Andet multimedie
bentjuul 3670
Digitale billeder
Fra : Zafar

Dato : 15-06-04 18:57

Hejsa,

Jeg vil høre om det er muligt at se om et billede taget med et digital
kamera er blevet behandlet (beskåret,
farvekorrigeret, whatever) efter det blev taget.

Isåfald.. hvad skal jeg se efter? Og hvilke programmer kan give mig den
slags information? Jeg har
Photoshop CS og ACDSee 6.

Mvh,
--

- Zafar Iqbal

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-06-04 22:09

Zafar wrote:

> [...]
> farvekorrigeret, whatever) efter det blev taget.
>
> Isåfald.. hvad skal jeg se efter? Og hvilke programmer kan give mig

Det kommer helt an på det kamera, billedet oprindeligt er taget med. Nogle
kameraer sætter et fingeraftryk i billedets header, andre gør det ikke.

Har du et billede fra den første kategori, vil denne information
sandsynligvis være fjernet efter en tur i 'vaskemaskinen'.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Hansen

Dato : 16-06-04 08:13

"Zafar" <zafar@digital-ray.dkk> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
>

> - Zafar Iqbal
>
> normalt kan man se det inde i file browser i ps
mvh allan

Fra : Zafar Iqbal

Dato : 16-06-04 14:21

Hejsa,

Tak for svarene. Jeg er med på hvordan man ser (EXIF) dataerne, men ville
vide
om der er nogen måde hvorpå man kan lure om et billede har været gennem
noget
behandling.

--

- Zafar Iqbal