Tele2ADSL 512/512
Fra : A. Einstein

Dato : 17-06-04 21:51

Hej NG,
Jeg ved at der allerede er ret mange indlæg på emnet her. Men jeg vil
bare høre fra dem som har eller kender andre som har den forbindelse. Hvor
hurtigt downloader og uploader den? Jeg har prøvet at søg på google men de
fleste diskussioner handlet om de større forbindelser og ping når man
spiller på nettet.
Jeg bruger lige nu TDC men med Tele2ADSL kan jeg spare 18 DKK pr.
månede og få en hurtiger forbindelse, sammetidligt. Er der nogen som har
kendskab med hensyn til stabilitet standen af deres netværk? De gamle
indlægge skrev at de var i gang med at skifte deres backbone ud, som de
måske nok har gjort nu. Men er den mere stabilt? Hvis den er stabilt nok,
vil man nok ikke have meget brug for kundeservice . Hehe.
Det vil være cool hvis nogle af jer kunne skrive ned de maks.
download og upload hastigheder, i har haft. Eller gennemsnitet i de tester i
måske har allerede kørt.
Tak for hjælpen :).

Fra : GHOST

Dato : 18-06-04 07:50

Hej, jeg har 512/512 forbindelse her er min målingen,den er taget i Tptest
3.0
Højeste opnådet hastighed i TCP
Afsendelse 394,76 kbit/s
Modtagelse 487,01 kbit/s

Højeste opnådet hastighed i UDP
Afsendelse 480,69 kbit/s
Modtagelse 497,82 kbit/s

Min båndbredde til rådighed
TCP/UDP: Afsendelse 82,1% Modtagelse 97,8%.

håber at du kan bruge det til nådet.----- MVH Jan -----

"A. Einstein"
<*dairy**milk*_hairy_*_einstein@_*nospamza*_yaho****o*_.*NEIN2SPAMZA*com*yea

Fra : GHOST

Dato : 18-06-04 08:16

Hej igen, Målingen er taget på Tele2ADSL

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-06-04 14:20

On Thu, 17 Jun 2004 21:50:31 +0100, "A. Einstein"
wrote:

> [...]
> Det vil være cool hvis nogle af jer kunne skrive ned de maks.
>download og upload hastigheder, i har haft. Eller gennemsnitet i de tester i

jeg har en Tele2adsl 512/512 og den er jeg da tilfreds med. Synes man
for meget for pengene.

jeg oplever ikke nedbrud, det kører som regl bare. og download og
upload for man hvad man betaler for, dog lidt mere download for
pengene...

Det kan dog godt være at tele2 har lidt mindre gode forbindelser af
hensyn til pingtider til specielle spilservere.. Men nu bruger jeg
ikke forbindelsen til det, så det kan jeg ikke rigtig raportere så
meget om...

Men download er 60KB/s og Upload 55Kb/s

Uploaden begrænses af TDC, mens frobindelsen til tele2 er en 2Mbit, og
begrænses så til de 60KB/s

Fra : Claus

Dato : 18-06-04 20:42

Har også en Tele2ADSL 512/512 som yder fint uden problemer med stabaliteten
også,
down ca. 62
Up ca. 48
jeg har endnu ikke haft nedbrud på de 2 mdr jeg har haft adsl ved dem.

Angående pingtider, kan jeg oplyse at Tele2 netop igår har fået en ny aftale
på plads med telia
angående routningen af trafik. Dette betyder at de problemer der har været
med spilservere ved
battlenet burde være væk, og allerede nu burde det kunne mærkes, der
arbejdes dog stadig på forbindelsen
og den burde blive bedre inden for de næste par mdr.
/Claus

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-06-04 16:38

Bjarke Hansen wrote:

> jeg har en Tele2adsl 512/512 og den er jeg da tilfreds med. Synes man
> for meget for pengene.
<...>
> Men download er 60KB/s og Upload 55Kb/s
>
> Uploaden begrænses af TDC, mens frobindelsen til tele2 er en 2Mbit, og
> begrænses så til de 60KB/s

hvad er det for en gang sludder? er det noget tele2 har fortalt dig?

--
regards, Peter Larsen

Fra : Claus

Dato : 19-06-04 18:48

"Peter Larsen" <mail@czar.dk> skrev i en meddelelse

> <...>

Upload bliver IKKE begrænset af TDC, hvordan skulle de gøre det, når Tele2
lejer linen
af TDC??
De lejer en samlet løsning ikke kun downloaden
/Claus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-06-04 22:09

On Sat, 19 Jun 2004 19:48:05 +0200, "Claus" <x@d.d> wrote:

>Upload bliver IKKE begrænset af TDC, hvordan skulle de gøre det, når Tele2
>lejer linen
>af TDC??
>De lejer en samlet løsning ikke kun downloaden

De lejer en forbindelsen fra centralen til Tele2, som er 2048/512

Det man kan uploade med, begrænses så af den båndbredde som 512Kbit
konfigurationen fra TDC giver..

Tele2, sætter så sin egen 512Kbit begrænsning på download, og den er
så højere, end det som 512Kbit med protokoltab osv i nettet.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-06-04 20:58

On Sat, 19 Jun 2004 17:37:52 +0200, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

><...>

>hvad er det for en gang sludder? er det noget tele2 har fortalt dig?

Det skal du ikke uden videre afvise som noget sludder.

"Så vidt jeg har hørt"[tm] bestiller Tele2 alle linjer hos TDC som
2048/512 Kbit og begrænser herefter selv kunden til f.eks. 256/256.

