Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørgsmål ang CF kort til Ixus 500
Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 11-06-04 09:30

Jo flere jeg spørger jo mere forvirret bliver jeg.

Jeg skal idag ud og købe et Ixus 500, og indenfor 14 dage skal jeg også have
købt mig et ekstra CF kort.
(er sådan nogle billigere i Frankrig, hvor jeg står og skal ned?)

Ifølge www.dpreview.com, står Ixus 500 til at bruge CF type I.

Så langt så godt.
Det kan altså med sikkerhed bruge type I.

Har jeg ikke ret i at Type II er hurtigere end type I?

Mit spørgsmål, er nu, om man også kan bruge et type II CF kort i et Ixus
500?

ComputerCity siger ja (dem har jeg generelt ikke meget fidus til, når det
kommer til kvalificerede svar)
Kamerashop.dk siger nej (dem har jeg ingen mening om endnu)

Hvad siger I?

På forhånd tak.

Mvh Michael

Fra : HKJ

Dato : 11-06-04 09:34

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in
message news:40c96da3$0$3091$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Har jeg ikke ret i at Type II er hurtigere end type I?

Nej.

Forskellen er tykkelsen, type II er tykkere end type I.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 11-06-04 10:03

HKJ wrote:
> [...]
>
> Nej.
>
> Forskellen er tykkelsen, type II er tykkere end type I.

Tak til jer begge for de hurtige svar.

Så blev jeg så meget klogere, og endnu engang bekræftet i, at ComputerCity
ikke aner hvad de snakker om.

Når man søger på CF kort på EDB priser, er det så kun type I der dukker op,
eller hvordan ser man forskel?

Der findes da to slags CF kort, hvad angår hastigheder, ikke?

Noget med ultra, og "non-ultra"??

Jeg vil sagtens kunne bruge den hurtige type, så?

Jeg har jo hørt lidt om et fald i priser på CF kort.
Jeg står og skal til Frankrig (hvor jeg skal bruge kameraet), men har nok
mulighed for at låne nogle CF kort.

Vil det være smart at vente med at købe CF kort, og se hvad priserne er i
Frankrig, eller om de er faldet når jeg kommer hjem?

Min første indskydelse var at købe det billigste 256MB kort (Dane Elec til
355kr).
Er der stor forskel på forskellige mærker CF kort?

Har kigget lidt på dpreview, og det fortæller mig da, at jeg vist skal holde
mig fra SanDisk og Dane Elec ligger heller ikke så godt.
Der ser det ud til at Kingston er ganske fornuftigt, men jeg kan ikke finde
et Kingston 256MB på Edbpriser.

Nogle kloge ord til dette?
(det er mit første digicam og jeg er ikke sikker på om de forskelle der på
papiret ser ret store ud overhovedet er mærkbare i praksis)

Mvh Michael

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-04 10:20

> [...]
> (det er mit første digicam og jeg er ikke sikker på om de forskelle der på
> papiret ser ret store ud overhovedet er mærkbare i praksis)

Her en oversigt over hvordan de forskellige mærker fungerer
med forskellige kameraer, der er STOR forskel på kameraerne,
og mindre forskel på kortene.. Det langsommeste kamera er
300D aka Sneglen.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

Det blir ikke billigere i Frankrig, køb over nettet i danmark eller
evt tyskland og uk. Her en tysk edbpriser:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp
-max-

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-06-04 09:41

> [...]
> købt mig et ekstra CF kort.
> (er sådan nogle billigere i Frankrig, hvor jeg står og skal ned?)

Så det er nok korrekt!

> Så langt så godt.
> Det kan altså med sikkerhed bruge type I.
>
> Har jeg ikke ret i at Type II er hurtigere end type I?

Nej! Type II er næsten altid microdrives, de er hverken
hurtigere eller langsommere og de er heller ikke meget
billigere mere, så for dig er det et non issue.

> Mit spørgsmål, er nu, om man også kan bruge et type II CF kort i et Ixus
> 500?

Nej!

Fra : Deaster

Dato : 11-06-04 11:10

-max- wrote:

> [...]
> hurtigere eller langsommere og de er heller ikke meget
> billigere mere, så for dig er det et non issue.

Hmm, jeg synes ellers altid at MD kort er noget billigere end solid
state CF kort.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-06-04 12:26

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote:

>Har jeg ikke ret i at Type II er hurtigere end type I?

Forskellen er tykkelsen på kortet. Type I er 3,6mm hvor type II er
5,0mm. SanDisk har dog bragt lidt forvirring ind ved at give deres
high-speed kort navnet: "SanDisk Ultra II". Selvom det er et type I
kort.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 22:51

mit ixus 400 kan kun anvende type I kort, fordi type II er fysisk for tykt,
det kan simpelthen ikke sættes i kameraet.

Poul B-H