Et råb om psykopat-hjælp!
Fra : G.B.

Dato : 15-06-04 00:05

Et råb om psykopat-hjælp!

En person ved navn Jan Andersen har for år tilbage været kæreste med min
gode ven og nabo og tidligere kollega i andelsforeningens bestyrelse,
Simone. Dette er åbenbart steget ham til hovedet, for selv om han ikke
har haft noget at gøre med hende i flere år, og hun nu har en ny kæreste
(som vel at mærke ikke er mig) udstiller han Simone og hendes lille
dreng på Internet uden deres samtykke. Desuden gør han alt for at skade
dem - passer hende op på gaden, sender ubehagelige breve og så videre.

Hans websites er f. eks. http://www.gikgok.dk/ og en af hans
chikane-sites, som jeg hermed giver adressen på udelukkende med det
formål at illustrere, hvor dumt et svin, manden er, er
http://www.n-andersen.com/, hvor han udstiller den lille dreng i obskøne
situationer.

Han er i øvrigt et svin, som efterhånden 30-40 mennesker i
Holmbladsgade-kvarteret har seriøse issues med. Nu må man jo ikke opsøge
folk og banke dem sønder og sammen, men lige præcis i dette tilfælde er
jeg overordentlig fristet til at gøre det - hvilket jeg jo, som et
ordentligt menneske dog ikke gør.

Jeg ringer i morgen (tirsdag) til politiet i København på nummer
33141448, lok. 6581 og melder ham, og hvis der iblandt jer skulle sidde
nogle hackere, som eventuelt ville lægge hans websites ned, vil jeg som
et anstændigt menneske, som er imod forfølgelse af enlige mødre og deres
børn, fraråde jer at gøre det.

--
The individual is the smallest minority.
Med venlig hilsen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-06-04 00:35

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> chikane-sites, som jeg hermed giver adressen på udelukkende med det
> formål at illustrere, hvor dumt et svin, manden er, er

Hvilken stråhat har du røget?
Hvad obskønt er der ved de billeder?
Jeg ser ikke andet end familiebilleder.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 15-06-04 01:04

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken stråhat har du røget?
> Hvad obskønt er der ved de billeder?
> Jeg ser ikke andet end familiebilleder.

Helt enig

Hvis der skulle være et psyksik problem med manden burde den nok være postet
i dk:videnskab:psykologi

Fra : G.B.

Dato : 15-06-04 01:34

"Mads Vestergaard" <andersv(Fjern-dette)@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> postet i dk:videnskab:psykologi

Det hedder dk.videnskab.psykologi, hvor sagen måske ville være on topic.

Jeg beder om hjælp til nogen som er udsat for chikane. Det er vel snarere
et juridisk spørgsmål.

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-06-04 02:26

G.B. wrote:
> [...]
>
> Jeg beder om hjælp til nogen som er udsat for chikane. Det er vel snarere

Hvori tråden beder du om hjælp, og i så fald hvad er det du vil have
hjælp med?

Rune Jensen

Fra : G.B.

Dato : 15-06-04 03:42

Rune Jensen <rune@SLETTESesbjergbynight.com> skrev i meddelelsen

> Hvori tråden beder du om hjælp, og i så fald hvad er det du vil have
> hjælp med?

Pyha .... slappe af ...

Jeg vil gerne have hjælp til, hvordan man får en mere eller mindre
psykopat til at lade være med at chikanere en enlig mor og hendes dreng
(som er knap nok gammel til at fatte hvad der foregår).

Den oprindelige msg er Message-ID:

hvor jeg beskriver, hvordan manden med websites chikanerer ofret.

Jeg vil have hjælp til at få manden til at stoppe både denne og andre
chikaner, da han er ved at ødelægge livet for adskillige mennesker.

Ét sted skal man starte, og....

Fra : Martin Kofoed

Dato : 15-06-04 07:29

On Tuesday 15 June 2004 04:41, G.B. wrote:

> hvor jeg beskriver, hvordan manden med websites chikanerer ofret.

Undskyld, men jeg har kun dit ord for, at manden via de angivne sites skulle
chikanere nogen. Jeg kan ikke se ud fra sitet alene, at der skulle være
tale om chikane i hverken billeder eller tekst. Man må så vidt jeg ved
gerne offentliggøre billeder af fremmede mennesker, som er taget på
offentlige steder (herunder en strand om sommeren).

