Smidt med en skovel
Fra : egj

Dato : 15-06-04 17:14

Jeg ser min webside meget fint , så i dag ser jeg den på en anden pc med
15" skærm og hele web siden ligner noget der er smidt op med en skovl
???????
Hvad har jeg gjordt forkert ??????
Egon
www.akvariet.esenet.dk

Fra : egj

Dato : 15-06-04 17:48

Jeg mener 800 x 600 opløsning.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-06-04 22:05

Du har lavet den klassiske fejl med at udvikle til en bestemt
opløsning i stedet for at lave en løsning der kan tilpasse sig.

Fra : egj

Dato : 15-06-04 22:53

Tak
Det er lige det men hvordan løser jeg det problem.
Venligst Egon
pss. jeg er nybegynder og bruger fp2003

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-06-04 01:36

Brug relative størrelser (%, em) og sørg for at din tekst kan flyde
frit.

Fra : Claus

Dato : 20-06-04 16:25

> Brug relative størrelser (%, em) og sørg for at din tekst kan flyde
> frit.

Det er ganske rigtigt at du kan bruge relative størrelser men for mit
vedkommende tillader mit design ikke at noget som helst "flyder". Jeg
arbejder meget med grafik som navigation, store baggrundsgrafikker
etc. så det ville være svært for mig at styre hvis jeg lod afstande og
placeringer basere sig på %. Istedet har jeg valgt at optimere mit
design mod 800x600 hvilket sammen med 1024x768 hvor designet
naturligvis også virker dækker stort set 90% af alle brugere. Resten
får scroll-bars i højre og nederste del af skærmen.

Så derfor: hvis den designmæssige side af sitet vægter tungest så
beslut dig for at optimere mod en bestemt skærmopløsning men hvis det
er en mere teksttung og faktuel side hvor design kommer i 2. række så
er løsningen med relative afstande og placeringer god.

Mvh
Claus

www.rolexsamler.dk
www.woollhead.dk