Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
16-35 vs. 17-35 mm L?
Fra : Martin Gleit

Dato : 12-06-04 11:26

har mulighed for at købe et 17-35mm L 2.8 Canon EF...er der nogen der kender
til objektivet og forskellen på det og 17-35 eller 17-40 f4?

Fra : Povl

Dato : 12-06-04 11:54

Martin Gleit wrote:
> har mulighed for at købe et 17-35mm L 2.8 Canon EF...er der nogen der kender
> til objektivet og forskellen på det og 17-35 eller 17-40 f4?

17-35 L 2.8 er forgængeren til den nye 16-35 2.8 (jeg gætter på de er i
cirka samme prisklasse). Anmeldelsen her sammenligner ny/gammel:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/16-35.shtml

17-40 er noget billigere. Anmeldelsen her sammenligner 17-40 med 16-35:

http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/canon-17-40.shtml

Ikke præcis den sammenligning du leder efter, men den kan du måske finde
et andet sted.

Fra : Martin Gleit

Dato : 12-06-04 11:56

Super..mange tak Povl

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-06-04 12:57

Interessante links - tak

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-06-04 12:53

"Martin Gleit" <martingl@stofanet*REMOVETHIS*.dk> wrote:

> har mulighed for at købe et 17-35mm L 2.8 Canon EF...er der nogen der
kender
> til objektivet og forskellen på det og 17-35 eller 17-40 f4?

Mener du ikke 16-35mm L 2.8 ?
^^

De 2 væsentligste forskelle må være lysstyrker (2.8 vs. 4.0) og prisen (ca.
kr. 10.000 vs. ca. kr. 5.000).
Forskellen i brændvidde, fysisk størrelse og vægt spiller formodentlig ingen
praktisk rolle.

Hvis prisen ikke er afgørende må 16-35mm objektivet være det bedste pga.
lysstyrken.

Jeg kender ikke 17-40mm objektivet, men ville antage at det er absolut
glimrende kvalitet - det er jo et L serie objektiv.
Jeg står med en Canon 10D med 16-35, og det er et absolut glimrende,
professionelt objektiv.
Eneste anke er at det gerne måtte have haft lidt længere maksimal
brændvidde - 40 mm er ikke tilstrække til at fjerne den anke. F.eks. i stil
med Nikon 17-55mm 2.8.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Martin Gleit

Dato : 12-06-04 13:40

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message

> kender
>
> Mener du ikke 16-35mm L 2.8 ?

Nej, mener 17-35 L 2.8 som erden gamle model af din..ser ifølge test ikke ud
til at der er nogen grund til at købe et af disse frem for 17-40 f4

Fra : Povl

Dato : 12-06-04 14:19

Ja de tester tilsyneladende nogenlunde ens hvad billedkvalitet angår. Så
hvis man ikke tager den type billeder hvor blænde 2.8 gør en stor
forskel, så har du vist ret.

Fra : Alex W

Dato : 13-06-04 07:34

16 -35 2.8 L er afløseren for 17-35 2.8 L
16-35 er tegner lidt bedre og skarpere og har fået lidt mere wide.

17-40 4.0 L er Canons bedste Zoom af de 3 nævnte. 17-40 L er sammenlignelig
med 16-35 2.8 L og er endog lidt bedre mht kontrast og skarphed. Så hvis
man ikke har brug for fuld blændeåbning er 17-40 L det bedste køb.

Dette er noget Canons egen stab har udtalt.

/Alex W