Men hvis du mener at have tilstrækkeligt med beviser, kan du jo gå til
politiet med dem.

--
Martin Kofoed

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 15-06-04 07:43

"Mads Vestergaard" <andersv(Fjern-dette)@tiscali.dk> wrote in message

> "Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig

helt enig. JEg ser en glad far med sit barn, og en psykopat der kommer med
en slet skjult opfordirng til hackning

Peter

Fra : René Løweneck

Dato : 15-06-04 09:30

Hej Peter !

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> wrote in message

> helt enig. JEg ser en glad far med sit barn, og en psykopat der kommer med
> en slet skjult opfordirng til hackning

Sådan lyder det også i mine ører )

René Løweneck
www.lowesite.dk
LøweSite CMS Content Management System
Sådan sparer du tid med din hjemmeside !

Fra : G.B.

Dato : 15-06-04 01:32

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilken stråhat har du røget?
> Hvad obskønt er der ved de billeder?
> Jeg ser ikke andet end familiebilleder.

Det er netop det - DET ER IKKE MANDENS FAMILIE!

Han bruger dem til at chikanere med!

Med folk som jer, der hidtil har svaret, som målestok for socialt samvær,
giver jeg sgu ikke meget for privatliv i Danmark! Samtlige billeder er
sat på denne website

1: uden at spørge om forlov først,

2: imod de udstilledes vilje!

Fra : Nicolai

Dato : 15-06-04 08:28

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> wrote in message

> Det er netop det - DET ER IKKE MANDENS FAMILIE!

Altså, hvis du spørger om hjælp, ville det være smart at føre debatten med
fornuft. Du skal ligesom forstå, at sagen for fremmede står uklart i forhold
til det du siger. Du har ikke engang en rigtig mail og jeg personligt står
uforstående overfor, hvad politiets tlfnummer skal gøre i indlægget, da det
ingen relevans har i forhold til du vil anmelde det.
Og så skal du nok regne med, at simone bliver bedt om selv at ringe til
politiet.

For os, kan det lige så godt være dig, som er psykopaten, som er hemmeligt
forelsket i simone og har set dig ond på hendes kæreste.

> Han bruger dem til at chikanere med!

Jamen, det ligner ikke chikane. Udover, at hvis det forholder sig som du
siger mht at simone føler sig generet, hvad mener du så præcis det er på
billederne, der er obskøne og chikanerende? Jeg ser en glad mand og en glad
knægt.

> Med folk som jer, der hidtil har svaret, som målestok for socialt samvær,
> giver jeg sgu ikke meget for privatliv i Danmark! Samtlige billeder er
> sat på denne website
>
> 1: uden at spørge om forlov først,

Er det ikke også ham selv der er på billederne.

> 2: imod de udstilledes vilje!

Jamen, er det ikke ham selv der er på billederne?

Billederne er da ikke ulovligt taget og da han sikkert var kæreste med
simone, da de blev taget, så er han heller ikke kommet ulovligt til dem
eller hvad?

Jeg synes faktisk, at du skader den sag her mere end du gavner.

Nicolai

Fra : G.B.

Dato : 15-06-04 12:03

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> skrev i meddelelsen

> For os, kan det lige så godt være dig, som er psykopaten, som er
> hemmeligt forelsket i simone og har set dig ond på hendes kæreste.

Det er det så bare ikke. Men OK, det bliver så via politiet.

Fra : Merete

Dato : 15-06-04 15:58

> [...]
>
> 2: imod de udstilledes vilje!
>
> --
> The individual is the smallest minority.

Det er da meget fint alt det her, men vi kan, som også er nævnt mange gange,
ikke se om du taler sandt - og eftersom der ikke kan findes beviser på
hjemmesiderne er det, efter min mening, et tegn på at en uskyldig mand
hænges ud med navn, adresse og det hele !!

Merete

Fra : Carsten

Dato : 16-06-04 10:01

Den Tue, 15 Jun 2004 00:32:22 +0000. skrev G.B.:
> Med folk som jer, der hidtil har svaret, som målestok for socialt samvær,
> giver jeg sgu ikke meget for privatliv i Danmark!

