Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
slippe for at betale restgælden?
Fra : Kim Fog

Dato : 15-06-04 20:09

Jeg har en bil som jeg ikke har råd til mere jeg har så kontaktet det
selskab som har lånt mig til bilen mod pant i den og de er gået med til at
hente bilen og sælge den. den er måske 25000 kr.- værd og jeg skylder 40000
kr.- på bilen. Kan de så kræve mig for de sidste 15000 kr.-

Jeg er bagud med betalingerne til bilen

Kim

Fra : Kim Fog

Dato : 17-06-04 15:48

De har ejendoms-forbehold i bilen men de vil hente bilen og sælge den så vil
de kræve mig for restgælden men hvis de først har hentet bil kan jeg så ikke
være ligeglad hvad de gør med bilen
(de vil have en fuldmagt fra mig at de må sælge bilen, det kan jeg ikke
forstå)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-06-04 17:43

Kim Fog wrote:

> De har ejendoms-forbehold i bilen men de vil hente bilen og sælge den så vil
> de kræve mig for restgælden men hvis de først har hentet bil kan jeg så ikke
> være ligeglad hvad de gør med bilen

Nej, det er i din interesse, at den sælges videre for så meget som
muligt, så din restgæld bliver så lav som muligt. Men få lige tjekket,
om du har mulighed for at slippe for restgælden. Det kræver som
tidligere nævnt blandt andet, at du ikke har betalingsevne.

> (de vil have en fuldmagt fra mig at de må sælge bilen, det kan jeg ikke
> forstå)

Det forstår jeg heller ikke. Spørg evt. i news:dk.videnskab.jura.

--
Mvh. Kim Ludvigsen