Ingen forbindelse til nettet
Fra : Nico

Dato : 16-06-04 15:03

Hej alle kloge hoveder

Jeg prøver at hjælpe en ven med en PC. Den er ny (2600 mhz). Han har kort
været på nettet, men pludselig stod den af. Nu kan den ikke komme på igen.
Vi kan se, at der er LAN-forbindelse, men det er lige som om, der mangler
forbindelsen 'ud'. Hvad er der galt.

Samme computer begyndte at køre meget langsomt efter at netforbindelsen
røg - har det nogen sammenhæng - og hvad kan der gøres?

Fra : Sander

Dato : 16-06-04 15:48

Kunne være stikket i netkortet der ikke har ordentlig
forbindelse, det vil nemlig vise sig som f.eks. at maskinen
bliver sløv fordi stikket (gnistrer) altså at forbindelsen kommer
og går så hurtigt at den ikke kan bruges men windows kommer
på overarbejde, hvis det er et løst netkort kan det være at det
ikke sidder helt på plads.

Prøv i hvertfald først at kontrollere at låsetappen på netkablet
er intakt i begge ender af kablet.

Sander.

Fra : Kay

Dato : 16-06-04 17:38

Nico wrote to everybody in dk.edb.hardware :

> [...]
> på igen. Vi kan se, at der er LAN-forbindelse, men det er lige som om,
> der mangler forbindelsen 'ud'. Hvad er der galt.

Tjae hvad med virus? Det kunne lyde som w32/sasser. Der er der nemlig en
proces der sløver maskinen og forhindrer adgang til internetet.

/mkay

Fra : Nico

Dato : 17-06-04 07:34

Hvis detnu er virus, hvad gør jeg så, når jeg ikke kan komme online?

Fra : M.Kay

Dato : 17-06-04 10:41

I know it's awful, but Nico wrote to everybody in dk.edb.hardware saying:

> Hvis detnu er virus, hvad gør jeg så, når jeg ikke kan komme online?

Du trykker ctrl + alt + del og vælger jobliste/taskmanager. Under fanen
processor kigger du efter en proces der bruger næsten 100% cpu og stopper
den. Hvis det er "system idle" eller "aktiv system proces" der bruger mest
cpu, er problemet nok et andet.

Men allerførst slår du XP's firewall til, så du ikke straks bliver
reinficeret. tryk f1 for at starte den indbyggede hjælp og søg på firewall.

--
Kay