Øhm ... indtil jeg læste dit første indlæg i denne tråd kendte jeg
sådan set ikke til hverken GikGok Designs hjemmeside eller den anden
hjemmeside.

Så for mit vedkommende er det nok mest dig der har skabt
offentlighed om noget du siger du synes er privat? Er det bare mig, eller
virker det lidt kluntet?

Mvh

Carsten
--
Bombing for peace is like fucking for virginity

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-06-04 08:39

> Hvilken stråhat har du røget?
> Hvad obskønt er der ved de billeder?
> Jeg ser ikke andet end familiebilleder.

Jeg ser denne tekst
"Protektor for denne website" efterfulgt af et billede af Dronningen. Må man
det?

Hilsen Nina

Fra : ibber

Dato : 15-06-04 09:06

Det skriveren/spørgeren vil ligger jo i overskriften.:
Re: Et råb om psykopat-hjælp!

--
jeg er uskyldig se selv på www.trutmund.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-06-04 09:24

> Det skriveren/spørgeren vil ligger jo i overskriften.:
> Re: Et råb om psykopat-hjælp!

Ja ja, men jeg spørg om man må skrive:
"Protektor for denne website" efterfulgt af et billede af Dronningen.

Det stod også på siden. Jeg behøver vel ikke lave en ny tråd for det, vel?

Nina

Fra : ha

Dato : 15-06-04 09:43

Nina, Tender Tribes wrote:
> Det stod også på siden. Jeg behøver vel ikke lave en ny tråd for det,
> vel?

Så så, rolig nu
Så vidt jeg kan se, er det et foto som l i g n e r dronningen. Jeg kan
ikke
afgøre om det virkelig er hende. Det kunne lige så godt være et foto
af hjemmesideejeren selv.

/ha

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-06-04 09:51

> Så så, rolig nu

Okay, er helt rolig nu

> Så vidt jeg kan se, er det et foto som l i g n e r dronningen. Jeg kan
> ikke
> afgøre om det virkelig er hende. Det kunne lige så godt være et foto
> af hjemmesideejeren selv.

Billedet hedder "dron_m5.jpg"
Jeg har forstørret det op, og det ligner da meget vores Dronning ... men jeg
kan ikke afgøre om det er elller ikke er hende. Men det må jo kunne afgøres
af nogle der kender til de billeder der er taget af hende.

Men hvis det nu er hende, må man så skrive sådan?

Nina

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 15-06-04 09:53

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> skrev i en meddelelse

> Ja ja, men jeg spørg om man må skrive:
> "Protektor for denne website" efterfulgt af et billede af Dronningen.

Ahem, er du sikker på at det er dronningen?
Det er et billede på 1x1,5 cm af en statelig klædt dame. Så meget kan jeg
se, men om det er dronningen, der figurerer, kan jeg ikke se.
Faktisk er tricket lidt sjovt, da folk antager, at det er dronning Magrethe,
netop fordi man gerne forbinder hende med en rød kjole og det at være
protektor.
Men derudover er flash indledningen træls, fordi man ikke kan bypasse den.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : David T. Metz

Dato : 15-06-04 10:46

G.B. wrote:
> udstiller han
> Simone og hendes lille dreng på Internet uden deres samtykke.

Han viser nogle billeder. På gikgok-siden kan jeg se nogle strandbilleder -
hvis han selv har taget dem skal han slet ikke have lov. På den anden side
er nogle "private" billeder med en dreng hhv, en dreng og en mand - i leg.
Har han ikke selv taget dem krænker han muligvis fotografens ophavsret.

> hvor han udstiller den lille dreng i
> obskøne situationer.

Jeg fandt ingen obskøne billeder.

Det er svært for udenforstående at afgøre om det er chikanerende eller
krænkende. Det kommer an på så meget. Hun kan henvende sig til politiet om
"chikanen" på gaden, men mht. hjemmesiderne er det nok snarere en advokat -
hun kan jo prøve retshjælpen.

David

Fra : Karina og Christian

Dato : 15-06-04 14:37

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> wrote in message
[klip]
> men mht. hjemmesiderne er det nok snarere en advokat -
> hun kan jo prøve retshjælpen.

