at varme pølser
Fra : Sp@cey

Dato : 15-06-04 12:51

Her kommer et simpelt spørgsmål...Hvad kommer I i vandet når i skal varme
røde pølser og har det egentligt noget at sige hvis det er kvalitetspølser?

Sp@cey

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 15-06-04 13:35

Sp@cey wrote:
> Her kommer et simpelt spørgsmål...Hvad kommer I i vandet når i skal
> varme røde pølser og har det egentligt noget at sige hvis det er
> kvalitetspølser?
>
> Sp@cey

Lidt eddike.

Henriette Døssing

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 15-06-04 13:37

On Tue, 15 Jun 2004 13:50:41 +0200, "Sp@cey" <nejtak til spam> wrote:

>Her kommer et simpelt spørgsmål...Hvad kommer I i vandet når i skal varme
>røde pølser og har det egentligt noget at sige hvis det er kvalitetspølser?

Jeg kommer de røde pølser i vandet - og de findes vist ikke i god
kvalitet, men kun i ringe og knap så ringe

KS

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-04 13:49

"Sp@cey" <nejtak til spam> wrote in message
> Her kommer et simpelt spørgsmål...Hvad kommer I i vandet når i skal varme
> røde pølser og har det egentligt noget at sige hvis det er
kvalitetspølser?

Intet.

Pølserne i det kolde vand, tænd og varm op indtil det er lige lige lige før
det koger (bitte små bobler).
1 min ved den temperatur, og så af blusset og 1 dl. koldt vand i.
Så er risikoen for sprukne pølser ikke ret stor.

Metoden virker også med frosne pølser direkte fra fryseren.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Lange

Dato : 17-06-04 10:38

> [...]
> Så er risikoen for sprukne pølser ikke ret stor.
>
> Metoden virker også med frosne pølser direkte fra fryseren.

En anden, lettere metode er at lade vandet komme i kog, tage gryden af
blusset og så komme pølserne i...lade dem være i vandet et stykke tid...3-4
minutter. Så skulle de være klar til at spise, og de risikerer ikke og
sprække...

Hilsen Jacob

Fra : thomas andersen

Dato : 15-06-04 15:55

> [...]
kvalitetspølser?

> Sp@cey
>
> et løg skåret i kvarte, og en suppe terning

thomas

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-06-04 15:20

"Sp@cey" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse
> Her kommer et simpelt spørgsmål...Hvad kommer I i vandet når i skal varme
> røde pølser og har det egentligt noget at sige hvis det er
kvalitetspølser?

Jeg kommer løgringe i. Det ved jeg min mormor og morfar gjorde da de have
deres pølsevogn.

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Louise Fogt

Dato : 15-06-04 16:42

"Sp@cey" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse
>Hvad kommer I i vandet...

Da jeg arbejdede i en fastfood-afdeling puttede vi løgringe og laurbærblade
i.

Mvh.

Fra : Sp@cey

Dato : 15-06-04 18:01

nå nu er det forsent de smagte som de plejer.
Tak for svarene

Sp@cey

Fra : Lauridsen

Dato : 15-06-04 19:35

> Da jeg arbejdede i en fastfood-afdeling puttede vi løgringe og
laurbærblade
> i.
Må man spørge hvor tit I skiftede vandet?

/Lars

Fra : Flemming Kold

Dato : 16-06-04 13:55

1 øl og løg i grove skiver.

--
Everything goes wrong...

Fra : dias

Dato : 16-06-04 18:34

Jeg kommer dem direkte uden vand ind i mikrobølgeovnen efter lige at have
prikket dem med en gaffel så de ikke springer, men hold øje med dem, de skal
ikke ha så meget men smager himmelsk, synes jeg.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 19-06-04 18:22

Udover løg some r nævnt så hæld 1/2 øl i vandet..............

/Henrik

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-07-04 13:49

"Sp@cey" <nejtak til spam> skrev i en meddelelse

> Her kommer et simpelt spørgsmål...Hvad kommer I i vandet når i skal varme
> røde pølser og har det egentligt noget at sige hvis det er
kvalitetspølser?

Løg - masser af løg.

--
-Jens B.