Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik
Fra : Mark Holm

Dato : 15-06-04 14:20

Hej,

Nu vil jeg lægge hovedet på blokken, og lade kritikken hagle ned
over mig. :)

Hvad har I af kommentarer til disse billeder:

http://photo.mail-in.dk/CRW_1329.jpg
http://photo.mail-in.dk/CRW_1341.jpg
http://photo.mail-in.dk/CRW_1342.jpg

Venter spændt. :)

/Mark

Fra : Jimmy

Dato : 15-06-04 14:37

"Mark Holm" <markXX@XXXXmail-in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over mig. :)
>
> Hvad har I af kommentarer til disse billeder:

Tre herlige billeder af julemiddagen..
Nej ok.. De er da meget gode..

/J

Fra : Thomas Kjær

Dato : 15-06-04 15:08

On 2004-06-15, Mark Holm <markXX@XXXXmail-in.dk> wrote:
> [...]
> over mig. :)
>
> Hvad har I af kommentarer til disse billeder:

Fine skarpe billeder, der er godt belyst. Ikke nogen slemme skygger
eller udbrændte highlights. Det undrer mig dog lidt der er så stor
forskel i saturation af græsset fra det første til de to næste
billeder.

Det ser ud somom du har en smule skidt på chippen på dit 300D. Taget
med EF 28-135/3.5-5.6 IS?

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : Mark Holm

Dato : 15-06-04 15:15

Hej Thomas,

> [...]
> eller udbrændte highlights. Det undrer mig dog lidt der er så stor
> forskel i saturation af græsset fra det første til de to næste

Jeg har haft justeret lidt i farverne; jeg har en mistanke om at jeg ikke
har fået stillet helt ens på billederne. Jeg har også måttet kompensere en
anelse i eksponeringen, da de var blevet lidt for mørke efter min smag.

Derudover er billederne ikke skudt samme sted - måske har det haft
en påvirkning også.

> Det ser ud somom du har en smule skidt på chippen på dit 300D. Taget
> med EF 28-135/3.5-5.6 IS?

Jeg tror det ikke, men jeg vil da lige skyde et par prøveskud ved
førstgivne lejlighed. Du har ganske ret - billederne er taget med EF 28-135
IS. :)

/Mark

Fra : HKJ

Dato : 15-06-04 17:08

"Mark Holm" <markXX@XXXXmail-in.dk> wrote in message

> Jeg tror det ikke, men jeg vil da lige skyde et par prøveskud ved
> førstgivne lejlighed.

Prøv at se billede to i vandet på højre side. Det kan selvfølgelig også
være fordi du har malet noget over.

Fra : Mark Holm

Dato : 15-06-04 18:26

> Prøv at se billede to i vandet på højre side. Det kan selvfølgelig også
> være fordi du har malet noget over.

Kan godt se pletten. Det er skygge fra et træ, der stod til højre fra mig.
Burde have været skåret væk - har bare ikke fået gjort det. :)

/Mark

Fra : Erik W.

Dato : 15-06-04 15:38

"Mark Holm" skrev i news:20040615131938.GA51820@mail.mail-in.dk...
> Hvad har I af kommentarer til disse billeder:

> http://photo.mail-in.dk/CRW_1329.jpg

Denne and siger mig ikke så meget, jeg synes den virker lidt lille og klemt.
Jeg ved ikke om det er på grund af beskæringen eller fordi den er
fotograferet lidt oppefra.

> http://photo.mail-in.dk/CRW_1341.jpg
> http://photo.mail-in.dk/CRW_1342.jpg

De to billeder kan jeg godt lide, især det sidste på grund af damens
posering

Mvh Erik

Fra : ;o\)-max-

Dato : 15-06-04 18:59

"Mark Holm"
> [...]
> over mig. :)
>
> Hvad har I af kommentarer til disse billeder:

Ja der er jo ikke meget at sige til det - de sidder lige i skabet
alle tre, fanme flot exponeret. Gåsen ser fantastisk flot ud med
det blå vand i baggrunden.. -max-

Fra : Soren Kuula

Dato : 15-06-04 19:12

-max- wrote:
> "Mark Holm"

Scrolle, scrolle, scroll ... mumle hm jeg troede mumle ellers at 20" var
en stor skærm .. mumle scrolle HOV STANDS ! EN AND ! TILBAGE !

Prøv at beskære dem :) Og motivet er ofte bedst placeret med midten af
det lidt væk fra midten af billedet. OK, jeg kan ikke definere midten af
en and, men alligevel.

MVH
Søren