Jeg vil i dette tilfælde uden tvivl anbefale hende at søge advokat fremfor
retshjælpen. Jeg tror ikke, der er meget, vi kan stille op i sådan en sag,
hvorefter vi alligevel vil råde hende til at opsøge en advokat.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : G.B.

Dato : 15-06-04 23:13

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fremfor retshjælpen. Jeg tror ikke, der er meget, vi kan stille op i
> sådan en sag, hvorefter vi alligevel vil råde hende til at opsøge en

Foreløbig er vi gået til politiet med sagen.

Jeg vil iøvrigt undskylde overfor gruppen, at jeg i min ophidsede
sindstilstand bragte webadresserne - efterfølgende kan jeg godt se, at det
ikke var særlig smart. Undskyld!

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 16-06-04 07:28

"G.B." skrev 16.06.2004 0:12:

> Foreløbig er vi gået til politiet med sagen.

Hvad sagde politiet til det?

Det er vel primært et spørgsmål om retten til eget billede - noget der er
baseret på almindelige retsgrundsætninger. De sager der findes, handler alle
om erstatning eller godtgørelse, ikke om straf, altså privatretlige forhold.
Jeg tvivler på at politiet vil tage sig af det.

Til den materielle side af sagen, så må man normalt ikke bruge andres
personbilleder til reklame/markedsføring uden samtykke, men det er ikke helt
så enkelt.

/kristian

Fra : Lene

Dato : 16-06-04 10:03

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse

Klip.
> Foreløbig er vi gået til politiet med sagen.
Klip.

Ja, jeg er så gået til manden med sagen.
Hvilket vil sige, at jeg har skrevet en mail til ham via hans hjemmeside,
for at gøre ham opmærksom på den her tråd, du har startet. Ud fra rent
menneskelig "snusfornufts-ret", har jeg nemlig vurderet, at han har ret til
at vide, hvad du skriver om ham.

Mvh. Lene Andersen

Fra : Kim Larsen

Dato : 16-06-04 22:20

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at gøre ham opmærksom på den her tråd, du har startet. Ud fra rent
> menneskelig "snusfornufts-ret", har jeg nemlig vurderet, at han har ret

Det kan jeg godt forstå at du har, Lene. Men du risikerer med det at gøre
sagen endnu værre end den allerede er.

Jeg ved ligesom resten af denne NG ikke hvad der er sandt og løgn i denne
her sag. Men jeg synes at det er nogle underlige billeder at have liggende
på en hjemmeside af et barn som efter sigende ikke er hans eget.

Passer det, at det ikke er hans barn og at moderen modsætter sig at
billederne ligger på Internettet, så lugter sagen altså slemt i mine øjne.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Lene

Dato : 17-06-04 10:11

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
Klip.
> Jeg ved ligesom resten af denne NG ikke hvad der er sandt og løgn i denne
> her sag.
Klip.

Det ved jeg heller ikke, men jeg har sku aldrig kunnet ta trykket af folk,
som spreder gift og galde bag ryggen af folk, som går rundt og intet aner.
Nu har manden da i det mindste en chance for at håndtere sagen på sin måde -
whatever it may be.

Mvh. Lene Andersen

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-06-04 13:34

> [...]
> som spreder gift og galde bag ryggen af folk, som går rundt og intet aner.
> Nu har manden da i det mindste en chance for at håndtere sagen på sin

Næh det kan du have ret i. Jeg ved heller ikke rigtig hvad jeg mener om
fremgangsmåden fra G.B.´s side, måske lettere uheldig. Men der er nu noget
lunkent ved den pågældende hjemmeside fra Jan. Det kunne være interessant at
høre hvad sagen ender med.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-06-04 09:53

> [...]
noget
> lunkent ved den pågældende hjemmeside fra Jan.

Hvis det nu var en kvinde, der havde lavet en hjemmeside med samme
indhold, ville du så også mene at der var noget lunkent ved den? Jeg ser
kun en mand, der er ualmindelig glad for et barn - om det er en far, en
onkel eller hvem-som-helst, fremgår ikke af siden. Man skal vist være
ualmindelig forudindtaget hvis man skal kunne se noget "lunkent" ved den
side. I hvert fald burde du nok forklare, hvad du mener med "lunkent".
--
ahw

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-07-04 14:47

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis det nu var en kvinde, der havde lavet en hjemmeside med samme
> indhold, ville du så også mene at der var noget lunkent ved den?

