Hitachi Microdrive 4GB
Fra : Lis Fisker

Dato : 15-06-04 08:49

Jeg har købt et Hitachi Microdrive 4GB. Det fungerer fint i mit Canon
10d kamera, og det fungerer fint sammen med OS 9. Men jeg kan ikke
læse det i OS X (10.3.4). Symbolet popper nogle gange op på
skrivebordet, men mappen er tom.

Jeg har læst mig frem til, at kamereaet formaterer i FAT32, og det
skulle OS X kunne læse. Jeg kan ikke få lov at omformatere i hverken
OS 9 eller OS X - og i givet fald ville kameraet næppe kendes ved det.

Er der nogen løsning, så jeg kan overføre direkte til OS X?

Lis

Fra : Sebastian

Dato : 15-06-04 10:12

Lis Fisker <lisfisker@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skulle OS X kunne læse. Jeg kan ikke få lov at omformatere i hverken
> OS 9 eller OS X - og i givet fald ville kameraet næppe kendes ved det.
Netop. Hvordan tilslutter du dit Microdrive til Mac'en?
Virker din måde at tilslutte dit Microdrive med mindre CF kort?

Hvis det er via en kortlæser: Kan din kortlæser klare så store kort?

Hvis du tilslutter Cameraen via USB: Er den så i kortlæser eller i
camera modus?

Hvis du har en PowerBook med PCMCIA slot, prøv at tilslutte kortet med
en CF-PCMCIA adapter.

Den seneste firmware til Cameraen er Firmware-Update 2.0.1. Hvad er din?

> Er der nogen løsning, så jeg kan overføre direkte til OS X?
Det kan jeg ikke svare på på stående fod, men jeg gætter at din
kortlæser har problemer med det store kort. Så prøv først med et mindre
CF kort.

hilsen
--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Lis Fisker

Dato : 15-06-04 15:56

Hej Sebastian

Tak for dit svar.

> Hvordan tilslutter du dit Microdrive til Mac'en?

Med FireWire kortlæser (Hama)

> Virker din måde at tilslutte dit Microdrive med mindre CF kort?

Ja, med det er CF-kort - og de bliver vel ikke formateret som en
harddisk, så den vej rundt tror jeg ikke, man kan konkludere noget.

> Hvis det er via en kortlæser: Kan din kortlæser klare så store kort?

Det kan den, når det er OS 9, der styrer begivenhederne.

> Hvis du tilslutter Cameraen via USB: Er den så i kortlæser eller i
> camera modus?

Altid kortlæser.

> Hvis du har en PowerBook med PCMCIA slot, prøv at tilslutte kortet med
> en CF-PCMCIA adapter.

Det har jeg ikke.

> Den seneste firmware til Cameraen er Firmware-Update 2.0.1. Hvad er din?

Også 2.0.1.

> Det kan jeg ikke svare på på stående fod, men jeg gætter at din
> kortlæser har problemer med det store kort. Så prøv først med et mindre
> CF kort.

Jeg tror ikke, det er den, der er problemet - jvf. OS 9