Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Spørgsmål: Studerende kone og fradrag
Fra : Tiscali

Dato : 15-06-04 13:49

Hejsa,

jeg har lige et spørgsmål angående udnyttelse af min kommende kones fradrag.
Hun er studerende frem til 1. Januar. Hvilke økonomiske fordele har vi af at
gifte os? Hvor meget af hendes fradrag kan jeg benytte? Tænker lidt, at vi
da ligeså godt kan gifte os nu, og så holde festen senere.

Håber nogen kan svare på mine spørgsmål.

/Brian

Fra : Anita

Dato : 15-06-04 14:28

"Tiscali" skrev

> [...]
> gifte os? Hvor meget af hendes fradrag kan jeg benytte? Tænker lidt, at vi
> da ligeså godt kan gifte os nu, og så holde festen senere.

Benytter din kone ikke selv sit fradrag på at modtage SU, SVU, dagpenge
eller lign.?
I så fald kan du ikke benytte hendes fradrag, da hun selv har brugt det.

Derimod kan der være noget omkring rentefradrag hvis du/I har gæld.
Der tror jeg at banken kan være behjælpelige med at se på tallene.

Venligst Anita

Fra : Brian

Dato : 15-06-04 16:07

Du kan overføre hendes fradrag i mellemskatten, så du skal betale mellemskat
af et større beløb, før du ryger i topskat.

Det er noget der sker automatisk. Så vidt jeg husker, kan du selv prøve at
lave beregninger inde på told og skats hjemmeside.

Mvh
Brian

---