Opera 7.23 problemer med cookies
Fra : Jane

Dato : 17-06-04 09:21

Jeg har sat kryds ved at den må æde alle de cookies den lyster
og alligevel har jeg et problem med hotmail, hvor jeg kun kan
opnå fejlbeskeden: Your Web browser options are currently set
to disable cookies. To use .NET Passport, you must enable cookies.

Jeg bliver vanvittig - hvordan pokker enabler jeg mere cookies
end jeg har gjort? Smider screenshot i dk.binaer så i kan se
alle mine krydser og fortælle mig hvad jeg gør galt.

Jane - savner Opera 7.11 MEGET
--
æbleskrog.dk

Fra : Jane

Dato : 17-06-04 09:28

Jane skrev i <news:Xns950B6953FC23kkgnsdlkng@62.243.74.162>:

> Jeg har sat kryds ved at den må æde alle de cookies den lyster
> og alligevel har jeg et problem med hotmail, hvor jeg kun kan

Mystisk! Jeg tror jeg skal holde en edbfri uge - nu vil skidtet
gerne samarbejde. Underligt.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 09:57

Jane skrev:

> [...]
>opnå fejlbeskeden: Your Web browser options are currently set
>to disable cookies. To use .NET Passport, you must enable cookies.

Jeg har set din næste mail. Problemet hører nu mest til i gruppen
om browsere.

Men det var version 7.5 jeg anbefalede dig, ikke 7.23. Der er
forskel.

--
Bertel

Fra : Jane

Dato : 17-06-04 10:12

Bertel Lund Hansen skrev i

> Jeg har set din næste mail. Problemet hører nu mest til i gruppen
> om browsere.

Der kan du se jeg bør virkelig holde en edb-fri uge.
Det hele går skævt i dag også. Æv altså.

> Men det var version 7.5 jeg anbefalede dig, ikke 7.23. Der er
> forskel.

Jeg er ikke for meget for at skifte sprog. Men jeg vil da gerne
skifte når den kommer på dansk. Hvad forskelle er der?

Jane
--
æbleskrog.dk
xfut dk.edb.internet.software.browser

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 10:18

Jane skrev:

>Jeg er ikke for meget for at skifte sprog.

Åh, det tænkte jeg ikke på. Det er ét fedt for mig om det er
engelsk eller dansk.

>Men jeg vil da gerne skifte når den kommer på dansk. Hvad forskelle er der?

De primære ting er som du er vant til, men opsætningen af diverse
bjælker rundt omkring er lettere. Det primære er hastigheden. I
mange år var Opera 3.62 verdens hurtigste browser, men 7.5 er på
højde med den, og jeg tror endda den giver den baghjul. Det er
dobbelt imponerende fordi 3.62 ikke har andet end en brøkdel af
7'erens funktionalitet, både hvad brugerflade og fortolkning af
HTML angår.

Jeg vil ikke skrive noget om hvor flot den er. Jeg risikerer bare
at du så siger "Ikke andet?" når du ser den. Men den er så enkel
i sit design at jeg fjernede de fleste værktøjsbjælker som jeg
ellers fast havde fremme. Jeg vil nu også gerne lære
tastaturgenvejene i stedet for at bruge mus.

--
Bertel

Fra : Jane

Dato : 17-06-04 10:32

Bertel Lund Hansen skrev i

> dobbelt imponerende fordi 3.62 ikke har andet end en brøkdel af
> 7'erens funktionalitet, både hvad brugerflade og fortolkning af
> HTML angår.

Nu er jeg ellers lige blevet forelsket i Firefox's menutilbehør
Web Developer (på nær at den ikke virker på æbleskroget) og det
med at jeg kan få den til at vise mig hvad en side har af links,
genvejstaster og media, udseendet på en browser siger mig ikke
så meget, det skal jo ikke overskygge selve siden man kigger på.

Hastighed er jo altid positivt men min linje er hurtig nok til
at jeg sjældent mærker det alligevel.

Det jeg er mest tilfreds med i Opera .23 er at den kan lide æ,
så lidt kom der da ud af at skifte fra .11 i det mindste.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-04 11:13

Jane skrev:

>Web Developer (på nær at den ikke virker på æbleskroget) og det
>med at jeg kan få den til at vise mig hvad en side har af links

Det kan Opera 7 også vise ude til venstre der hvor jeg som regel
har hotlist åben. Der har 7.5 en forbedring fordi man kan sætte
ikoner for de ting man vil kunne se i den oversigt. Jeg har
anbragt ikoner for hotlinks, overførsler, historie og links så
jeg kan se dem ved et klik.

