Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
grafikkort til en IBM
Fra : pepss

Dato : 16-06-04 18:34

Hejsa NG

jeg har en gamle (ca. fra 94) IBM computer som jeg skal havde et nyt
grafikkort til.
det skal være så billigt så mulig.
hvor finder man sådan et der passe til den?
hvordan kan jeg vide om det passer til computeren?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Sune Storgaard

Dato : 16-06-04 21:19

pepss mumbled his insignificant opinion in:
40d0847b$0$23878$14726298@news.sunsite.dk

> [...]
> grafikkort til.
> det skal være så billigt så mulig.
> hvor finder man sådan et der passe til den?

Prøv i dk.marked.privat.intern , burde være muligt at støve et kort op til
en 50'er såfremt der ikke er de vilde krav.

> hvordan kan jeg vide om det passer til computeren?

Se hvad bundkortet hedder, der er formentligt en x1/x2 agp port, men det
ikke sikkert. Ellers kan du vel bruge et PCI kort, så er du sikker.

Brug evt
http://www.cpuid.com/cpuz.php#download eller andet util til at se hvad du
har, eller åben for skidtet.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 16-06-04 21:42

Hej

> [...]
> det skal være så billigt så mulig.
> hvor finder man sådan et der passe til den?
> hvordan kan jeg vide om det passer til computeren?

Er computeren fra 94 er det nok enten et ISA eller et PCI kort du skal have.
Et bud www.restlageret.dk eller noget ligende.
Eller en brugt - der burde lige en masse brugte PCI grafikkort rundt
omkring.

Soklen til ISA bussen er normalt sort, soklen til PCI kortene er normalt
hvid. Køb et PCI kort hvis det er muligt.

En sidste kommentar er at du kan være uheldig at maskine har microchannel
bus - så kan du nok ikke finde et nyt grafikkort - jeg har ihverfald ikke
noget bud hvor du skulle finde et.

IBM maskiner har normalt en maskintype, brug den til at finde maskinen på
IBM's hjemmeside. Der plejer at stå en masse.

Mvh
Frank