Itunes music store - men ikke i DK :-(
Fra : Michael Petersen

Dato : 15-06-04 12:17

Røv lort.

Så kom ITMS til Europa - bare ikke i Dk før til efteråret. Hvad kan vi
bruge det til

Mvh, Michael Petersen

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-06-04 16:10

Michael Petersen wrote:
> Røv lort.
>
> Så kom ITMS til Europa - bare ikke i Dk før til efteråret. Hvad kan vi
> bruge det til
>
> Mvh, Michael Petersen

Og hvis vi nu fik det, hvad kunne vi så bruge det til ???

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-06-04 16:57

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Og hvis vi nu fik det, hvad kunne vi så bruge det til ???

Tja, jeg tror nu nok jeg skulle finde på noget...

(men jeg kan så forstå at du ikke synes ITMS er noget særligt. Det kunne
da være interessant at vide hvorfor. Synes du det er for dyrt, for
dårlig kvalitet, for lille udvalg, for dårlig brugervenlighed - eller er
det bare fordi det blæser uden for i dag?

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 15-06-04 17:15

> [...]
> dårlig kvalitet, for lille udvalg, for dårlig brugervenlighed - eller er
> det bare fordi det blæser uden for i dag?

Næh blæsten er da ok, især for surfere...

Det er kvaliteten det er galt med, jeg syntes at der mangler mulighed
for at hente musikken i "original" kvalitet som den er på CD'erne.

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-06-04 17:54

> Næh blæsten er da ok, især for surfere...
>
> Det er kvaliteten det er galt med, jeg syntes at der mangler mulighed
> for at hente musikken i "original" kvalitet som den er på CD'erne.

Det har du helt ret i. Jeg har tidligere været en rigtig hifi-dyrker,
men jeg tror efterhånden jeg har vænnet mig til dårligere kvalitet til
gengæld for brugervenlighed og muligheden for at lytte på kryds og tværs
af al min musik. I den henseende er iTunes og ITMS jo superb, men sidder
du med et kvalitetsanlæg (og måske ovenikøbet stadig hænger ved
vinylskivernes vellyd) ja, så har ITMS nok en begrænset berettigelse.

På den anden side betyder brugervenligheden at jeg er begyndt at høre
noget af alt mit gamle musik som jeg ellers kun sjældent fandt frem.
Dvs. man giver måske køb på en teknisk kvalitet, men får så en anden
type kvalitet i stedet - eksempelvis i form af nye musikoplevelser når
itunes shufler imellem tusindvis af stykker musik som man helt havde
glemt man havde. Og når ITMS kommer - oplevelsen ved lige at kunne finde
et nummer frem som man kommer i tanke om (men aldrig har fået købt fordi
man ikke gad hele albummet) eller bare det at gå på opdagelse og lade
sig inspirere. Jeg kan sgu' blive helt væk i bare at sidde og høre
previews i ITMS fra gamle klassikere og sjældne udgivelser.

Joh, jeg skal nok finde på noget at bruge det til

mvh, Michael

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-06-04 23:46

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> previews i ITMS fra gamle klassikere og sjældne udgivelser.
>
> Joh, jeg skal nok finde på noget at bruge det til

Sådan har jeg det også. Den der med at hage sig fast til den gode gamle
kvalitet, den prøvede jeg, da man gik fra LP- til CD-plader. Den fejl
begår jeg ikke igen
Helt generelt giver digital teknik måske dårligere resultater
end optimal analog teknik. Men hvor ofte er den analoge teknik optimal?
Digital teknik kan nemt hamle op med mere jævn analog teknik. Til
gengæld er brugervenligheden mange gange større. Ud over musik kan man
jo nævne foto. Måske kan man lave analoge billeder, der er flottere end
digitale. Det kræver ideelle forhold, dyrt udstyr og omhyggelighed. For
den almindelige amatørfotograf er et digitalt kamera ofte langt at
foretrække frem for et analogt. Man kan endda bruge almindelig tekst som
eksempel. Flot håndskrift og kalligrafi er da meget smukkere end det, en
computer kan præstere. Det er bare lidt svært at sende, mangfoldigøre og
redigere i. Men hvis man mener, den gamle analoge teknologi giver en
bedre kvalitet, så bør man jo faktisk slet ikke have en computer.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian

Dato : 15-06-04 17:27

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> Røv lort.
>
> Så kom ITMS til Europa - bare ikke i Dk før til efteråret. Hvad kan vi
> bruge det til

Jeg spørg mig bare hvordan de vil finde ud af det. iTMS brugte hidtil en
identifikationen, der var knyttet til bankforbindelsen.
Med EUs indre marked er det nemt for udenlandske banker at rende rundt
og udstille kreditkort til folk. Der er faktisk også nogle der gør det.
Det er nu heller ikke så svært - og ikke spor ulovlig - for en dansker
at oprette en konto hos en bank i England, Frankrig eller Tyskland.

Identifikationen via bankforbindelsen holder derfor nok ikke. Detville
jo bare være en grovsortering.
Vil de bruge IP adressen? Så router jeg min forbindelse bare igenem en
anden server.

Hvad vi skal bruge det til? iTMS er den killerapplikation, der gør at
jeg skal have OSX!
Fornylig manglede jeg 1 specielt Stevie Wonder nummer. Og selvfølgelig
skulle det helst være i går. Bare lige for at høre hvordan han intonerer
mv. Selv 30 sec. lytteeksempel ville havde været nok.

GUF og div. andre i byen havde den heller ikke hjemme. Den var udlånt på
biblioteket (selvfølgelig det er jo en af de lidt mere specielle
plader).
Hos Amazon havde de glemt at lægge den anden disk på nettet, andre
online pladebutikker havde slet ingen lytteeksempler - og vi snakker
altså et _Stevie Wonder_ nummer.
Jeg var simpelthen desperat. Det endte med med at jeg brugte timer i
pladebutikker - en halv time i telefonen og en halv time på cyklen for
at komme til Husum (GUF derude havde den) og hjem igen.
Det ville havde være MEGET nemmere med iTMS.

Det er bare dumt at mange indie-labels ikke er med på vognen.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark