra ComX som virker meget seriøse og de
skal så have 7600 kr pr lejlighed for at installere kabler, opsætte NT boks
osv. Mit problem er imidlertid at jeg ikke har den fjerneste idé om om det
er en rimelig pris eller om hvilke andre leverandører jeg evt skal undersøge
prisen fra.

Derfor
Kan nogen give en ca. pris for hvad en sådan installation bør koste?
Er der nogen der har erfaringer med ComX eller andre leverandører?

På forhånd tak

David

Fra : Søren Andersen

Dato : 18-06-04 11:32

"David Holm" <wormie_fjern@fjern_alberg.dk> wrote in message

> Kan nogen give en ca. pris for hvad en sådan installation bør koste?
> Er der nogen der har erfaringer med ComX eller andre leverandører?

Hvorfor ikke vælge den "sikre" løsning ? Vi har jo alle hørt hvordan det gik
med "kabelnettet" som var et af de små "lomme-firmaer" som tilbød en sådan
løsning

Prøv at kontakt TDC eller tag et kig på nedenstående link:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bolignet

Fra : Peter Holm

Dato : 03-07-04 20:29

> Prøv at kontakt TDC eller tag et kig på nedenstående link:
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bolignet

TDC skriver:
'Vi tilbyder i dag bolignetløsninger til større boligforeninger - typisk med
200 eller flere husstande.'

Hvad gør os små andelsboligforeninger med kun 20 lejligheder - findes der en
model til os ?

Mvh
Peter

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 18-06-04 13:19

Jeg har netop afgivet tilbud på installation af internet til en
boligforening.

Der var oprettelsesprisen pr lejlighed 2995,- inkl moms..

Dette var for 9 opgange i 4-etagers boligblok og inkluderede.
Alt kabel trukket i kabelkanal
Alle stik i lejligheder afsluttet i rj45 stik monteret på væg.
100 Mbit swithce
Skab til udstyr
Server til mail og web
Router
Oprettelse af 34 mbit FWA forbindelse

Så kan du jo sammenligne..

--
bare nysgerrighed..
hvor i landet ligger jeres boligforening ?

Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-06-04 15:56

On Fri, 18 Jun 2004 14:18:56 +0200, "Yoda.dk - Lars"
<larsREMOVE@REMOVEyoREMOVEda.dk> wrote:

> [...]
>Alt kabel trukket i kabelkanal
>Alle stik i lejligheder afsluttet i rj45 stik monteret på væg.

Til den pris, er det vel forhåbligt vis ikke installeret dobbeltudtag,
og antenneinstallation?

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-06-04 17:39

Uheldigvis faldt Yoda.dk - Lars over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Jeg har netop afgivet tilbud på installation af internet til en
> boligforening.

> Så kan du jo sammenligne..

Det kan han da ikke!

Din løsning ikke omfatter TV kabler og forstærkere eller kabler og
stik til telefon.

Så den sammenligning holder ikke en meter...

Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-06-04 19:57

On Fri, 18 Jun 2004 18:38:53 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>stik til telefon.
>
>Så den sammenligning holder ikke en meter...

nemlig, man kan ikke sammenligne speciel installationer. Hver
installation er hver sin "varer" og udføres altid forskelligt og efter
forskellige ønsker og kvaliteter.

og så ud over selve den fysiske instalaltion med PDS udtag, og
radio-tv udtag.. Så er der jo alt det ud over, som telefoncentral,
aktivt udstyr, og andet.

hvis man tager prisen alene for fx PDS installation med dobbeludtag i
lejlighed og opsætning af krydsfelt med data+ en monteret testet osv..
Så kan man godt regne med omkring 2500-4000,- pr- lejlighed..
Derudover kommer så det andet.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-06-04 18:25

"Yoda.dk - Lars" <larsREMOVE@REMOVEyoREMOVEda.dk> crashed Echelon writing

> Oprettelse af 34 mbit FWA forbindelse

ComX tilbuddet kan evt. omfatte nedgravning af fiber, og derfor en lidt
højere pris.

--
Bjarke Andersen