Fodbold i Frankrig - antenne.
Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-06-04 08:00

Hej,

vi kører til Frankrig på torsdag til 14-dages afslapning. Lidt fodbold
skal der ses - og for familiefredens skyld, er det nok bedst at se
kampene i mobil-homet istedet for i baren!

Er der nogen der ved, om kampene fra Portugal sendes via landsdækkende
Fransk tv - så det kan tages via en antenne ? Eller er det via
sattelit tv ?

Tror i man kan fange signalet på en stueantenne ?

Håber i kan hjælpe.

vh. Morten

Fra : Jørgen Lauritsen

Dato : 15-06-04 08:36

Morten Nielsen <gitmo@LZDMOprivat.dk> (slet LZDMO) skrev:
> [...]
>skal der ses - og for
>familiefredens skyld, er det nok bedst at se
>kampene i mobil-homet istedet for i baren!

Hej Morten
Du skal lige være opmærksom på, at Frankrig anvender et TV system
(SECAM), der adskiller sig fra resten af Europa (PAL), så en
modtager skal kunne være omstilbar.
Mvh
Jørgen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 15-06-04 08:58

Hej Jørgen,

når du skriver modtager - er det så fjernsynet eller antennen der
er afgørende. Det er vel desværre fjernsynet ?

I givet fald - ved du om man kan købe sådan et "omskifteligt"
fjernsyn i Danmark ?

vh Morten

Fra : yellowstone

Dato : 15-06-04 09:21

"Morten Nielsen" <gitmo@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er afgørende. Det er vel desværre fjernsynet ?
>
> I givet fald - ved du om man kan købe sådan et "omskifteligt"

Hej Morten, det er fjernsynet - og selvfølgelig kan det købes, men prisen er
formentlig noget højere end for et dansk-standard tv.
Jeg vil dog anbefale jer at se kampene i tv-stuen, grillen, eller hvad de nu
har på campingpladsen.
Jeg har ved flere mesterskaber siddet sammen med franskmænd, hollændere,
englændere osv. og det har hver gang været meget sjovt og hyggeligt. Gå
derop i god tid og få en god plads, sørg for at vise nationaliteten (klaphat
og farve) og medbring en god portion humor.

God fornøjelse -
John

Fra : Gismo

Dato : 15-06-04 09:23

Morten Nielsen wrote:
> Hej Jørgen,
>
> når du skriver modtager - er det så fjernsynet eller antennen der
> er afgørende. Det er vel desværre fjernsynet ?

Nemlig ja.

> I givet fald - ved du om man kan købe sådan et "omskifteligt"
> fjernsyn i Danmark ?

Det kan købes alle steder, du skal bare sikre dig at det kan
vise PAL og SECAM.

Jørgen skrev.

Typisk Frankrig, hvis de ikke havde Le Mans kom jeg der aldrig,
rigtig god ferie.

Gismo

Fra : {Odense} Morten

Dato : 15-06-04 22:58

> [...]
> er afgørende. Det er vel desværre fjernsynet ?
>
> I givet fald - ved du om man kan købe sådan et "omskifteligt"

Hejsa Morten

Jeg har på et tidspunkt køb en Multivideo, som tager alle kodninger og kan
om kode signalerne så de passer til tv'et feks. NTSC til PAL, eller SECAM
til PAL, der er mange indstillinger, når jeg køre til udlandet tager jeg
altid den med... de kan købes på nettet i bla. tyskland, så har du stadig
det gode 220v stik, min video er en samsung SV-5000W, det er en lækker
video, men måske lidt dyr.. har set dem i DK til omkring 10000 kr....
sindsygt... jeg købte min på en rejse til USA hvor jeg gav 250$ for den hos
en forhandler..... men jeg er sikker på at hvis det er det du vil have, så
er den model løsningen, jeg kan tilmed optage PAL som NTSC, så jeg kan sende
båndene til USA...

Med Venlig hilsen

Morten fra Odense og God Tur

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-06-04 09:31

"Jørgen Lauritsen" <jlt@pc.dk> wrote in message

> Hej Morten
> Du skal lige være opmærksom på, at Frankrig anvender et TV system
> (SECAM), der adskiller sig fra resten af Europa (PAL), så en
> modtager skal kunne være omstilbar.

Man kan godt se SECAM på et PAL-fjernsyn, det er bare ikke i farver

mvh
Preben

Fra : Jørgen Lauritsen

Dato : 15-06-04 16:11

Preben Andersen <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev:

>"Jørgen Lauritsen" <jlt@pc.dk>
>wrote in message
>ext.news.tele.dk...

>Man kan godt se SECAM på et
>PAL-fjernsyn, det er bare ikke i farver
>
>mvh
>Preben

- og lyden er dårlig!!

Mvh
Jørgen

Fra : Preben Andersen

Dato : 15-06-04 16:20

> - og lyden er dårlig!!

Skidt med det, de snakker jo fransk
mvh
Preben

Fra : Per

Dato : 15-06-04 16:30

Man kan ikke se SECAM på et PAL fjernsyn, men mange af de apparater der kan
købes i Danmark kan omstilles hvis man læser brugsanvisningen.

Hilsen Per A.

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 14-06-04 21:19

Tager man helt til Frankrig, for at sidde og glo fjernsyn?????

Hvad er det det er så vigtigt, at man skal det?

Fra : Carsten Stage

Dato : 15-06-04 21:36

Karl-Heinz Hansen wrote:

> Tager man helt til Frankrig, for at sidde og glo fjernsyn?????

Det er der nogle som foretrækker.

Andre vil se på vin, keramik, ligge ved en swimmingpool eller måske bare
sidde og dase med en god bog.

Alle har lov til at udfolde sig, på lige den måde man ønsker, så længe at
det ikke er forbudt!

> Hvad er det det er så vigtigt, at man skal det?

Det kan være hvad som helst. Ikke alle deler samme interesse, så nogle vil
se TV, andre ikke. Valget er helt frit.

Til gengæld er det ikke frit at vælge hvordan man vil benytte en
nyhedsgruppe i .dk-hierarkiet. Blandt andet er der anvisninger og
anbefalinger, som du via din udbyders betingelser er forpligtet til at
overholde. Du har er før blevet opfordret til at efterleve dem -
tilsyneladende uden effekt. Jeg forsøger igen: Følg de links der er
nedenfor, så vil du og andre fortsat kunne bruge gruppen, og alle vil have
lettere ved at se hvad du svarer på...

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
Citer kun det du svarer på eller kommenterer - og svar under det
citerede. Smid det væk, som du ikke direkte kommenterer. Det står

- du fik disse i overskud...: ????

Fra : Gismo

Dato : 15-06-04 21:37

Karl-Heinz Hansen wrote:
> Tager man helt til Frankrig, for at sidde og glo fjernsyn?????
>
> Hvad er det det er så vigtigt, at man skal det?

Prøv at læse overskriften i tråden........

Det kunne også være OL eller tour'en

Gismo.

Fra : Verner

Dato : 16-06-04 16:59

On Mon, 14 Jun 2004 22:19:16 +0200, "Karl-Heinz Hansen"
<karlheinz@hansen.mail.dk> wrote:

>Tager man helt til Frankrig, for at sidde og glo fjernsyn?????

Prøver du at svare på spørgsmålet, så kan det da gøres meget mere
begavet !

Verner