Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
S: Første køb af digitalkamera
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 12-06-04 09:34

Hej Gruppe

Jeg står foran at skulle købe mit første digital kamera:

Da jeg ikke ved pokkers meget om det har jeg kun kunne opstille følgende
krav:

Max 3000 kr
Billedopløsning der gør at det er fornuftigt at lave billedmanipulation på
PC'en
God farvegengivelse (kan forstå der findes forskellige sensorer i
kameraerne)
God optisk zoom - har hørt at digital zoom er til at lukke op og s.... i

Nogen der har nogen gode forslag - evt. henvisnig til nogle guides og test

Jeg har set nogle anbefale Fuji Finepix s5000 som et godt køb, men aner ikke
hvad det er for et medie det bruger - nogle der kan tilslutte sig det ????

På forhånd tak

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Jimmy

Dato : 12-06-04 10:31

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
ikke
> hvad det er for et medie det bruger - nogle der kan tilslutte sig det ????

Nu er jeg ingen haj til digi-camera, men Fujis Finepix s5000 kan bl.a.
findes her;
http://tinyurl.com/3be4r og det til en pris lige under de 3000,-.
Der er ikke meget økonomi til tilbehøret, når først kameraet er købt.

Håber, at du trods alt kan bruge info til noget.

Mvh.

Fra : Erik W.

Dato : 12-06-04 10:54

"Jimmy" skrev i news:40cacd6d$0$166$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> http://tinyurl.com/3be4r og det til en pris lige under de 3000,-.
> Der er ikke meget økonomi til tilbehøret, når først kameraet er købt.

Uha det var en grim pris! - Så er det da noget billigere her:
http://www.nomatica.com/photo/fps5000DK.htm

Mvh Erik (der lige har købt et S5000 hos Technikdirect, som nu har udsolgt)

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 12-06-04 12:28

Ved at de får et på lager igen, da jeg sendte min pkke retur (de var for
langsomme).

Købte mit for 2500,- med fragt fra pinimax

Ved at det kan fåes for 2599,- i DK nu.

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : Kim Schulz

Dato : 12-06-04 11:13

> Uha det var en grim pris! - Så er det da noget billigere her:
> http://www.nomatica.com/photo/fps5000DK.htm
>
> Mvh Erik (der lige har købt et S5000 hos Technikdirect, som nu har
> udsolgt)

Nomatica her forøvrigt en fin service (men skriv til dem på engelsk da
deres "dansker" ikke altid er der). Bestilte fra dem forleden, men en af
de dele jeg skulle have var ikke på lager og de kontaktede mig derfor og
spurgte om det var ok at de sendte det i 2 seperate forsendelser så jeg
ikke skulle vente så lang tid med at få de første ting.
Det er gratis at få sendt fra dem (i hvert fald alt det jeg har bestilt)
og det tager 3 dage om at ankomme.

--
Kim Schulz | Keen of Fundanemt? Want to share experieces with
Geek by nature | other users? join The Fundanemt User Group NOW!

Fra : pwa

Dato : 12-06-04 12:03

> [...]
ikke
> hvad det er for et medie det bruger - nogle der kan tilslutte sig det ????

--------------------------------------

så kan du læse lidt her..plus også en masse andre...
http://www.dcresource.com/reviews/fuji/finepix_s5000-review/index.shtml

v/h pwa

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-06-04 12:16

Du må i hvert falde ikke falde for fristelsen og købe et 'no name' i
Føtex/Bilka.
Hold dig til de gamle, kendte kameramærker, com fx Nikon, Canon, Olympus
o.l.

Fra : Christian Grüner

Dato : 12-06-04 13:08

Arne Rasmussen wrote:

> [...]
> hvad det er for et medie det bruger - nogle der kan tilslutte sig det ????

http://akamera.dk/ synes han er lidt for overfladisk i sine test, men
for folk med begrænset viden indenfor området, er det ganske fint :) Min
yndling er og bliver http://dpreview.com/

God fornøjelse.

Fra : Kenneth Koustrup

Dato : 12-06-04 13:16

Selvom mange anbefalder andre kamera holder jeg stadig på netop s5000, da
det er billigt i øjeblikket, og jeg kun har gode erfaringer med det!!!

I øvrigt tror jeg snart at vi skal have lavet en lille hjemmeside for s5000
brugere

--

/Kenneth Koustrup

Unlock af Nokia tlf.

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 12-06-04 22:28

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> wrote in message
> Hej Gruppe
>
> Jeg står foran at skulle købe mit første digital kamera:

[SNIP]

> På forhånd tak
>
> Mvh
> Arne Rasmussen

Takker for svarene - har bestilt et Fujifilm Finepix S5000 Z hos nomatica

Mvh
Arne Rasmussen