Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gamle Muvo'er
Fra : Claus Smith

Dato : 09-06-04 05:24

Var forbi Computer City i Næstved igår og de har stadig de gamle tilbage
endnu, så der kan I da stadig hente 4 GB microdrives.

Claus Smith

Fra : Jakob Hansen

Dato : 09-06-04 15:42

> Var forbi Computer City i Næstved igår og de har stadig de gamle tilbage
> endnu, så der kan I da stadig hente 4 GB microdrives.

Hvordan kan man se forskel? Design, produktnr. eller lignende?

Jakob

Fra : Henrik Aaen

Dato : 09-06-04 16:54

"Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> wrote in message

> Hvordan kan man se forskel? Design, produktnr. eller lignende?
>
> Jakob

Er der overhovedet forskel på indmaden?

Henrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-06-04 18:02

Henrik Aaen skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Næppe - indmad og ydre er sikkert helt ens - bortset fra at microdrive't
er sikret, så det ikke kan bruges i f.x. et kamera.

Men man kunne vel godt forestille sig, at de kan kendes fra hinanden på
serienr - hvis man kan finde ud af hvor de skiller ?

Ellers må man jo spørge forretningen hvornår de sidst har fået Muvo'er
hjem - hvis det er før de begyndte at sikre dem, så må de være "gode nok
" ?

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-06-04 18:15

On Wed, 9 Jun 2004 19:02:21 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid>
wrote:

> [...]
>
>Ellers må man jo spørge forretningen hvornår de sidst har fået Muvo'er
>hjem - hvis det er før de begyndte at sikre dem, så må de være "gode nok

Så svært er det jo heller ikke at skelne mellem dem. Der er trykt en
advarsel på pakken. Yderligere hvis der ikke følger en taske med er
det også den nye model.

MVH Tommy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-06-04 18:17

In article <XnGxc.10309$Vf.557904@news000.worldonline.dk>, Henrik Aaen wrote:

> "Jakob Hansen" <megwin@nejtaktilspam.mail.dk> wrote in message

> Er der overhovedet forskel på indmaden?

Det nye Microdrive har ny firmware så det ikke kan bruges
i kameraer. Samtidig får man ikke den lille bæltetaske med
hvis man køber den nye.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-06-04 18:15

In article <zkFxc.10293$Vf.556443@news000.worldonline.dk>, Jakob Hansen wrote:

> Hvordan kan man se forskel? Design, produktnr. eller lignende?

Du kan ikke se det på afspilleren, men på indpakningen er der bagpå
nederst til venstre en advarsel om at microdrivet ikke kan bruges
andre steder, såfremt det er en ny model.

Denne advarsel er ikke på den model hvor MD'et virker.

Der er nok noget med serienummer, men det er endnu ikke bekendt.
På selv Microdrive, så ved man af hvis nummeret ved stregkoden
slutter på 44C, så er den med modificeret firmware..

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-06-04 19:30

Povl H. Pedersen skrev:

> men på indpakningen er der bagpå
>nederst til venstre en advarsel om at microdrivet ikke kan bruges
>andre steder, såfremt det er en ny model.

>Denne advarsel er ikke på den model hvor MD'et virker.

Jeg har lige i dag købt sådan en tingest hos Electric City i Næstved,
for 2199, hvilket er 100 billigere end hos Computer City sammesteds,
som en anden her forslog.

Den har ikke den advarsel på pakken. Og den har den lille bæltepung
med. Det skulle så betyde at det er den gamle, hvis microdrive kan
bruges i f.eks. Canon EOS 300D.

>På selv Microdrive, så ved man af hvis nummeret ved stregkoden
>slutter på 44C, så er den med modificeret firmware..

Jeg har ikke haft den åbnet, så det kan jeg ikke se. Jeg har foreløbig
tænkt mig at anvende den efter formålet, da jeg ikke er ret teknisk
anlagt. Jeg kunne f.eks. ikke få den harddisk og det eksterne
hd-kabinet Aldi havde på tilbud i forrige uge, til at spille. Men mon
ikke man skal lade være at opgradere firmware'n på creatives
hjemmeside hvis man vil holde muligheden åben?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-06-04 17:06

In article <29lec0h6qioao2isio8tsbbi8ur802a47s@4ax.com>, Peter Loumann wrote:
> Jeg har lige i dag købt sådan en tingest hos Electric City i Næstved,
> for 2199, hvilket er 100 billigere end hos Computer City sammesteds,
> som en anden her forslog.

ComputerCity har 30 dages prisgaranti.

> [...]
> ikke man skal lade være at opgradere firmware'n på creatives
> hjemmeside hvis man vil holde muligheden åben?

Jeg havde bøvl med min og 1.00 og 1.10 firmware på mit
1GB microdrive. Det var først med den nye firmware min virkede
med mit 1GB drev.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 10-06-04 23:10

Povl H. Pedersen wrote:

> ComputerCity har 30 dages prisgaranti.

Ja, så er spørgsmålet bare om de vil overholde det.

Jeg var onsdag i ComputerCity i Århus for at købe et Ixus 500, som de havde
til 3999kr., mens det andetsteds kunne fåes til 3320kr. (og ja det var en
fysisk butik i DK, som havde varen på lager, ligesom forudsætningerne siger
det skal være).

Jeg fik det svar, at de måtte sige nej til at handle med mig. :-|

Da jeg spurgte hvorfor var det flabede svar fra en forbipasserende
ekspedient, at de da selv bestemte hvem de handlede med.
Den ekspedient jeg ellers talte med, sagde, at de ville tabe penge på, at
sælge til det pris.

Hmm, og hvad, så?
Hvis de har prisgaranti, så har de vel prigaranti, ligemeget om de taber på
det eller ej.

Det har varehuschefen i ComputerCity da også givet mig ret i, efter jeg
sendte dem en mail, så nu skal jeg i ComputerCity igen imorgen.

Mvh Michael

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-06-04 16:36

Michael Aggerholm, Brabrand wrote:

> [...]
>
> Det har varehuschefen i ComputerCity da også givet mig ret i, efter
> jeg sendte dem en mail, så nu skal jeg i ComputerCity igen imorgen.

Hej Michael.

Du kunne bare havde købt kameraet og bagefter lavet prisgarantien. Du har jo
30 dage til det.

--
Mvh Tommy Fer
Honda VFR400R

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 12-06-04 16:45

Tommy Fer wrote:

> Du kunne bare havde købt kameraet og bagefter lavet prisgarantien. Du
> har jo 30 dage til det.

Ja, men dum som jeg var, ville jeg jo spare dem for besværet, ved først at
skulle gennemføre og senere ordne det med differencen, men det bliver da
helt klart fremgangsmåden næste gang.

Jeg fik da også kameraet til den lave pris i anden omgang, og denne
ekspedient havde en helt anden og venlig tilgang til tingene allerede før
jeg nævnte, at jeg havde mailet med varehuschefen.

Så ved man da, hvem man skal forsøge at handle med næste gang man kommer i
den butik.

Mvh Michael

Fra : Claus Smith

Dato : 10-06-04 13:43

> Hvordan kan man se forskel? Design, produktnr. eller lignende?

Det ved jeg umiddelbart ikke, men de har haft på dem på lager før d. 22.
maj, hvor ændringen i det medfølgende MicroDrive blev gennemført.

Claus Smith