Jäger-stik - godt råd udbedes
Fra : Kristian Stange

Dato : 16-06-04 21:02

Skulle der mon være en el-forstandig læser her i gruppen, som kan hjælpe mig
med et godt råd?

Har træk monteret med 13-pol Jägerstik (Hyundai Santa Fe).
Stikket er monteret med permanet strøm på ben 9 til lys etc. i CV-en og
strøm i ben 10, som kører over tændingslåsen til køleskab.

Når CV-en sættes til, viser det sig, at køleskabet kører permanent -
tændingslås slukket eller ej, og der er ingen lys i vognen overhovedet?

Værkstedet har kontrolleret stikmonteringen på trækket, og det er korrekt
monteret i følge ledningsdiagram og prøvelampe(r).
Der er stelforbindelse på ben 13.

I følge CV'ens el-diagram, skulle tingene så passe, for her er der markeret
ben 9: Stromversorgung (Dauerplus) og ben 10: ladeleitung Plus/Kühlschrank.
CV-en er en LMC Münsterland 495E - årgang 1999

Når tingene nu alligevel ikke passer, må stikket på CV-en vel være
fejlmonteret, men hvordan skiller man et Jäger-stik ad for at kontrollere
det?
Jeg er lidt ked af at skulle klippe stikket af, for at montere et nyt.

Godt råd modtages med tak

Kristian Stange

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-06-04 21:37

Hej Kristian

Du kan roligt skille dit jägerstik ad. De er langt mere stabile end de gamle
7 polede.

Jeg har lige selv monteret 13 polet jäger på min campingvogn, og måtte også
skille bilens ad, da forhandleren havde glemt en stelledning.

Jeg tror at dit problem kunne være at forhandleren har glemt en af
stelledningerne i stikket.

Der skal som du selv skriver være stel på ben 13, men det er kun stel til
ben 9.

Stel til ben 10 SKAL være ført frem til ben 11, og endelig skal alt øvrig
stel være på ben 3 som på de gamle 7 polede.

se evt.
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=98

der er en glimrende dansk forklaring med gode billeder.

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Kristian Stange

Dato : 17-06-04 18:34

On 16/06/04 22:37, in article 40d0aec4$0$190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"Kim Olsen" <kim.olsenfjerndette@sport.dk> wrote:

> [...]
> http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=98
>
> der er en glimrende dansk forklaring med gode billeder.

Hej Kim

Tak for svar og link.

Har været ved at rode lidt.
Der er ført stel frem til ben 11; kontrol med prøvelampe på ben 10 og 11
viser plus på ben 10, så må der vel være stel på ben 11?
Adskillelse af stikket på trækket viser hvid ledning 2,5 mm monteret på ben
11.
Så kan det vel ikke være her, fejlen ligger.
Så nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, måske omkring en autoelektriker?

Kristian Stange

Fra : Steen Larsen

Dato : 17-06-04 18:59

Kristian Stange wrote:

> [...]
> kontrollere det?
> Jeg er lidt ked af at skulle klippe stikket af, for at montere et nyt.

Hej Kristian Stange

På de stik jeg har haft var der en omløber omkring ledningen, den skulle
skruges af hvorefter stikket kunne skiles ad.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe