TDC eller Cybercity
Fra : Arnhem

Dato : 15-06-04 16:36

Hejsa

ADSL skal man vælge TDC eller Cybercity, det er jo et pokkers godt tilbud
Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL (stabilitet,
hotline o.s.v.)

AH

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 15-06-04 19:50

> ADSL skal man vælge TDC eller Cybercity, det er jo et pokkers godt
> tilbud Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL
> (stabilitet, hotline o.s.v.)

Cybercity har min stemme. Har kun en enkelt dårlig oplevelse hos dem, men
jeg er blevet rigeligt kompenseret i tidens løb med gratis opgraderinger og
prisfald.

Go CC!

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : René

Dato : 16-06-04 20:11

On Tue, 15 Jun 2004 20:50:23 +0200, Kim Fritze Sillasen [9000] wrote:

> [...]
>jeg er blevet rigeligt kompenseret i tidens løb med gratis opgraderinger og

også en stemme her fra.

Hilsen René

Fra : Karina Nielsen

Dato : 15-06-04 21:19

"Arnhem" <cottex@XXXofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ADSL skal man vælge TDC eller Cybercity, det er jo et pokkers godt tilbud
> Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL

Hej,

jeg vil også give min stemme til cybercity - jeg har netop fået deres adsl
forbindelse:) Jeg skiftede fra tdc.... Er ikke så glade for tdc i forvejen:(

Karina

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 15-06-04 21:45

Arnhem wrote:

> [...]
> Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL (stabilitet,
Har CC på ca 4. år og er super tilfreds med dem. Kan ikke lige på
stående fod komme itanke om noget særligt at brokke mig over hos dem.

Men hvad er det da for et "godt tilbud" de har pt? Jeg kan kun se de der
2Mbit/128kbit (plus et par med mindre download til latterligt mindre
kr.) og at de stadigvæk ignorerer upload er ufatteligt irriterende. Hvis
man vil have "godt tilbud" så skal man pt til tele2 men jeg aner intet
om deres stabilitet, service mv. (Hvilket, sammen med bøvlet ved ny IP
adrese, også er grunden til at jeg ikke har skiftet endnu)

-Peter

Fra : David Holm

Dato : 16-06-04 07:31

> [...]
> om deres stabilitet, service mv. (Hvilket, sammen med bøvlet ved ny IP
> adrese, også er grunden til at jeg ikke har skiftet endnu)

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig langt væk fra tele 2... Prøvede at
bestille deres ADSL i forbindelse med en flytning og der var ikke andet
end problemer... Jeg ringede til dem flere gange og hver gang havde de
mistet min ordre men kunne oprette en ny dog til en langt højere pris
idet deres tilbud om gratis oprettelse var udløbet. Tilsidst fik jeg nok
af Tele 2 og bestilte TDC i stedet.

mvh

David

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 06:19

Arnhem skrev:

> ADSL skal man vælge TDC eller Cybercity, det er jo et pokkers godt

Jeg har haft TDC i mange år og har modtaget en sublim kundeservice, så
jeg vil naturligvis anbefale TDC.

- Dette er også set i lyset af at CC ikke kunne levere ADSL på min
gamle adresse, med TDC kunne godt (noget med dæmpning på linien).

Jesper G. Poulsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-06-04 09:55

On 16 Jun 2004 05:18:38 GMT skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> .

>Jeg har haft TDC i mange år og har modtaget en sublim kundeservice, så
>jeg vil naturligvis anbefale TDC.

Bare for at kaste et oplysende indslag ind...der er andre der giver bedre
kundeservice end TDC...se www.tiscali.dk

Jeg beklager hvis dette indlæg skulle have været i dk.snak.vittigheder, men det
er måske on-topic begge steder...

Martin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-06-04 19:43

Martin Østerberg wrote:

> [...]
> kundeservice end TDC...se www.tiscali.dk
>
> Jeg beklager hvis dette indlæg skulle have været i dk.snak.vittigheder, men det

Kan godt være du mente det som joke - men de har vidst fået rettet op på
det... tjek:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=24070

mvh
Johan

Fra : Jonas

Dato : 16-06-04 19:05

"Arnhem" <cottex@XXXofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> ADSL skal man vælge TDC eller Cybercity, det er jo et pokkers godt tilbud
> Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL

Du bør klart vælge CC, med mindrer du af en eller anden grund ikke kan bruge
deres løsning hardware mæssigt set, så kan keg ikke komme i tanke om en
eneste grund til at vælge TDC. Jeg har haft TDC i over 5 år og skiftede til
CC i marts, har været super glad for det. Eneste negative var at det tog 2
måneder ekstra at oprette mig da de havde meget travlt, det blev jeg dog
kompenseret for med gratis opgradering 1mbit->2mbit i de første 6måneder +
en helt gratis måned.

