uploade til dir der er oprettet af script
Fra : Brian Emilius

Dato : 17-06-04 21:16

Hej NG

Jeg vil gerne uploade til et dir, der er oprettet med mkdir("etellerandet",
0777); men jeg får denne fejl:

Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script
whose uid/gid is 573/573 is not allowed to access /sti/til/galleri/biler
owned by uid/gid 505/505 in /sti/til/admin.php on line 247

Jeg har jo lov til move_uploaded_file(), men der er åbenbart en konflikt
mellem brugererettigheder på scriptet og den mappe jeg vil uploade til.
Scriptet er uploadet på normal vis, mens mappen er oprettet via mkdir("",
0777). - Så hvad gør man, når man ikke kan ændre ejerforholdende via et
script? Jeg skulle jo meget gerne undgå at gøre det over ftp.

--
Venlig hilsen | <http://emilius.dk>
Brian Emilius | Emilius Consult designer Internettet

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 17-06-04 23:07

On Thu, 17 Jun 2004 22:15:56 +0200, Brian Emilius wrote:

> Warning: move_uploaded_file(): SAFE MODE Restriction in effect. The script
> whose uid/gid is 573/573 is not allowed to access /sti/til/galleri/biler
> owned by uid/gid 505/505 in /sti/til/admin.php on line 247

Jeg har præcis samme problem og har stillet spørgsmålet her i gruppen
tidligere, men der er desværre ingen der har kunnet få mig på rette
spor...

--
Mvh.
/Thomas

Fra : Kim Emax

Dato : 18-06-04 00:02

Brian Emilius wrote:

> [...]
> oprettet via mkdir("", 0777). - Så hvad gør man, når man ikke kan
> ændre ejerforholdende via et script? Jeg skulle jo meget gerne undgå

Jeg formoder at UID 505 er apache brugeren, mens 573 er dig selv. Når safe
mode er on, så kan du ikke rette dette.

Løsning? Få din egen server, hvis ikke du vil oprette mapperne selv... eller
tjek om du kan chmod med perl (hvorfor safe mode = on så vil være hamrenede
ligegyldigt)

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...