Mail server
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 16-06-04 14:47

Hej,

Jeg skal til at købe noget mail server software til Win 2k server.
P.T. kører jeg med xmail på linux og en webserver på Win 2k server, og dem
vil jeg gerne have på samme maskine.
Jeg har kigget lidt på DIMAC Jmail Server til ca. 400$ (www.dimac.net), det
vil jeg også gerne give, men jeg vil lige høre om der er nogen der har
erfaringer med forskellig mail server software.

Krav:
- ubegrændset domainer og brugere
- simpel bruger admin fra bruger siden (web)
- web admin (administrator)
- webmail
- skal kunne køre Win 2k server
- IMAP4

Carsten Pedersen

Fra : claus lund

Dato : 18-06-04 09:43

Carsten Pedersen <carsten@ccbrix.dk> skrev:
> [...]
>
>Krav:
>- ubegrændset domainer og brugere
>- simpel bruger admin fra bruger siden (web)

Du kan prøve Sambar:
www.sambar.com
www.sambar.dk

Opfylder dine krav + noget mere - bla.a. web- og ftpserver samt
VebDAV og IRC - hvis altså du vil aktivere det hele.

IMAP kan drille lidt afhængig af hvilken klient du bruger - men
prøv det af med en demo licens først.

Hvis du vil bruge Sambars webmail samtidig med en anden webserver,
skal du bruge f.eks. port 81 - med så fungerer det også.

Som jeg ser det, får du størst fordel af Sambar, hvis du bruger
den til både web og mail samt evt. ftp. Så kan du oprette brugere
og tildele rettigheder under et. Og du slipper for specielle porte
til webmail.

Mvh Claus
lundborg.dk
sambar.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 20-06-04 11:45

Carsten Pedersen skrev:

> Jeg skal til at købe noget mail server software til Win 2k server.
> P.T. kører jeg med xmail på linux og en webserver på Win 2k server,
> og dem vil jeg gerne have på samme maskine.

Du er vel godt klar over, at www.xmailserver.org også laves til Windows?
(det vil være nemmere at migrere, hvis du holder dig til samme mailser-
ver og udelukkende skifter platformen)

Har du set på www.mailenable.com? (IMAP er dog i beta og ikke implemen-
teret fuldt ud endnu)

Den største fordel ved MailEnable, bortset fra at den virker out-of-box
uden sort magi og kører stabilt (jeg har selv brugt den i et par år ef-
terhånden), er at den understøtter at brugeradministrationen/ brugerva-
lidering kan foregå via Active Directory.

Et andet alternativ kunne være http://james.apache.org

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-06-04 15:36

Tak skal du have... jeg kigger på det...

Carsten Pedersen