Der er en MEGET lille forskel i performance hastighed. Virker som om TDC
trodsalt er lidt bedre routet til de fleste steder (eller bare har mere
overskud på deres linier)
Men vi snakker 1-5KB/sec på en 2mbit, så det er rimlig ubetydligt.

Derfor er valget indelysende for mig, hvis man kan bør man vælge cc frem for
TDC da produkterne er meget ens og kvaliteten stortset det samme men prisen
er klart bedre hos CC.

Kort sagt: Vælg CC.

Venlig hilsen
Jonas Larsen

Fra : Flemming

Dato : 16-06-04 21:20

Jonas wrote:
> Du bør klart vælge CC, med mindrer du af en eller anden grund ikke
> kan bruge deres løsning hardware mæssigt set, så kan keg ikke komme i
> tanke om en eneste grund til at vælge TDC.

Binært news ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 21:26

> (stabilitet,

Vi har TCD...hvad vi bestemt ikke kan klage over.De har en god support..hvad
jeg har hørt CC ikke har.Jeg kan varmt anbefale TDC.

Hilsen
AM

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-06-04 21:57

AM skrev:

> Vi har TCD...hvad vi bestemt ikke kan klage over.De har en god
> support..hvad jeg har hørt CC ikke har.Jeg kan varmt anbefale TDC.

Hvad og hvem svarer du?

Jesper G. Poulsen

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 16-06-04 22:16

> Vi har TCD...hvad vi bestemt ikke kan klage over.De har en god support..hvad
> jeg har hørt CC ikke har.Jeg kan varmt anbefale TDC.
Jeg har haft ADSL hos CC i ca 4 år og de meget få gange jeg har haft
brug for at få fat i support har det været nemt, hurtigt og smertefrit.

-Peter

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 22:28

"Peter Kjellerup Rasmussen" <pkr@daimi.au.ak> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har haft ADSL hos CC i ca 4 år og de meget få gange jeg har haft
brug for at få fat i support har det været nemt, hurtigt og smertefrit.

Jeg har så hørt det modsatte.Det er åbenbart forskelligt.Jeg kan kun
sige..at vi har været tilfredse med TDC.

AM

Fra : TS

Dato : 17-06-04 09:18

> Jeg har så hørt det modsatte.Det er åbenbart forskelligt.Jeg kan kun
> sige..at vi har været tilfredse med TDC.
>
> AM

Hej.
Man kan altid 'høre' noget negativt.
Men jeg har kun 'oplevet' noget positivt med CC.

Der er dog to, store, minusser ved CC:
En meget svag og langsom newsserver
En dårlig modem-router, som til tider er noget sløv med at hente sider
ind. Man kan helelr ikke skifte den, sådan umiddelbart, da de bruger nogle
lidt sjældne standarder - se tråden i dk...netværk

Skulle jeg vælge nyt selskab, så er jeg bange for det bliver TDC eller
Tiscali. Tele 2 ville jeg ikke vælge, da de i deres kunderservice har nogle
problemer.

mvh TS

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 17-06-04 20:04

> Man kan altid 'høre' noget negativt.
> Men jeg har kun 'oplevet' noget positivt med CC.
Jeg er helt enig :)

> Der er dog to, store, minusser ved CC:
> En meget svag og langsom newsserver
Rigtig meget enig!!