Det gør de fordi i engrospriserne som Tele2 skal give til TDC er der
meget lille forskel på hastighederne og dermed kan Tele2
opgradere/nedgradere deres kunder med et museklik uden at skulle
gennem TDC.

Når Tele2 så bestiller en 2048/512 og begrænser den til 512/512, er
det ikke en helt forkert udlægning at det, i dette tilfælde, er TDC
der begrænser uploaden men Tele2 der begrænser downloaden

Afhængigt af hvor i nettet begrænsningen foretages, kan der være
forskellige grader af overhead, og derfor kan der være forskel i den
oplevede hastighed.

/Jarlskov

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 19-06-04 22:14

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> wrote in message

> "Så vidt jeg har hørt"[tm] bestiller Tele2 alle linjer hos TDC som
> 2048/512 Kbit og begrænser herefter selv kunden til f.eks. 256/256.

Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg tror de lejer en linie - så har de
selv noget udstyr som hastigheden termineres på. Med mindre vi snakker
om gensolgte linier fra TDC

Mikkel

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-06-04 22:53

On Sat, 19 Jun 2004 23:13:48 +0200, "Mikkel Gottlieb"
<mikkel@energuitar.dk> wrote:

>Det tror jeg ikke er rigtigt. Jeg tror de lejer en linie - så har de
>selv noget udstyr som hastigheden termineres på. Med mindre vi snakker
>om gensolgte linier fra TDC

Tele2's koncept er udelukkende baseret på gensolgte linjer fra TDC
(med mindre du mener noget andet med gensolgte linjer end jeg gør).

Uanset definitionen på gensolgt, så er det TDC der står for DSLAM'en
på en Tele2 ADSL, og DSLAM'en skal traine linjen til en eller anden
hastighed. Derfor er "lejer en linie" ikke præcist nok i denne
sammenhæng - det vil være dækkende hvis der var tale om rå kobber -
men det benytter Tele2 mig bekendt ikke.

/Jarlskov

It og Telestyrelsens website er utilgængeligt i øjeblikket, så jeg kan
ikke kigge nærmere efter.

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 20-06-04 01:02

> Tele2's koncept er udelukkende baseret på gensolgte linjer fra TDC
> (med mindre du mener noget andet med gensolgte linjer end jeg gør).

Okay havde ikke lige fanget at det specifikt drejede sig om Tele2 (min
fejl) ..

Ja så meget ved jeg ikke om Tele2

Mikkel

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-06-04 23:23

On Sat, 19 Jun 2004 21:57:54 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>Det gør de fordi i engrospriserne som Tele2 skal give til TDC er der
>meget lille forskel på hastighederne

Nu er IT- og Telestyrelsens hjemmeside oppe igen, så nu kan jeg også
checke mine fakta....

Den lille forskel er rent faktisk så lille som 0,-
Jvf. "Adgang til bredbåndskapacitet over Tele Danmarks kobber
abonnentlinjer (Bit Stream Access)" Bilag 1:
http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=140239475

Afsnit 7.2:
"[...] Derimod er prisen uafhængig af, hvilken hastighed der vælges
[...]"

/Jarlskov

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-06-04 08:23

On Sun, 20 Jun 2004 00:22:56 +0200, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

>http://www.itst.dk/image.asp?page=image&objno=140239475

Hvad er det for et slags dokument?

Når jeg klikker på linket, bliver jeg sat til at downloade en
Image.asp på 1,72MB

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 20-06-04 10:45

On Sun, 20 Jun 2004 09:22:43 +0200, Bjarke Hansen
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

>Hvad er det for et slags dokument?

Det er en pdf-fil.

/Jarlskov

Fra : Thomas VJ

Dato : 20-06-04 09:35

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

<klip>
> [...]
> meget lille forskel på hastighederne og dermed kan Tele2
> opgradere/nedgradere deres kunder med et museklik uden at skulle

OT: Det er da groteskt at tele2 skal bruge 6 uger på dette museklik for at
opgradere deres kunder jvnf. deres nuværende tilbud.

mvh
Thomas

Fra : Claus

Dato : 20-06-04 12:06

Det er hvad der skrives, men det er udelukkende for at være på den sikre
side...
P.t. bliver opgraderinger udført inden for max 1 uge alt afhænigt af
weekend/helligdage, hvis altså båndbredden er muligt.
/Claus

Fra : Thomas VJ

Dato : 20-06-04 13:16

"Claus" <x@d.d> skrev i en meddelelse
> [...]
> P.t. bliver opgraderinger udført inden for max 1 uge alt afhænigt af
> weekend/helligdage, hvis altså båndbredden er muligt.

Nej det gør det ikke! i hvert fald ikke i mit tilfælde.
Jeg har ventet i knap 5 uger nu og fik først en historie fra de varme lande
fra Tele2's support om at de 6 uger skyldes at linjen lige skal tjekkes hos
TDC for at sikre at den kan bære den nye hastighed.
Da jeg så ringede ind for at brokke mig over at jeg var blevet faktureret
for opgraderingen (fra den dag jeg bestilte den) fik jeg beksed om at min
linje kunne bære min bestilte opgradering og at linjens bæreevne (eller hvad
det nu kaldes) allerede bliver checket allerede når linjen bliver bestilt
første gang hos TDC...

Rart med kompetent support...

mvh,
Thomas

Fra : A. Einstein

Dato : 23-06-04 15:51

Jeg må sige MANGE tak for informationen . Tele2ADSL lyder faktisk ok ud.
Så langt det er stabil er der ikke brug for service haha . Ej, jeg har
fået lært lidt mere udfra jeres erfaring:).
Jeg tænker nok over det:).
Det tager omkring de 4-6 uger de siger det vil tag ikke?
Tak:).