Ja det vil jeg faktisk, Arne.

> [...]
> ualmindelig forudindtaget hvis man skal kunne se noget "lunkent" ved den
> side. I hvert fald burde du nok forklare, hvad du mener med "lunkent".

Faktum er, at Jan slet ikke er biologisk far til barnet.

Jeg har selv været i forhold med tilkomne børn, bonusbørn med et moderne
udtryk. Når forholdet er slut er kontakten til børnene det også ved mindre
at man kan komme overens med moderen om at se børnene fordi BØRNENE ønsker
det. Underforstået at man har ingen rettigheder som papfar, det kan man lige
så godt se i øjnene fra starten, man har kun børnene til låns så længe
forholdet varer, sådan er det bare, og det kan selvfølgelig gøre rigtig ondt
når forholdet så bliver opløst. Man har jo så på den anden side heller ingen
forpligtigelser som man jo har hvis det er ens biologiske børn. Her kan det
så være så som så med myndighedernes sagsbehandling af
samværsret/forældremyndighed men det er jo en halt anden historie.

Det der er galt i denne her historie, som jeg ser den er, at Jan ikke kan
give slip og det virker sgu lidt sygeligt ISÆR fordi han sætter drengen til
offentlig skue. Der er altså ikke blot tale om nogle private billeder i en
skuffe. Det er det som jeg ser som det alvorlige aspekt i sagen. Det kan
godt være at vi ser meget forskelligt på sådan noget men det er der jo ikke
så meget at gøre ved.

Jeg synes at de oplysninger, som er givet af Georg om, at moderen har bedt
Jan om at fjerne billederne på sin hjemmeside understreger dette her.
Moderen har, ifølge Georg, bedt Jan om at undlade at kontakte hende og
barnet, hvilket han efter hvad jeg har forstået, ikke har overholdt.

For mig er det revnende ligegyldigt hvilket køn en person har. Sker sådan
noget som det her er min reaktion den samme. Ingen mennesker skal chikaneres
uanset hvad årsagen er. Er der en juridisk/økonomisk tvist skal denne
afgøres i de dertil indrettede retssale. Det er sådan tingene fungerer.

Jeg håber at det var svar nok.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-07-04 17:47

> Jeg håber at det var svar nok.

Jeg spurgte til din holdning - ikke sagens substans - jeg kender den ikke
og ønsker heller ikke at kende den. En sådan sag kan have så mange aspekter
og vi har jo kun den ene parts ord for hvad der foregår eller er foregået.

Men tak for svaret - det var i det mindste tydeligt.

--
ahw

Fra : G.B.

Dato : 21-06-04 23:20

"Lene" <hamadryadfjerndette@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Ud fra rent menneskelig "snusfornufts-ret", har jeg nemlig vurderet,
> at han har ret til at vide, hvad du skriver om ham.

Tak! Ikke at jeg ikke selv har fortalt ham det...

Fra : Andy

Dato : 16-06-04 07:36

> [...]

>nogle hackere, som eventuelt ville lægge hans websites ned, vil jeg som
>et anstændigt menneske, som er imod forfølgelse af enlige mødre og deres

Udtillet med navn og hjemmesider som giver folk rig lejlighed til at slå
mandens navn og adresse op hos DK Hostmaster, anklaget for forfølgelse,
anklaget for distribution af obskøne billeder af børn, samt truet med at
blive 'banket sønder og sammen', samt få sit website 'lagt ned'.

For mig ser det ud til at være et klart forsøg på at antyde at manden er
voldelig og distribuerer forbudte billeder med børn, samt et par slet
skjulte opfordringer til at øve vold imod manden.

Hvad er egentlig mandens muligheder for at blive renset efterfølgende, og
hvilke paragraffer kunne være relevante? Jeg tænker på injurier, trusler om
vold på person eller ejendom osv.!

Når udtalelserne fremsættes i en nyhedsgruppe som arkiveres i databasen hos
google, og dermed (formentlig) vil eksistere i al fremtid, kan det så udløse
højere straf til den som udbreder det, eller højere erstatning for den
omtalte?

Andy