ounces
Fra : EGC

Dato : 04-05-01 15:41

Hej!
Kender nogen til en side med "udenlandske" mål og vægt betegnelser.

Mvh. EGC.

Fra : Linda

Dato : 04-05-01 16:45

Hej
Jeg kender ikke en side med "udenlandske" mål og vægt betegnelser, men som
englænder kan jeg hjælp lidt.
1 oz (ounce) er circa 25 g
1 lb (pound) er 450 g
100 g er circa 4 oz osv.

Bare husk at man skulle ikke blander begge to.

Hvis du gerne vil få lidt mere info har jeg også noget om volume, length og
oven temperature betegnelser.
(Jeg har lige kigget hos Google under 'weight conversion' hvor der er også
en masse af sider)

God fornøgelse

Linda

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-05-01 17:32

On Fri, 4 May 2001 17:45:22 +0200, "Linda" <linda_jeffery@hotmail.com>
wrote:

>1 oz (ounce) er circa 25 g

Eller 29 gram, for at være mere nøjagtig. Der er f.eks. en oz. salat i
en BigMac, McChicken eller McFeast.

Hans Pedersen
http://h2ns.dk
ICQ# 9178476

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 04-05-01 17:42

Hans Pedersen skrev:

> Eller 29 gram, for at være mere nøjagtig.

Eller 28,35 gram for at være endnu mere nøjagtig.

// Klaus

Fra : Ole Jørgensen

Dato : 06-05-01 08:53

Prøv denne

http://www.lexscripta.com/calculators/

Ole

Fra : Bjorn West

Dato : 04-05-01 17:25

On Fri, 4 May 2001 16:41:18 +0200, EGC wrote
(in message <9cuepp$ifs$1@news.cybercity.dk>):

> Hej!
> Kender nogen til en side med "udenlandske" mÂl og vÊgt betegnelser.
>
> Mvh. EGC.

En side jeg har hatt mye nytte av er:
http://www.torget.se/users/b/bohjohan/convert/conv_e.htm
Denne dekker de fleste (alle?) mine behov for konvertering!

bjørn

Fra : Lars CA

Dato : 05-05-01 05:31

On Fri, 4 May 2001 16:41:18 +0200, "EGC" <xxxkaninen@email.dk> wrote:

>Hej!
>Kender nogen til en side med "udenlandske" mål og vægt betegnelser.

Hej,

Som dansker bosiddende i USA kommer jeg ofte ud for at skulle
konvertere mål, specielt når jeg bruger danske opskrifter. Jeg bruger
tit http://www.iagora.com/itravel/tools/conv/units_cnv.html som kan
konvertere til/fra pounds/gram/ounces etc. Dog mangler der en "cup"
konvertering...

Lars

Fra : Fru Hof

Dato : 06-05-01 10:56

> [...]
> tit http://www.iagora.com/itravel/tools/conv/units_cnv.html som kan
> konvertere til/fra pounds/gram/ounces etc. Dog mangler der en "cup"

mht til cup bruger jeg følgende liste
http://web.mit.edu/wchuang/www/cooking/recipes/Conversion.txt
mvh
Tove

Fra : Fru Hof

Dato : 05-05-01 07:54

"EGC" <xxxkaninen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!
> Kender nogen til en side med "udenlandske" mål og vægt betegnelser.
>
> Mvh. EGC.

Her er en http://www.globalgourmet.com/cgi-bin/hts?convcalc.hts

mvh
Tove