Kan ikke se min hjemmeside efter at ha gen~
Fra : niff

Dato : 15-06-04 19:12

Jeg kan ikke se min(kærestes) hjemmeside efter at ha slettet den gamle og
oploaded den nye.Jeg kan godt se den i FTP programmet(Cute eller FTP
Commander)

Jeg får følgende meddelse når jeg søger på almindeligvis efter siden:

Du har ikke rettigheder til at se denne side
Du har måske ikke tilladelse til at se denne mappe eller side med den
angivne legitimationbeskrivelse.

Hvis du tror, at du skal kunne se denne mappe eller side, skal du
prøve at kontakte webstedet via en e-mail-adresse eller det telefonnummer,
der kan være vist på www.annethinggaard.dk-hjemmesiden.

Du kan klikke på Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.

HTTP-fejl 403 - Forbudt
Internet Explorer

Er der nogen der kan hjælpe?

Venlig hilsen Finn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-04 19:36

niff skrev:

>Jeg får følgende meddelse når jeg søger på almindeligvis efter siden:
>
> Du har ikke rettigheder til at se denne side

Du mangler en default side, oftest index.html eller index.htm,
som skal ligge uden for webstedets mapper.

Serveren leder efter en indexfil og når den så ikke findes, så
får man at vide, at man ikke har rettigheder til at se siden.

Se evt. http://html-faq.dk/1016.asp
--
Knud

Fra : niff

Dato : 15-06-04 21:20

Jeg forstår ikke .
Jeg har en index.html, som både er på den side jeg uploader og som befinder
sig på den uploadede side.
I alt sådan som siderne ser ud i ser ud i CuteFTP eller FTPcommander

VH Finn

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 15-06-04 21:23

Prøv at give et link til din hjemmeside. Men benyt i øvrigt hellere FPs
måde at uploade på - det er langt lettere og smartere.
--
ahw

Fra : niff

Dato : 15-06-04 21:56

Det dårlige ved FP uploader er, at man ikke kan se, hvad der ligger(og
roder) på ens side , og at man ikke kan gå ind og slette enkelte ting.
Siden hedder i øvrigt: www.annethinggaard.dk
html siderne var ved en download blevet skrevet med stor, så der blev
forskel på download og upload(ingen genkendelse?)
Det er et problem, jeg i øvrigt har, også når jeg bruger andre programmer,
som f.eks Deamon Tools.(forandring fra små til store bogstaver)
Måske en explorerfejl????
Jeg har slettet siden og rettet alle htm-sider, der var blevet ændret til
store bogstaver tilbage til de oprindelige små.Håber det hjælper...Det
gjorde det ikke
Hvis der er nogen der har hjælp til at løse problemet med de underlige
forandringer små bogstaver til store, som jeg indimellem oplever, vil jeg
blive glad.

VH Finn

Fra : niff

Dato : 15-06-04 23:15

Har fået siden op.Har nu kun problemer med tema(balance-blå), som ikke vises
og et par gifs

VH Finn

Fra : inga schmidt

Dato : 16-06-04 13:58

niff wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Har fået siden op.Har nu kun problemer med tema(balance-blå), som ikke vises
> og et par gifs

Hej Finn.
Ikke for at være lyseslukker, men har du prøvet at se siden i andre browsere?
Hvis den skal skaffe din kæreste klienter, er der nok liiige noget dér, du skal
tænke på.
Mvh Inga

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : niff

Dato : 16-06-04 19:35

> [...]
browsere?
> Hvis den skal skaffe din kæreste klienter, er der nok liiige noget dér, du

Nej

Ser den ud af helvede til?Jeg ved godt den ikke viser tema og at baggrunden
derfor er hvid lige nu.
90% bruger da MS explorer og der har den tidligere(med tema) været OK?

VH Finn

Fra : inga schmidt

Dato : 17-06-04 13:09

> [...]
> derfor er hvid lige nu.
> 90% bruger da MS explorer og der har den tidligere(med tema) været OK?

I Opera ser den ud som i IE6, men Mozilla kan ikke finde ud af at loade
knapperne, så der kan den ikke bruges til ret meget. Og der er faktisk ganske
mange (potentielle kunder?) der bruger andet end IE. Men noget andet: Skal der
være de megastore blå arealer uden noget på, så man skal scrolle så meget?

Fra : niff

Dato : 17-06-04 19:20

Jeg kender ikke til noget med megastore blå arealer???
Medmindre du da ser siden i en opløsning på 300x400?
Kan man ikke lave siden, så den bliver lidt uafhængig af hvilken opløsning
folk ser siden i????

VH Finn

Fra : inga schmidt

Dato : 18-06-04 09:41

niff wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Jeg kender ikke til noget med megastore blå arealer???
> Medmindre du da ser siden i en opløsning på 300x400?
Jeg ser den i 700x1024. Der er et billede af din kæreste helt ude i højre
side og ellers bare blåt. Når jeg scroller ned kommer der et billede, så en
masse blåt o.s.v.

> Kan man ikke lave siden, så den bliver lidt uafhængig af hvilken opløsning
> folk ser siden i????

Jo, men jeg ved ikke om man kan (eller hvordan man gør det) i FP.

Fra : niff

Dato : 19-06-04 08:33

Jeg har besvær med at sætte billeder og tekst ved siden af hinanden eller
flere billeder ved siden af hinanden.Det er somom billedet fylder hele vejen
over.Skal man lave flere rammer indeni rammen?
Måske skulle jeg bare lave siden i Publisher?Er den 100% konvertibel med
Frontpage?

Fra : inga schmidt

Dato : 19-06-04 16:45

> [...]
> flere billeder ved siden af hinanden.Det er somom billedet fylder hele vejen
> over.Skal man lave flere rammer indeni rammen?

FP er jo ikke så fleksibelt, men har du prøvet at højreklikke på billederne og
så angive deres placering? Hvis du f.eks. på denne måde sætter billedet til
venstre, skulle teksten fordele sig og komme til at stå til højre for. Endnu
bedre ville det jo være, hvis du vovede dig ud i HTML.dk's tutorials og kiggede
lidt på, hvordan koderne til HTML og CSS er skruet sammen.

> Måske skulle jeg bare lave siden i Publisher?Er den 100% konvertibel med
> Frontpage?

Kan bestemt ikke tilrådes - det giver endnu mere 'kodeforstyrrelse'.