Man kan også trække genvejsikoner for en hjemmeside direkte ud på
en bjælke. Jeg gætter på at de vil være forskellige hvis man
tillader de der specialdesignede ikoner som er ved at vinde frem,
men det har jeg altså slukket for (det kan man nemlig også) fordi
det ser rodet ud i min hotlist.

>genvejstaster og media, udseendet på en browser siger mig ikke
>så meget, det skal jo ikke overskygge selve siden man kigger på.

Netop der vinder 7.5 ved sin enkelhed.

>Hastighed er jo altid positivt men min linje er hurtig nok til
>at jeg sjældent mærker det alligevel.

Du vil blive overrasket, men det er naturligvis ikke et praktisk
problem. Det er blot imponerende at få præsenteret en side på et
kvart sekund når man har rakt ud efter kaffekoppen i den tro at
man kunne nå en slurk inden den var klar.

--
Bertel

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 17-06-04 14:59

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> posting:

>Nu er jeg ellers lige blevet forelsket i Firefox's menutilbehør
>Web Developer (på nær at den ikke virker på æbleskroget) og det

Du kan selv ændre dine menuer. Du kan også anvende andres menuer. Se

<http://my.opera.com/community/customize/setups/index.pl?show=menus>,
hvor du fx kan vælge en "Developer Menu".

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Jane

Dato : 17-06-04 17:49

Christian Bohr-Halling skrev i

> <http://my.opera.com/community/customize/setups/index.pl?show=menus>,
> hvor du fx kan vælge en "Developer Menu".

Orv det anede jeg ikke om Opera! Det lyder umiddelbart
mægtigt spændende men den er ikke så anvendelig når den
siger ting som: "Cannot find hostname æbleskrog.dk"
og "500 Can't connect to æbleskrog.dk:80 (Bad hostname
'æbleskrog.dk')" fordi den ikke kan finde ud af at
oversætte idn selv - kender du nogle menuer til Opera
som jeg reelt kan bruge?

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 18-06-04 01:40

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> posting:

>mægtigt spændende men den er ikke så anvendelig når den
>siger ting som: "Cannot find hostname æbleskrog.dk"

Mht. W3C, så kan du også anvende CTRL+ALT+V for validering (den
findes i menuerne per standard).

Mht. at den ikke afkoder adressen før afsendelse, vil jeg mene, at
der er tale om en fejl, hvis det reelt ikke er muligt at få den til
at gøre det på en måde. Om den kan gøre det rigtigt, skal jeg ikke
kunne sige, men det kan du jo forhøre dig om på
http://my.opera.com/forums/forumdisplay.php?s=8975e5e01316448ef9e5e41b544a1bc6&forumid=28
eller passende nyhedsgruppe på nyhedsserveren news.opera.com

>oversætte idn selv - kender du nogle menuer til Opera
>som jeg reelt kan bruge?

Selvfølgelig, men så blot ikke umiddelbart direkte på din egen side
endnu

Du kunne jo, hvis du laver hjemmesider, prøve "Moose Web-Design
Setup", hvor der vist er links til alt det, du har brug for at vide
fx mht. standarder.

Fra : Jane

Dato : 18-06-04 11:15

> Du kunne jo, hvis du laver hjemmesider, prøve "Moose Web-Design
> Setup", hvor der vist er links til alt det, du har brug for at vide
> fx mht. standarder.

Kan se den er til 7.5 så venter til den er kommet på dansk.
Men tak for tippet.

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 17-06-04 10:26

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in

> Jeg er ikke for meget for at skifte sprog. Men jeg vil da gerne
> skifte når den kommer på dansk. Hvad forskelle er der?

Der er rigtigt mange nye ting. Jeg kan bare nævne nogle få:

- Mail-klienten er blevet langt hurtigere og der er kommet en RSS-læser
til.
- Knapperne (med Google-reklamer) er blevet flyttet rundt så skærmpladsen
udnyttes bedre.
- IRC chat-klient (i meget lækkert design)
- Nyt panel i venstre side der giver hurtig adgang til alt fra bogmærker
til overførte filer
- Mulighed for stavekontrol (både i e-mail og i tekstbokse på websider)

Og så de selvfølgelige forbedringer i html/css-understøttelse.

Jeg kan på det varmeste anbefale at opgradere.

--
Personal: <http://www.solitude.dk>
File Thingie - PHP File Manager <http://www.solitude.dk/filethingie/>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-06-04 11:27

Andreas Haugstrup Pedersen skrev:

> Der er rigtigt mange nye ting. Jeg kan bare nævne nogle få:

Noget af det mest iøjnefaldende er at browserens design (knapper,
menuer etc.) er shinet gevaldigt op.

Opera 7.5x ser simpelthen hamrende godt ud.
--
Jens Gyldenkærne Clausen