> En dårlig modem-router, som til tider er noget sløv med at hente sider
> ind. Man kan helelr ikke skifte den, sådan umiddelbart, da de bruger nogle
> lidt sjældne standarder - se tråden i dk...netværk
Jeg har aldrig hørt om en "modem-router". Det er enten eller. Jeg
startede mit CC liv med deres modem men blev opgraderet til en cisco 677
router og den er framragende.
Jeg mener bestemt heller ikke at en router (eller et modem for den sags
skyld) henter noget som helst. Det er dig der beder en anden computer om
noget data hvor efter den sender det til dig. Dette data routes igennem
nettet til det ankommer til dig.
Mig bekendt er de cisco routere CC bruger at ganske fornuftig kvalitet
og jeg har ihertfald ingen hastigheds problemer!
Der er iøvrigt antydninger af at det problem der antydes kan være et
windows problem.
Jeg vil også tilføje at en langsom overbelastet computer (eller
forbindelse) kan være grunden til det.

mvh
Peter

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-06-04 01:49

Uheldigvis faldt Peter Kjellerup Rasmussen over tastaturet og skrev
derved følgende:

> Jeg har aldrig hørt om en "modem-router". Det er enten eller. Jeg
> startede mit CC liv med deres modem men blev opgraderet til en cisco
> 677 router og den er framragende.

Hvis det ikke er er "ADSL modem" med indbygget router, hvad er det så?

Ganske vist har det ikke noget med en gammeldags modulator/demolator
at gøre, men din CC forbindelse kan ikke bruges, hvis du blot
tilslutter en almindelig router.

Claus

Fra : TS

Dato : 18-06-04 08:12

[...]

Hej
Det er ikke et windows problem. Se bare i dk.edb.netværk og cybercity.xdsl -
der er en del der har problemer med Zyxel 650 (som er en router med inbygget
ATM/PPPoA modem).
Det sker tit at man bruger flere sekunder på at loade en side, selvom man
har fået kontakt. Det er routeren der er skyld i det, og ikke min
windowsmaskine eller netkort.

TS

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-06-04 13:53

TS skrev:

> Jeg har aldrig hørt om en "modem-router". Det er enten eller. Jeg

En "modem-router" bliver det, hvis WAN-siden skal kobles direkte på
skillefilteret.

> startede mit CC liv med deres modem men blev opgraderet til en cisco
> 677 router og den er framragende.

Med Cisco 677 har du ikke separat modem, vel?
Ergo sidder der modem indbygget i routeren.

> Jeg mener bestemt heller ikke at en router (eller et modem for den
> sags skyld) henter noget som helst. Det er dig der beder en anden

Det kan den nu sagtens. Det kommer helt an på de funktioner der er
indbygget i routeren.

Jesper G. Poulsen

Fra : claus v

Dato : 17-06-04 09:26

> [...]
>
> ADSL skal man vælge TDC eller Cybercity, det er jo et pokkers godt tilbud
> Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL

kun gode erfaringer har en 2mb med 128 upload men når jeg tester min upload
ligger den altid omkring 400

claus

Fra : Peter Kjellerup Rasm~

Dato : 17-06-04 20:06

claus v wrote:
> kun gode erfaringer har en 2mb med 128 upload men når jeg tester min upload
> ligger den altid omkring 400
Hmm, hvad er der lige af brugbar info i denne posting? Du har en
forbindelse du siger er god, men ikke hvem den er hos.
et upload på 400 det er enten meget dårligt eller urealistisk højt! 400
hvad??

128kbit/s i upload burde give et upload omkring 14kbit/s (overhead mv
taget i betragtning)

mvh
Peter

Fra : claus v

Dato : 18-06-04 08:28

claus v wrote:
> [...]
hvad??

128kbit/s i upload burde give et upload omkring 14kbit/s (overhead mv

sorry jeg ikke udtrykte mig klart nok

min udbyder er cc

og min upload er den der bliver vist når jeg tester min forbindelse med
tptest 3

jeg troede naivt nok at den upload dette program fortæller mig at jeg har er
i samme format som det upload jeg har ved min udbyder

jeg har desværre ikke en skid forstand på det men er der så en der kan
fortælle mig hvad min download og upload er når tptest siger 1,7 mb download
og 470 kb upload

med venlig hilsen claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-06-04 00:31

"Arnhem" <cottex@XXXofir.dk> skrev i en meddelelse news:40cf1748$0$201

> [...]
tilbud
> Cybercity har lige nu men kender ikke ret meget til deres ADSL

Cybercity!

Deres ADSL er fantastisk. 99,9 procent oppetid. Faktisk har min
central aldrig været nede i de sidste tre år...

Claus